Nintendo: 'Wij zijn niet goed in het maken van core games' | Gamer.nl

Nintendo: 'Wij zijn niet goed in het maken van core games' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Fils-Aime is er wel van overtuigd is dat Nintendo goede games biedt voor jonge consumenten en consumenten die af en toe een game spelen. "Maar we willen ook games voor spelers die van Metroid of Zelda houden, mi chien zoiets als BioShock 2." Volgens hem realiseert Nintendo zich dat het zelf niet voor deze content kan zorgen en ligt de nadruk op het aanmoedigen van ontwikkelaars om dergelijke games te ontwikkelen.

Niet lucratief

Toen hem gevraagd werd over de scepsis bij ontwikkelaars om spellen voor de Wii te gaan maken, gaf Fils-Aime aan dat juist het ontwikkelen van technisch geavanceerde core games voor andere platforms niet winstgevend zou zijn. "Ontwikkelaars houden er van technologisch geadvanceerde games te maken met schitterende graphics, maar feit blijft dat dit soort games helemaal niet zo goed verkopen", aldus Fils-Aime. "Kijk naar de meest recente verkoopcijfers van games als Dante's Inferno of Bioshock 2. Ik weet niet hoeveel er in deze games is geïnvesteerd, maar als deze cijfers de hoogste zijn die ze kunnen halen en de cijfers kelderen in de komende maanden, zullen deze games hun investeringen niet terugbetalen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou