Nieuws
Nintendo Direct

Nintendo toont morgen nieuwe Direct Mini met third party-games

Om 15:00 uur Nederlandse tijd

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zendt morgenmiddag een nieuwe Nintendo Direct Mini uit die draait om spellen van andere uitgevers.

Dat heeft het bedrijf zojuist bekendgemaakt. De uitzending duurt ongeveer 25 minuten en draait dus om Switch-games van third party's in plaats van spellen van Nintendo zelf. Welke games worden getoond is nog niet bekend.

Er gingen al langer geruchten dat Nintendo een nieuwe Direct zou uitzenden. Meestal zendt het bedrijf rond E3 een Direct uit, maar E3 werd dit jaar niet gehouden. Vorige week zond het bedrijf wel een Direct uit gericht op Xenoblade Chronicles 3, en morgen volgt dus de Direct Mini voor third party-games.

De Nintendo Direct is morgen om 15:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube.

Dit artikel delen:

Lees meer

Story of Seasons: Pioneers of Olive Town op 29 juli naar PlayStation 4 'EA onthult Fifa 23 en nieuwe Need for Speed in juli'
20

Reacties op: Nintendo toont morgen nieuwe Direct Mini met third party-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    PietS.

    • 27 juni 2022 15:15
    O jee..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 15:28
    @PietS. We mogen niet kritisch zijn betreft Nintendo maar dit is natuurlijk een beslissing die niet best is. Maar goed de maand juni als gaming maand is over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 27 juni 2022 15:36
    @Snoop213

    Oke Kaas. (Mission accomplished.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 15:48
    @PietS. Waarom zou mijn missie volbracht zijn haha? Denk je dat ik het leuk vindt. Maar jij bent hier toch ook niet blij gezien de vroegere kwaliteit van de partner showcases.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 27 juni 2022 15:44
    Laten we hopen dat er over een aantal weken nog een Direct komt voor de 1ste party games. Maar na een Xenoblade 3 Direct en nu zoiets verwacht ik dat niet en denk ik dat we tot september moeten wachten. Ook prima hoor voor mij dat ze daarna uitpakken.

    Ik ben sowieso al blij met de nieuwe Pokemon als ze echt de verwachtingen waar maken zoals ze zeggen dat het volledig open wereld is. Ik zou het geniaal vinden als beide spellen een compleet andere Pokedex hebben. Dan zou ik nog wel beide versies willen aanschaffen omdat je dan 2 compleet andere games hebt om te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 15:57
    @Snafu9 ik denk dat het jaar van 2022 software matig vaststaat woensdag waarschijnlijk een Mario and Rabbids Sparks of hope presentatie volgens insiders. En september dan hopelijk een 2023 blow out al verwacht ik dat niet.. Maar Nintendo maakt rare keuzes tegenwoordig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 27 juni 2022 16:11
    @Snoop213
    Ik denk dat Nintendo nog steeds veel hinder van Corona ondervindt dan dat wij denken. Japanse bedrijfsvoering is heel anders dan hier in Europa of Amerika. Het heeft daar ook echt plat gelegen toen Corona begon. Daarna hebben ze veel problemen gehad met het opstarten ervan en hoe ze de projecten weer gaan invullen. Ook zie je bij elke presentatie nog steeds dat het onder voorbehoud is en kan het later worden door Corona.

    Mario and Rabbids wordt namelijk ontwikkelt door Ubisoft en daar kwam vorig jaar al een trailer vanuit. Dat zegt al genoeg dat deze studio de zaken op orde heeft. Bij Nintendo zien we de laatste tijd steeds meer dat een trailer maar 2 of 3 maanden voor release uitkomt. Ze zijn dus terughoudender hierin en dat begrijp ik wel anders ben je fans hele tijd aan het teleurstellen als veel games worden uitgesteld. Daar komt bij dat veel games die nu uit moeten komen bij het uitbreken van Corona in volle ontwikkelfase waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 16:36
    @Snafu9 Het zou kunnen maar dan zouden we dit ook zien Japanse studios en daar zie je het niet bijvoorbeeld From software games.

    Verder zo partner showcase was in 2020 een complete mislukking het zat vol met B games of oudere games die vele al op een Xbox of Playstation hebben gespeeld. Als je niets te melden hebt. Houd dan gewoon geen presentaties.

    Ik denk zelf dat Nintendo steeds meer moeite ondervindt om grote games goed werkend op de Switch te krijgen. En dat ze bezig zijn met een Switch 2 of pro. Want als de geruchten kloppen en Metroid prime remake, DK , en Fire Emblem zijn idd klaar om uitgebracht te worden snap ik niet waarom ze niet gereleased worden. Maar dat is puur een suggestie van mij zelf. En of de geruchten kloppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 27 juni 2022 16:53
    @Snoop213
    Bij FromSoftware was ook een tijdje maar de vraag of Elden Ring uberhaupt zou uitkomen. Het was heel erg stil rond deze game en ineens was daar een snelle release datum. Ook zij waren dus wat terughoudend hierin. Daarnaast hebben we nog helemaal niks over DLC gehoord wat je wel zou verwachten van een game die nu echt in de hype zit ook al neemt deze wel een beetje af nu.

    Ja het zit er dik in dat No Man Sky in de Mini Direct zit van de week. Dus daar heb je wel gelijk in.

    Zou best goed kunnen maar er zijn genoeg andere toppers zoals een Super Mario Odyssey die totaal geen grafische upgrade nodig heeft en zo op dezelfde engine een vervolg kan krijgen. Dat zou geen probleem moeten zijn om op de Switch werkend te krijgen. Als dit dus de reden zou zijn dan had ik als Nintendo meer focus gelegd op zulke titels want die verkopen toch wel en wilt iedereen wel spelen. Maar goed het jaar is nog lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 17:00
    @Snafu9 We gaan het zien maar ik hoopte dat het 2020 jaar van dit soort directs officieel voorbij was Maar ik hoop idd dat we woensdag een Mario and Rabbids Sparks of hope krijgen. Maar voor de rest wachten tot september dan maar denk ik. Maar wie weet toveren ze met als 2020 een Twitter aankondigingen uit de hoge hoed haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 28 juni 2022 07:21
    @Snoop213

    Waarom software matig jaar bedoel je dan van Nintendo zelf of de Switch in het algemeen. Want tuurlijk kan het altijd meer en beter, maar zo slecht vind ik dit jaar niet eens als ik gewoon kijk naar het algenene plaatje wat er in 2022 is gekomen of gaat komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 28 juni 2022 07:44
    @AgeQned Nou ik kan dat na de laatste geruchten niet zeggen of het voor mij persoonlijk matig wordt. Want er schijnen ook nog games aan te komen volgens de laatste geruchten. En daar bedoel ik tot nu toe dit jaar mee. Maar dat is echt puur persoonlijk. Ik heb alleen Kirby gespeeld en die was niet extreem briljant. Maar dat is echt puur persoonlijk. Nee in het algemeen op Dk na is de Switch Line up prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 27 juni 2022 17:07
    Ok ene kant jammer aan de andere kant misschien kunnen somme 3rd party games me verrassen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 17:45
    @AgeQned Het zijn meeste oude 3rd party games. Maar hopelijk worden Bayonetta 3 en Mario and Rabbids Sparks of hope als 3rd party gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 18:55
    In Juli schijnt er een mini direct te komen gericht op kleinere first party games. En volgens Jeff grubb komt Metroid prime remake/remaster dit najaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 27 juni 2022 19:24
    Ik verwacht dan wel een first-party direct na de release van Xenoblade Chronicles 3.
    Of ze doen het pas later, dan kiezen ze ervoor om vaker game-specifieke directs uit te brengen.
    Er is op dit moment nog niet veel bekend van een aantal grote titels voor het komende halfjaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 19:38
    @Ardyn Volgens Jeff grubb een insider die ik wel vertrouw. Komt er in juli een Mini first party direct. Met daarin Metroid prime remake/remaster. En met de kleinere first party games. En ik denk dan in september volledige generale direct denk ik gefocust op 2023.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 27 juni 2022 19:27
    Dit was een grote fout nintendo we willen 1st party games zien!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 27 juni 2022 19:39
    @R.J niet de kritisch zijn Piet is net een beetje rustig hier Haha grapje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 28 juni 2022 11:03
    Ik verwacht wel meer te zien van No mans sky op de switch? benieuwd hoe de game draait.