Het idee achter Labo en de toekomst van de Switch besproken | Gamer.nl

Het idee achter Labo en de toekomst van de Switch besproken | Gamer.nl

Verschillende bedrijfsleiders van Nintendo hebben vragen beantwoord over de toekomst van de Switch en Nintendo Labo.

De toekomst van de Nintendo Switch

In een investerings-Q&A werd antwoord gegeven op een aantal vragen met betrekking tot Nintendo Labo en de toekomstplannen voor de Switch. Toen er gevraagd werd naar de plannen om de Switch in de lange termijn relevant te houden antwoordden president en representatieve directeur Tatsumi Kimishima en directeur Shinya Takahashi dat er gewerkt wordt aan nieuwe titels om het concept "altijd, overal en met iedereen" te kunnen spelen te bevorderen. Hiervoor worden "junior-ontwikkelaars opgeleid binnen het bedrijf om producten te creëren die leuk zijn voor een breder publiek, maar ook producten die zelfs ervaren gamers uitdagend vinden".

Representatieve directeur Shigeru Miyamoto zegt zelfs dat "de verwachte levenscyclus van consoles vijf a zes jaar is, maar het zou erg intere ant zijn als we dit kunnen verlengen en ik denk dat jullie daarnaar vooruit moeten kijken". Waarom hij denkt dat dit mogelijk is legt hij uit: "Als je nadenkt over de mogelijkheden van de Nintendo Switch als een apparaat dat overal naartoe genomen kan worden en die iedereen in zijn handen heeft om mee te spelen realiseer je je dat het veel features heeft die andere huidige hardware niet hebben." Nintendo is van plan het zover te krijgen dat "niet alleen elke familie, maar elk persoon een Switch in zijn bezit heeft".

De Switch is nu bijna een jaar uit en het is een hit. Na tien maanden verkocht het al meer exemplaren dan de Wii U in totaal heeft gedaan.

Het idee achter Nintendo Labo

Als antwoord op de vraag hoe Nintendo op het idee kwam voor Nintendo Labo antwoordde Takahashi: "Nintendo Labo is slechts één van de vele projecten in productie en kwam voort uit het idee om op de één of andere manier de Joy-Cons, die gezien kunnen worden als uitgebreide sensoren, ergens in te stoppen." Ze kozen voor karton omdat het veel wordt gebruikt voor het creëren van kunstwerkjes door kinderen en omdat het "een geschikt materiaal is om dingen mee uit te proberen". Volgens hem ontdekten de ontwikkelaars tijdens het bedenken van de robot dat het knutselen en proberen net zo leuk was als het uiteindelijke product zelf, en dat willen ze graag overbrengen naar het publiek. Miyamoto en Takahashi zijn ook beiden blij dat mensen het een "Nintendo-achtig" product vinden.

Ook maakten de directeurs duidelijk dat, hoewel het idee nog niet de vorm van Nintendo Labo aan had genomen, ze tijdens de productie van de Switch al van plan waren iets in die richting te doen met de Joy-Cons. "Joy-Cons zijn vanaf het begin van de ontwikkelingen ontworpen als een apparaat dat een breed scala aan mogelijkheden heeft naast enkel de functie van game-controller", zo meldt directeur Shiota Ko. Takahashi voegt hier nog aan toe dat ze trachtten deze mogelijkheden te demonstreren met 1-2-Switch. Met het uitbrengen van dit soort producten wil Nintendo ook een imago behouden van creativiteit en originaliteit.

Nintendo Labo werd een maand geleden aangekondigd en zal verschijnen op 27 april. Lees hier alles wat je erover moet weten.

Nintendo Labo

Andere besproken onderwerpen

In de investeringsbijeenkomst werden nog een aantal andere zaken besproken. Onder andere vragen over de aankomende online dienst voor Switch-gebruikers en mogelijke toekomst van een Super Mario-animatiefilm werden behandeld.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou