Nieuws
Nintendo Direct Mini

Bekijk hier de Nintendo Direct Mini terug

Richt zich op aangekondigde third party-games

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Nintendo heeft vanmiddag een nieuwe Nintendo Direct Mini uit. Bekijk hem hier terug.

De uitzending heet 'Nintendo Direct Mini: Partner Showcase' en bevat ongeveer tien minuten aan beelden van eerder aangekondigde Switch-games van third party-uitgevers. De presentatie bevat informatie over nieuwe dlc voor Cadence of Hyrule, de multiplayershooter Rogue Company, WWE 2k Battlegrounds, een remaster van Shin Megami Tensei 3: Nocturne en Shin Megami Tensei 5.

De Direct is hieronder of op YouTube te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Shin Megami Tensei 5 komt in 2021 naar Switch Cadance of Hyrule-dlc aangekondigd
19

Reacties op: Bekijk hier de Nintendo Direct Mini terug

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 20 juli 2020 12:29
    Nintendo weet wel hoe ze het momentum wat ze hebben met de switch om zeep moeten helpen zeg..
    Weer een mini direct … En gericht op games van andere partijen, dus geen Zelda, geen Metroid, geen Mario. Ik snap Nintendo echt niet maar goed..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 20 juli 2020 12:42
    @Mmo-veteran dat maakt het bedrijf juist zo onvoorspelbaar en in zekere zin ook weer heel interessant. Ze hebben al eens een week of wat na een mini een gewone direct gehouden. Zou mooi zijn als dat nu ook gebeurd maar niets is bij dit bedrijf met zekerheid te stellen. Paper Mario wordt een klein aantal weken voor release aangekondigd, eerste teaser van metroid 4 is al weer jaren geleden….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 20 juli 2020 13:04
    @Jumpman

    Inderdaad! De onvoorspelbaarheid van Nintendo maakt het ook wel weer leuk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 juli 2020 21:01
    @Jumpman Zo tevreden als ik ben met de console zelf, zo teleurgesteld ben ik met het aanbod in software. Ik houd 'm sowieso, maar het is voor mij een Zelda-machine. Ik kijk erg uit naar BotW 2 en Metroid Prime 4 maar hoe lang gaat dat nog duren? Ik heb zelfs voor de WiiU 3x zoveel titels dan op Switch momenteel. Ik had gehoopt op veel meer output van Nintendo zelf nu de focus ligt op één machine ipv twee. Waar blijven die nieuwe ip's!! Splatoon is aardig maar mist het appeal van klassieke ip's als F-Zero en Pilotwings, het zou ook van een Sega of Capcom kunnen zijn. of een reboot van vergeten spellen als Eternal Darkness, Geist of een vergelijkbaar iets. Make Nintendo great again. Het ligt er ook aan dat ik geen handheld persoon ben denk ik..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 21 juli 2020 06:53
    @clandestine666 ik kan snappen als je alleen voor Zelda en metroid kiest, en nieuwe ip’s uiteraard dat je niet veel te spelen hebt op het apparaat. Hoewel er naast remasters (heel veel remasters) er ook wat nieuwe ip’s zijn zoals arms, Mario + rabbits, bloodstained RotN en octopath traveler, bestaat mijn collectie hoofdzakelijk uit bestaande reeksen. Smash bros, luigi’s mansion, Pokémon, Mario kart/odessey/maker 2 smash bros, animal crossing, xenoblade en ook alles wat maar van Zelda te verkrijgen is 😅. Zelf vindt ik dat niet erg want dan weet ik dat wat ik ga spelen altijd vermaak betekent. Niet perse beter vermaak dan de voorgaande game in die reeks (paper Mario thousand year door blijft voor mij beter dan de origami king) maar toch altijd prima tijdverdrijf. Met een nieuwe ip is het vooral een gok en door gebrek aan tijd kan ik me eigenlijk geen foute keuzes permitteren hierin. Dus zelf kies ik voor de veilige weg op dat vlak, daardoor zijn er genoeg games te spelen. Al met al vindt ik het Nintendo erg goed doen met de switch, ook gezien de support van andere ontwikkelaars maar kan me jou punt ook heel goed indenken alleen ben ik bang als je je daar teveel op focust je echt hele goede games mist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 juli 2020 16:10
    @Jumpman Zal er ff aan toevoegen dat ik Mario Odyssey ook erg tof vond, anders is het wel erg veel negativisme van mijn kant.. Als je geen PS4 of Xbox hebt en alles handheld speelt, daar past het indie spul met retro- sprites/pixelart look beter bij dan docked op de 55'' 4K tv, dan heb je idd best een veelzijdige machine kan ik me voorstellen. Als WiiU bezitter had ik Mario Kart 8 en een Toad's Treasure Tracker al grijs gespeeld dus die kan ik niet als Switch-lichtpuntjes zien helaas. Toch Luigi's Mansion 3 maar es kopen dan, of die nieuwe Paper Mario, die ziet er ook wel kek uit! Ook 3rd-party spul als Void Bastards lijkt me aardig voor de Switch, door de visuele stijl weinig verlies tov een PS4. Oh ja, Portal kloon Q.U.B.E. heb ik voor de WiiU, beviel wel dus maybe Q.U.B.E. 2 ook maar erbij.

    Toch nog iets naar mijn gading terwijl we wachten op de AAA-verlossing, lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 21 juli 2020 20:43
    @clandestine666 ik betrap me er op dat ik meer handheld dan docked speel en dan zijn die Indië games idd wel fantastisch. Bloodstained curse of the moon vond ik geweldig net als cadence of hyrule, wel 2p mode. En zelfs al die megaman compilaties gaan van tijd tot tijd aan 😁. Luigi’s mansion kan ik je ook echt aanraden vanwege de typische Nintendo vibe, en hoewel ik een grote paper Mario van ben (avatar 😅) is de origami king voor mij nog steeds niet wat het moet zijn. Maar het is wellicht ook niet helemaal fair omdat ik de thousand year door op een groot voetstuk heb staan 😂.

    Onder aan de streep zijn er veel goede games maar ik heb ook moeite met die heruitgaven zoals captain toad of donkey Kong en super Mario bro’s deluxe. Echter kan niet ieder jaar het voorgaande jaar overtreffen dus mijn hoop is gevestigd op 2021, dat wordt echt het concurrentie jaar met Xbox en PlayStation. Dan verwacht ik van Nintendo grote klappers dus dit jaar is wellicht bewust wat kariger voor de Nintendo bezitters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 20 juli 2020 16:23
    Onnodige direct..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 20 juli 2020 17:02
    @burhan42 Tja een enkeling denk die hier een beetje lauw van wordt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 20 juli 2020 17:10
    Wat een ongelofelijke karige mini. Ze hadden het beter een Nintendo Micro kunnen noemen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 20 juli 2020 18:17
    Ze hadden beter helemaal niks kunnen doen. Vraag mij af of Nintendo onder druk van de geruchten even snel iets in elkaar heeft geflanst :p Daar lijkt het in iedergeval wel op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 20 juli 2020 18:18
    Ik snap Nintendo niet. hoe moeilijk kan het zijn voor een bedrijf als Nintendo om een paar leuke trailers in elkaar te zetten van bijvoorbeeld de volgende Zelda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 20 juli 2020 18:54
    @Mmo-veteran Misschien gaan de ontwikkelingen van de first-party games wel vrij traag door Covid/thuiswerken, dat ze niet veel kunnen laten zien? Misschien is het klaar en willen ze wachten met nieuwe dingen presenteren totdat Paper Mario alweer een paar weken uit is. Maar het is inderdaad wel akelig stil en ze hebben nu ook niet de stok achter de deur in de vorm van een E3, waarin ze altijd wel een grote Direct-klapper hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 20 juli 2020 19:23
    @NightyNite Ja wat de reden ook is, het is gewoon jammer dat Nintendo het momentum dat ze hebben met de switch op deze manier een beetje is aan het vergooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 juli 2020 21:04
    @Mmo-veteran Dat is waar de ouwe fan op wacht! Ook een online Pilotwings en F-Zero zou toch gewoon kunnen gaan werken denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 20 juli 2020 20:00
    Iedereen geïrriteerd. Maar straks droppen ze een Direct met BOTW2 en MP4 en dan is iedereen weer happy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 juli 2020 21:05
    @Cocabeer Ik wel! Het ding staat altijd uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 20 juli 2020 22:29
    @Cocabeer nou ik betwijfel of dat gebeurt in de nabije toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 21 juli 2020 06:58
    @Cocabeer het feit dat iedereen (het gros) zich hier aan irriteert betekent toch ook iets lijkt mij. Dat gebeurt alleen als er een te grote en lange droogte aan nieuwe games plaats vindt. Nintendo gamers kan je niet een jaar stil houden met alleen maar een animal crossing. En hoewel ik paper Mario leuk vindt is het meer gericht op de jonge gamers want de moeilijkheid is erg er te zoeken. Dus weer een leuke en uitdagende game zie ik ook wel zitten. Dan voegt deze direct aan die behoefte maar erg weinig toe. Zeker voor op korte termijn.