Nintendo wilde exclusieve rechten op Harry Potter-games | Gamer.nl

Nintendo wilde exclusieve rechten op Harry Potter-games | Gamer.nl

PC PREVIEW - Gamers wennen als geen ander aan nieuwe ontwikkelingen. Een coversysteem is nog niet ge&#239ntroduceerd, of wij verwachten dat alle soortgelijke games minimaal een coversysteem hebben. Hoe raar was het dan ook dat De Sims 4 lanceerde zonder de mogelijkheid om beroepen daadwerkelijk uit te oefenen? De Sims 3 had dit immers ge&#239ntroduceerd met de Ambities-uitbreiding. Het vierde deel gaat dat eindelijk rechttrekken met een eigen beroepenuitbreiding. Wij mochten keihard aan het werk met De Sims 4: Aan het Werk!

Een oud-artist die bij Nintendo werkte, geeft aan dat het bedrijf in 1998 ineens drie lopende projecten in de ijskast zette. De licentie op Harry Potter-games werd namelijk geveild, waardoor Nintendo de studio achter de drie games in tweeën splitste. Een team zou gaan werken aan een voorstel voor een third person adventure, het andere, kleinere team zou aan een Zwerkbal-game gaan werken.

Nintendo was van plan om de games uit te brengen op de Nintendo 64, Gameboy Advance en later op de GameCube. Volgens de oud-artist waren er een aantal conflicten over de grafische stijl die de games zouden krijgen: waar de game eerst een manga-achtige stijl zou krijgen, werd er daarna voor een realistischere stijl gekozen.

Harry Potter-maker JK Rowling besloot uiteindelijk niet voor Nintendo te kiezen om Harry Potter-games te maken. In plaats daarvan koos ze voor Warner Bros., dat de films uitbracht en de games uitbesteedde aan Electronic Arts. De Harry Potter-games kwamen tegelijk uit met de films. Bovendien maakte EA verscheidene spin-offs, zoals Lego Harry Potter-games en een lo taande Zwerkbal-game.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou