Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo verhoogt de prijs van de Switch 'op dit moment niet'

Ondanks een daling in verkoop van de hybride console

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft op dit moment nog geen plannen om de prijs van de Nintendo Switch te verhogen.

Dat heeft directeur Shuntaro Furukawa aan Nikkei laten weten. Er is een daling waarneembaar in de verkoop van Switch en volgens het bedrijf heeft dat voor een gedeelte te maken met de tekorten aan halfgeleiders die nodig zijn om de console te maken.

"We overwegen op dit moment geen (prijsverhoging) vanwege twee redenen", aldus Furukawa. "Om unieke entertainment aan een grote hoeveelheid consumenten te leveren moeten ze het kunnen betalen. Onze concurrentie is de entertainment die wereldwijd beschikbaar is en we denken altijd na over de prijzen in verhouding met het vermaak dat we bieden."

"Software valt ook onder onze producten", zo vervolgt hij. "Nintendo heeft meet dan honderd miljoen Switch-consoles verkocht, en het is belangrijk om momentum te houden. De zwakke yen maakt de verkoop van de Switch in Japan minder winstgevend. (...) We zullen de beste strategie blijven evolueren."

Dit artikel delen:

Lees meer

Ghost of Tsushima-film wordt volledig Japanstalig Nieuwe beelden van Gothic-remake getoond
8

Reacties op: Nintendo verhoogt de prijs van de Switch 'op dit moment niet'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 09:05
    De kop en ondertitel vind ik wel raar samen.

    Ze verhogen de prijs niet ondanks lagere verkopen?

    Het lijkt mij ook niet logisch om de prijs te verhogen als je minder verkoopt of zie ik dat fout?
    Meestal als men minder gaat verkopen komt er een prijs daling. Dus ik zie dat verband met jullie titel en de onder titel even niet.

    Wel zou hogere prijs kunnen zorgen voor meer omzet en winst maar dat is niet wat er gemeld wordt. Er staat nadrukkelijk dat er minder verkocht wordt maar toch geen verhoging komt.

    En dat is niet meer dan logisch lijkt me. Minder verkopen betekend dat meeste mensen die dit willen betalen er al 1 hebben.
    Hoe ga je mensen over de streep halen. Oh ja met prijsverhoging.
    Hahah
    Denk het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 14 augustus 2022 09:17
    @watashi wa maurice desu. De verkopen zijn totaal niet boeiend. Inflatie wel, dat willen ze compenseren maar ze durven niet omdat ze dan misschien nog minder verkopen en minder consoles betekend minder spellen die gekocht worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 10:37
    @GoofyZ3

    Ja maar nogmaals, dat is niet wat gamer schrijft.

    Ik doelde op de manier van schrijven.

    De titel:
    Nintendo verhoogt de prijs van de something o p dit moment niet.

    En meteen daaronder:

    Ondanks lagere verkoop.

    En serieus geen enkel bedrijf wil een prijs omhoog gooien als ze minder gaan verkopen.
    Soms is dat onontkoombaar, maar het is niet wat ze willen omdat hogere prijzen de verkopen nog meer laten kelderen zeker in tijde dat mensen minder geld te besteden hebben.

    Ik doel nergens op het werkelijke bericht van Nintendo, maar wat gamer suggereert is dat ze de prijs bij minder verkoop eigenlijk omhoog zouden doen.

    En dat is niet logisch. Geen enkel bedrijf wil prijzen verhogen omdat men mijder verkoopt. Dat werkt namelijk averechts,

    Dus daarop reageerde ik.

    Het lijkt mij verre van logisch dat Nintendo ook maar overweegt om de prijzen te verhogen omdat ze minder verkopen.

    En juist dat is wat de eerste 2 zinnen wel suggereerde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 augustus 2022 14:09
    @GoofyZ3 volgens mij is inflatie altijd een ding geweest, maar kan me niet herineren dat consoles omhoog zijn gegaan na lauch vanwege inflatie. Dit is nu puur iets omdat meta wat ik een verschikkelijk bedrijf vind heeft gedaan met hun vr bril.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 14 augustus 2022 10:11
    @watashi wa maurice desu. Ze verhogen de prijs niet, ondanks de tekorten op de hardware wat zorgt voor hogere prijzen voor de inkoop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 10:26
    @mhnl1979

    Dat snap ik .
    Maar lees eens wat ik zeg.

    De titel van dit bericht en de ondertitel meteen daarna zegt dat ze de prijs niet verhogen ondanks lagere verkopen.

    En geen enkel bedrijf gaat de prijzen verhogen als ze minder gaan verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 14 augustus 2022 23:02
    @watashi wa maurice desu. Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vond de kop ook niet matchen met de ondertitel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 14 augustus 2022 18:51
    vroeger daalden consoles na release in prijs, maar tegenwoordig worden ze kennelijk duurder (natuurlijk worden consoles soms duurder wanneer zij de retro-fase benaderen, maar normaal gesproken niet wanneer ze nog als 'current' op de markt verblijven). Fijne tijd om te leven nu, heb heel veel medelijden met mensen die in 'normale' tijden al ieder dubbeltje om hebben moeten keren…