Nieuws
Nintendo Switch logo

Nintendo verkoopt bijna 20 miljoen Switch-consoles

Fikse stijging in winst

Geschreven door Jacco Peek op
Nintendo heeft 19,67 miljoen Switch-consoles in het afgelopen fiscale jaar. Ook steeg de winst van het bedrijf met 88,4 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

In totaal maakte het bedrijf omgerekend zo'n 235 miljoen euro winst uit een omzet van 1,3 miljard euro omzet.

In het fiscale rapport zet het bedrijf uiteen welke games het succes van het platform aandrijven. Zo verkocht Donkey Kong: Tropical Freeze 1,4 miljoen exemplaren, Mario Tennis: Aces 1,38 miljoen exemplaren en Nintendo Labo bij elkaar 1,39 miljoen exemplaren. In totaal zijn er nu afgerond 87 miljoen Switch-games verkocht.

Ook valt op dat het aantal digitale verkopen sterk is toegenomen. Ten opzichte van het voorgaande financiële jaar is het aantal gekochte eShop-games toegenomen met 68 procent. Digitale mobiele games brachten bij elkaar omgerekend 69,3 miljard euro op.

Nintendo meldt positief tegenover de rest van het kalenderjaar te staan. Titels als Pokémon Let's Go Pikachu en Eeevee en Super Smash Bros. Ultimate moeten samen met andere third-party games het succes van de Switch voortzetten. Super Mario Odyssey blijft de bestverkochte game, met meet dan 11 miljoen verkochte stuks.

Bekijk hier het uitgebreide rapport.

Bron: Nintendo

Dit artikel delen:

Lees meer

PlayStation 4 meer dan 80 miljoen keer verscheept De dood van de traditionele seizoenspas
9

Reacties op: Nintendo verkoopt bijna 20 miljoen Switch-consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheChief

    • 31 juli 2018 12:39
    Sneller dan ik had gedacht, ze hebben blijkbaar hun productie echt aanzienlijk vergroot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 31 juli 2018 13:14
    20 mil in 1,25 jaar. Knap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 31 juli 2018 13:20
    ik twijfel nog zo hard. had een wiiu (ja lach maar) met daarop mariokart, smash bros en zelda, heb die 2 helemaal grijs gespeeld. en dat is ook de reden waarom ik zo twijfel. Alleen mario zal ik dan nog gaan spelen als ik een switch zou halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 31 juli 2018 14:27
    @HunterSeeker Niemand lacht hoor, toch best een aantal mensen die ook een WiiU gekocht hebben - maar niet zoveel als d Switch :)

    En ja. Momenteel heb je niet zoveel aan een Switch nog. Er zijn veel games die er óók op de WiiU zijn - maar omdat daar minder van verkocht zijn snap ik die keuze ook wel. Zelf wel erg gek op m'n Switch, met name door Fortnite, Mario Tennis (echt erg leuk!), Zelda, Xenoblade II, Rocket League (had ik ook op de PS4) en Mario Odyssey en Octopath Traveller.

    Hier in huis is het zo'n grote hit dat m'n vrouw er óók een gekocht heeft zodat we niet op elkaar hoeven te wachten met gamen… gewoon 2 Switches dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 31 juli 2018 14:44
    Lachen om een wiiu?
    Nou ik had er ook 1. Die heeft mijn broertje nu. Ook omdat ik een switch heb en dus daar toch meer mee doe. En op tv gebruik in sinds een tijd een ps4 dus die wiiu zou toch niet meer aangaan.

    En ik kan heel goed begrijpen dat je dan nog geen switch wil kopen.
    Maar er waren voor mij heel veel games op de Wiiu die ik niet had, en dan is de switch versie inclusief meerwaarde van handheld echt een goed idee.

    On topic is 20 miljoen in 1,2 jaar echt goed.
    Dat is denk ik meer dan de ps4 in zijn eerste jaar deed.
    Maar ik denk niet dat de switch er ook 80 miljoen van gaat halen( ik las vandaag dat ps4 80.000.000x is verscheept)..
    Maar dat zou ook niet nodig zijn, want met de helft is het al een dik succes geloof ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 31 juli 2018 17:04
    @HunterSeeker Ik heb ook een wii u. Ik ben door mario odysee overstag gegaan toch een switch te halen. Mario valt me uiteindelijk best tegen. Zelda op botw ook trouwens maar het zal wel aan mij liggen. Maar als handheld is het een heerlijke console. Ik heb een aantal kleine eshop titels ( golf story, hollow knight, snake pass) waar ik me goed mee vermaak. Ook wat full price switchs games. Het is gewoon een lekkere console/handheld voor erbij. Ondanks dat ik nooit met ov reis verbaast het me nog hoe vaak ik hem als handhwld gebruik. Ff 30 min op de bank of ff in bed prima, dan op stand by en 4 dagen later als je meer tijd hebt ff verder op de tv. Ik ben het wel met je eens dat als je aal een wiju hebt je nog even moet wachten op grote nieuwe nintendo titels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kelvintje

    • 31 juli 2018 20:54
    Ik gun het Nintendo van harte! Nou investeren in een next gen concurrerende console…laat Nintendo weer groots worden zoals het eerst was. Leuk man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 1 augustus 2018 11:14
    Geen spijt van de aankoop, ook lang getwijfeld. Maar heerlijk om in de vrije uurtjes even lekker op de bank of in de tuin em erbij te pakken.

    Ik zit wel te wachten op een bethesda (-achtige) game. Leuk al die exclusives, maar wil eigenlijk wel een 'volwassen' game waar ik mij in kan storten. Heb Zelda, MarioKart en Skyrim wel gezien. Ik hou niet van turn-based games zoals mario & rabbids of octopath.
    Iemand nog suggesties toevallig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 1 augustus 2018 13:10
    Ben zelf in het bezit van de Switch. Is echt een topding, dus het verbaasd me niet moet ik zeggen. Ik vind alleen het aanbod qua games echt zeer matig! Merendeel van de games heb ik al kunnen spelen op de Wii U.