Nintendo: 'Verschil Wii U en opvolgers 360, PS3 niet zo groot als bij Wii' | Gamer.nl

Nintendo: 'Verschil Wii U en opvolgers 360, PS3 niet zo groot als bij Wii' | Gamer.nl

Voor de gamers van de oude garde is het altijd leuk als een bekende ontwikkelaar weer van zich laat horen. Neem nu Keiji Inafune, een naam die je wellicht niks zegt, maar zijn legacy des te meer. Hij is de mede-bedenker van de Mega Man-franchise en ook verantwoordelijk voor onder andere Dead Rising en Lost Planet. Toch is vooral Mega Man relevant als we spreken over zijn nieuwe game, Mighty No. 9. De game doet qua uiterlijk heel erg denken aan Mega Man, maar is in basis toch echt een hele andere game.

"Andere bedrijven lanceren mi chien een krachtigere nieuwe generatie console, maar we zien dit niet noodzakelijk als een dermate drastisch verschil als hoe dit voelde bij de Wii en de andere consoles, omdat er minder en minder grafische verschillen zullen zijn", aldus Iwata. "Natuurlijk zijn sommige consumenten gevoelig voor zulke kleine verschillen, dus we zullen er alles aan doen om het meeste uit de Wii U te halen en ervoor te zorgen dat deze niet te snel achterloopt."

Iwata benadrukt dat Nintendo desalniettemin een afweging heeft moeten maken wat betreft de hardware die het in de Wii U wilde stoppen, omdat de prijs van het apparaat anders te hoog zou worden. "Als we niet voorzichtig waren geweest met hoe luxe we de (Wii U en de Wii U GamePad) zouden maken, dan hadden we zomaar kunnen eindigen met een product waarvoor we de prijs van twee stukken hardgeware gecombineerd moesten vragen. We hebben het moeten ontwerpen met een balans tu en prestatie en kostprijs."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou