Nieuws
NIntendo Switch

Verbeterde Joy-Con voor Switch op komst

Na problemen met de antennes

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Nintendo werkt aan een nieuwe linker Joy-Con voor Nintendo Switch die de problemen van het huidige model moet verhelpen.

Deze informatie kan gevonden worden op de website van de FCC, de Federal Communications Commission van de Verenide Staten. Hoewel het woord 'Joy-Con' nooit wordt gebruikt zijn er wel afbeeldingen van het apparaat te zien. Bovendien heeft het product de ID BKEHAC015, wat overeen komt met de originele Joy-Cons. Het zou gaan om een ge├╝pdatete versie van het apparaat.

In de verschillende rapporten wordt onder andere verwezen naar aanpassingen die gemaakt zijn aan de antennes in de controller. Vlak na de lancering van de Switch hadden meerdere eigenaars problemen met de draadloze communicatie in de vorm van lag of zelfs het wegvallen van de connectie. Nintendo liet mensen met deze problemen hun Joy-Con opsturen voor reparatie.

Naast de antenne worden er ook aanpassingen gemaakt aan het 'peripheral circuit', wat gebruikt wordt om beweging te detecteren.

Joy-Con

In het verleden trachtte Nintendo deze problemen ook al op te lossen met wat firmware-updates. Nu lijkt het erop dat het bedrijf het probleem bij de bron aanpakt. Volgens de rapporten voldoen ze nog steeds aan de eisen van de FCC, maar werkt de Joy-Con nu een stuk beter.

Verdere verbeteringen of nieuwe functies van de verbeterde Joy-Con worden niet genoemd. Hoogstwaarschijnlijk blijft het bij een kleine technische update.

Dit artikel delen:

Lees meer

Rockstar toont deze week derde trailer voor Red Dead Redemption 2 Vacature wijst op nieuwe PvP-shooter van Blizzard
9

Reacties op: Verbeterde Joy-Con voor Switch op komst

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ries

    • 30 april 2018 16:31
    Dit is niet het enige wat verbeterd gaat worden, de Switch zelf krijgt intern ook wat verbeteringen. De huidige Switchen trekken naar verloop van tijd krom, hier komt verbetering in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 30 april 2018 16:43
    @Ries Heb je een bron die bevestigt dat dit voor alle Switch consoles geldt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ries

    • 1 mei 2018 12:48
    @**Guitar_Hero** Het is een warmte kwestie, de huidige Switch versies kunnen bij lange speel-sessies zo warm worden dat deze krom-trekken (dit is eigenlijk alleen goed te zien als je hem in de dock klikt) De koeling en nog een paar andere kleine interne punten worden aangepakt. Switch 2.0 Op youtube/google kun je hier het een en ander over vinden. Dit is eigenlijk hetzelfde wat Sony doet met hun Playstations, die werden ook intern getweaked. Maar het blijft gewoon "dezelfde" console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 april 2018 18:38
    @Ries
    Nou alle switches die er zijn zijn net zo oud als de mijne en ik heb nergens last van.
    Wil ik niet zeggen dat het niet bestaat maar wel dat het niet kan zijn dat de mijne nog te nieuw is.
    Dus ik denk dat Het wel mee valt.
    En de mijne ligt altijd op een tafel en nooit in de Dock. Ik gebruik hem alleen handheld.
    En dus zou hij bij mij zeker doorbuigen aangezien er constant zwaartekracht aan trekt.
    En toch is mijn switch nog steeds op alle fronten vlak als ik de joycons eraf haal en het scherm vlak op tafel leg( op zijn scherm en rug).

    Dus dat het kan zijn geloof ik wel meteen maar niet bij allemaal.
    Net als de linker joycon.
    Ik heb de eerste maanden op zowel handheld als tv gespeeld en heb ook geen issues met de joycons los of aangekoppeld.

    Als ik dan zo alle problemen hoor die men met de console kan hebben, dan voel ik me toch wel gelukkig dat ik een versie heb die wel meteen goed werkte. En toch had ik hem day one.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whaha

    • 30 april 2018 19:17
    @watashi wa maurice desu. Als je 'm nooit in de dock doet, laad je 'm dan op met een powerbank of iets dergelijks?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 april 2018 20:17
    @whaha
    Euhm die kabel die je in het Dock duwt past ook gewoon in de onderkant van de switch hoor.
    Dus ik laad hem gewoon op met de originele adapter van Nintendo.
    Die past zowel in de switch als het Dock.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 1 mei 2018 11:07
    @watashi wa maurice desu. Zoiets buigt natuurlijk nooit door de zwaartekracht, hij is niet van rubber.
    Het zal iets met warmte te maken hebben wanneer ie in de dock oid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whaha

    • 30 april 2018 19:17
    Yes, nieuwe Joy-cons. Mooi, ik zat te wachten op een betere versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 1 mei 2018 01:24
    Nu nog het materiaal van de Switch Tablet en Joy-cons aanpassing.

    Zelfs bij normaal gebruik ontstaant er gewoon glans plekken aan de achterzijde van de tablet, ook de Joy-cons beginnen na enkele weken gebruik er al versleten uit te zien.

    Voor iemand zoals ik, die extreem zuinig is op zn spullen is dat werkelijk een irritatie factor/