Nieuws
kingdom hearts 3 remind

'Nintendo wilde Sora in Smash Bros., Disney gaf geen toestemming'

Al zou het inmiddels weer tot de mogelijkheden behoren

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zou Kingdom Hearts-personage Sora aan Super Smash Bros. Ultimate toe hebben willen voegen, maar Disney zou geen toestemming hebben gegeven.

Dat meldt Kinda Funny Gamescast-presentator Imran Khan tijdens een recente aflevering. De voormalige senior editor van Game Informer claimt dat Nintendo heeft geprobeerd het hoofdpersonage van de Kingdom Hearts-reeks in de vechtgame te krijgen. Nintendo zou contact hebben gezocht met Disney, maar de Japanse divisie van Disney zou de deal tegen hebben gehouden.

Hoewel Kingdom Hearts van Square Enix is, bevat de game verschillende Disney-franchises in de vorm van personages en werelden waarin de films zich afspelen. Het is niet bekend of Square Enix de toevoeging van Sora aan Smash Bros. Ultimate wel zag zitten.

Khan zegt overigens niet dat het in de toekomst onmogelijk is voor Sora om in Smash Bros. Ultimate te verschijnen. In de video claimt hij dat het alsnog mogelijk is, en meldt hij ook dat de Master Chief uit de Halo-reeks een optie is. Er is inmiddels een tweede Fighters Pass voor Smash Bros. Ultimate aangekondigd - dat betekent dat er voor het einde van 2021 zes nieuwe personages naar de game komen.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Wonderful 101 behaalt eerste stretch goals System Shock 3-ontwikkelteam niet meer werkzaam bij studio
9

Reacties op: 'Nintendo wilde Sora in Smash Bros., Disney gaf geen toestemming'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    darkmanwls

    • 10 februari 2020 15:04
    Wellicht zie ik t helemaal verkeerd hoor, maar is smash bros niet een serie die draait om nintendo figuren? Ik vond destijd Solid Snake al op t randje, maar ok, The twin snakes was een gamecube titel dus dat ging op zich nog. Maar inmiddels, characters uit streetfighter, King of fighters, en dan ook nog kingdom hearts en HALO???
    Dat zijn toch helemaal geen titels van nintendo of sterk verbonden aan nintendo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 10 februari 2020 15:15
    @darkmanwls Waar staat dat het om Nintendo figuren gaat?

    Mooi toch dat er zoveel diversiteit in zit dat iedere gamer wel één favoriet personage kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 10 februari 2020 17:32
    @AGxKiiNG Dat staat nergens genius, daarom vraag ik het ook. Ik doe geen stelling, ik vraag iets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 11 februari 2020 08:24
    @darkmanwls Ik denk dat het meer progressie over tijd is geweest.
    De eerste delen was de franchise nog groeiende en was de line-up klein genoeg om binnen de Nintendo Universe te blijven.

    Het klopt dat nintendo nog genoeg side-characters heeft om te kunnen gebruiken maar als het gaat om hype hebben ze zelf denk ik ook erkent dat bekende characters toevoegen meer aandacht creëert.

    Kijk maar naar de Banjo Kazooie aankondiging voor dit deel, dat de hype nog zo groot kan zijn. Nintendo heeft er wel echt werk van moeten maken om deze overeenkomst met Rare / Microsoft te krijgen, wetende wat voor een positieve aandacht ervoor terug komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 februari 2020 13:59
    @warcryptic Ja maar kijk Banjo kazooie snap ik wel, die serie is begonnen op de n64 en heeft dus een sterke binding met Nintendo. Maar hoe zijn ze ooit bij Terry Bogard gekomen? Ik bedoel tuurlijk er zijn destijds wel wat SNK games op de snes en zo uitgekomen, maar ook weer niet zo erg dat je het als een nintendo franchise kan zien.
    Ik vind t ook niet erg of zo hoor, vraag me gewoon af wat de connectie is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 11 februari 2020 14:38
    @darkmanwls Volgens mij gaat het om zowel Nintendo-figuren als om iconische gamefiguren in het algemeen.
    Ook Pacman zit immers in het spel, evenals de Ice Climbers en de characters die je zelf al noemde.

    Elke nieuwe Smash Brothers moet natuurlijk een uitgebreider roster hebben, dus dan ontkomt men er niet aan om ook (steeds meer) buiten het Nintendo-gezelschap te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 februari 2020 15:24
    @Robert-Frans Ja dat zal t wel zijn. Overigens is Ice climber waar de ice climbers uit komen gewoon een game van Nintendo :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd87

    • 13 februari 2020 13:21
    @darkmanwls Ik denk dat het ook een stukje Marketing is voor Nintendo. Als ze bijvoorbeeld Master Chief van Halo naar Smash Bros kunnen krijgen, dan zullen fans fan Halo het waarschijnlijk ook interessant(er) gaan vinden. En dan misschien ook worden overgehaald om de Switch te kopen. Of alsnog de game te kopen, als ze al in het bezit zijn van een Switch.

    Zeg maar een soort idee wat Soul Calibur ook altijd met de Guest Characters deed (of doet, geen idee heb het al jaren niet meer gespeeld :P ).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 februari 2020 14:51
    @RedBiohazzerd87 De laatste Soul calibur had Geralt van the witcher series als guest character. Overigend een character dat ik veel beter in de game vond passen dan star wars characters.