Nintendo laat in het midden hoe het dit platform precies gaat aanbieden. Volgens Nintendo's president Satoru Iwata wil het bedrijf de huidige trend van draagbare gezondheidsproducten negeren en "niet-draagbare" producten aan gaan bieden. Nintendo zou het zowel over integratie met games en bestaande consoles als apps voor bijvoorbeeld smartphones kunnen hebben.

Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto wil zich richten op het ontwikkelen van een belangrijke titel die zich hier op richt. Nintendo brengt in 2015 de eerste aan gezondheid gerelateerde content uit. Meer details worden later in 2014 hierover gedeeld. Het bedrijf moet in het fiscale jaar 2016 winst zien op deze content. Nintendo ziet hier kansen in omdat mensen het moeilijk vinden om aan hun gezondheid te blijven werken. "Onze kracht als entertainmentbedrijf is onze consumenten geboeid en vermaakt houden."

Het richten op gezondheid is onderdeel van Nintendo's strategie om een grotere doelgroep aan te boren. Zo meldde Nintendo dat het interesse heeft in één accountsysteem voor Nintendo Network dat mogelijk ook voor smartphones en tablets beschikbaar komt. Het is vooralsnog niet de bedoeling dat Nintendo-games op andere platformen verschijnen. Ook blijft de uitgever games voor Wii U maken.