Vorige week gaf Reggie Fils-Aime aan dat Nintendo geen zaken doet met 'garage-ontwikkelaars'. Toen Joystiq om opheldering vroeg zei Fils-Aime alleen samen te willen werken met onafhankelijke ontwikkelaars die ervaring hebben en de markt snappen. "Dit zijn de mensen die samen hebben gewerkt met grotere uitgevers en grotere ontwikkelaars, maar een idee in hun achterhoofd hadden dat zij tot leven wilden brengen... en daarom is dat het type waar we mee willen werken,"
"Dit zijn getalenteerde ontwikkelaars. Dat is anders dan bij iemand die zichzelf ziet als een ontwikkelaar, maar eigenlijk nog niets heeft ontwikkeld, die niet per se doorheeft wat nodig is om in deze markt interessante content te maken. Daar trekken we de lijn."
Reacties op: Nintendo trekt lijn tussen hobbyist en indie-ontwikkelaar
Baukereg
Vriess
http://www.gamer.nl/column/64941/mijn-buurjongen-wil-gameontwikkelaar-worden
Als je de uitspraak van Reggie in het verlengde trekt, dan denk ik dat Nintendo op deze manier ook indirect vrij duidelijk laat merken hoe zij staan tegenover homebrew.
Sith
Gameconcepten bedenken maakt je nog geen designer. Een gameplay prototype opzetten maakt je nog geen indie developer. Reggie heeft IMO gelijk in dat de bepalende factor die hobbyist en een echte ontwikkelaar onderscheidt, ligt in je vermogen om succesvol te communiceren met externe partijen (investeerders, uitgevers, pers), je deadlines te definiëren en consistent te halen, en de doelstellingen van je project te analyseren en aan te passen aan variabelen als budget, tijd en mankracht. Zelfstandig een project tot een goed einde kunnen brengen.
Het basisconcept is daar slechts een piepklein onderdeel van.
pimpkees
Diegene met hobby heeft goede ideeën en de financiën van een indy game zijn juist zo laag.
who cares
SuperDre
Hmmm.. dat klinkt zowat als 80% van de commerciele developers including Nintendo themselves, dussssssssss…
Alien VS Zombie
CerandoX.nl