Shane Kim, de VP voor zakelijke ontwikkeling bij Microsoft's gamedivisie, was afgelopen weekend in de Amerikaanse stad Berkeley om de nieuwe Xbox Experience te tonen op de Play conferentie in de Haas School of Business. En tijdens een interview had hij wat interessante dingen te vertellen over de concurrentie.

"Bij Microsoft gaat een gesprek op deze manier als het over een game van Nintendo (bijvoorbeeld Wii Fit) gaat: "Ik vind dit geen game." Maar bij Nintendo zeggen ze: "Dat maakt ons niet uit. We verkopen hier een heleboel van."" Vervolgens meldt hij dat het nooit een goed idee is om negatief te praten over Nintendo. Shane Kim houdt blijkbaar van het Japanse bedrijf omdat ze een diverser publiek aantrekken en ze aan Microsoft tonen wat er nodig is om dit te bereiken.

Het gesprek ging ook nog even over Sony. Kim werd gevraagd hoe lang Microsoft door zou gaan met het maken van de Xbox 360, waarop hij reageerde: "Een dag langer dan de levensduur van de PlayStation 3." Daarnaast ging het gesprek natuurlijk over de nieuwe Xbox Experience en de economische recessie. "Niemand weet zeker dat de game-industrie niet beïnvloed zal worden door de recessie. De komende maanden zullen heel belangrijk worden. Mensen worden voorzichtiger. Maar we hebben goede hoop dat mensen nog steeds vermaakt willen worden."