Nieuws
The Witcher 3: Wild Hunt

Nintendo Switch-versie The Witcher 3 draait op 540p

Gebruikt dynamische resolutie

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
The Witcher 3: Wild Hunt gaat op de Nintendo Switch draaien op een resolutie van 540p. In de dock maakt het spel gebruikt van een dynamische resolutie, met een maximum van 720p.

Gisteren werd aangekondigd dat de complete editie van The Witcher 3: Wild Hunt naar de Nintendo Switch komt. CD Projekt Red heeft nu in een reactie op Twitter laten weten dat het spel op een resolutie van 540p wordt afgespeeld in de handheld-modus van de console. Wanneer de Switch in de dock zit en op een groter scherm wordt afgespeeld, is deze resolutie maximaal 720p.

Tom Morgan van Digital Foundry, die uitgebreide technische analyses van games doet, bevestigt de gemelde resoluties in de Tweet van het officiële The Witcher-account en zegt dat het overzetten van The Witcher 3 naar de Nintendo Switch een van de meest gedurfde projecten ooit is. "Er moeten een aantal slimme aanpassingen worden gedaan. De resolutie is zelfs een stuk hoger dan ik had verwacht", aldus Morgan.

In het bericht op Twitter is te lezen dat The Witcher 3 gebruik maakt van een dynamische resolutie, wanneer het spel wordt afgespeeld vanaf de Switch-dock. Morgan legt uit dat dit betekent dat de resolutie zich aanpast op basis van het aantal te laden beelden op het scherm, met een maximum van 720p en een resolutie van 896x504 op zijn laagst. Deze resoluties kunnen volgens Morgan wel nog veranderen voor de lancering van het spel later dit jaar.

Hoewel de getoonde beelden van The Witcher 3 op E3 volgens Morgan duidelijk zijn opgenomen op de Switch-dock en niet te vergelijken zijn met de kwaliteit op de PlayStation 4, is hij toch onder de indruk, gezien de mindere hardware capaciteiten van de Nintendo-console. "De grafische kwaliteit van de wereld is te vergelijken met die van de laagste instellingen op pc", aldus Morgan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Legendarische Logitech-muis is terug in de winkels Bekende locaties en dungeons in Link's Awakening-gameplay
23

Reacties op: Nintendo Switch-versie The Witcher 3 draait op 540p

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MikkelR1

    • 12 juni 2019 16:17
    Ik denk dat ik Doom en Wolfenstein toch echt wel een grotere uitdaging vind. Witcher 3 is een erg mooie game, maar niet op gebied van geometrie, polycount of andere al te compleze zaken. Meer draw distance, texture resolution, post-processing enz. En dat is allemaal prima omlaag te schalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 12 juni 2019 19:27
    Dit is mooi voor de mensen die een switch hebben staan. Maar de hardcore gamer heeft toch meer dan alleen een switch en dus de game al lang gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 juni 2019 21:18
    @Roy36NL Maar die "hardcore gamer" is bij lange na niet de grootste markt binnen de gamers. Dat heeft de wii wel bewezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 13 juni 2019 08:13
    @darkmanwls Nouja als je de console sales van vorige generatie voor de "hardcore gamer" optelt (ps3 en xbox 360) dan kom je veel hoger uit dan de wii.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 juni 2019 14:28
    @MelvinChowder Ben blij dat jij reageerde. Ik was al afgehaakt na deze domme reactie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 12 juni 2019 19:32
    Ach, zodra Stadia naar de Switch komt kunnen ze hem in 8k 120fps spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 12 juni 2019 19:47
    @Ghost Stadia zal hopelijk gauw afsterven. Het is bij voorbaat al gedoemd om te falen, geen enkele reden/game die je doet overhalen om het uberhaubt uit te proberen en al helemaal niet met de komst van xCloud.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sander999

    • 12 juni 2019 19:57
    @Ghost
    Oké, hier moest ik hardop om lachen. +1, 5 reeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 juni 2019 21:20
    @Ghost Dat zou ik enorm knap vinden op een apparaat die helemaal geen 8K output heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 12 juni 2019 22:25
    het valt misschien nog amper op in de handheld modus dat hij zo terug is gescaled. De beleving van de game zal vast wel tot zijn recht komen. Ik vind het cool dat ze het bij Nintendo toch een kans geven. 4K 120FPS, of wat dan ook, is echt niet altijd nodig.
    Ik speelde in 1996 Grand prix 2 op 640x480 en wat was dat gaaf zeg!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 13 juni 2019 19:49
    @Aerofox81 heb je de screenshots gezien? Zelfs in de thumbnails van die screenshots zag het er niet uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 12 juni 2019 23:12
    1080p is nog maar net een standaard en dan gaan we 4 stappen terug…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 juni 2019 23:21
    Aan de ene kant heel goed van Nintendo dat ze zulke veeleisende titels kunnen draaien op de Switch. Maar aan de andere kant heb je Project X Cloud in aantocht en ik persoonlijk neem mijn Switch zelden mee na buiten en gebruik het alleen in huis als handheld. En wat ik had gezien tijdens de projectxcloud demonstratie op de E3 zijn vloeiende beelden van 720p@30/60fps op je smartphone. Dus als ik The Witcher 3 wil spelen op een handheld zou ik dat doen via projectxcloud op mijn smartphone heb je ook geen last van gedowngrade graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 juni 2019 23:53
    @TommyVercetti Maar wel van input lag, wazig beeld als de verbinding effe niet zuiver is, etc etc. Streaming is niet die gouden oplossing die jij denkt dat t is. Daar is het internet namelijk nog helemaal niet klaar voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 13 juni 2019 00:05
    @darkmanwls

    Ja we gaan het zien in oktober ben ieder geval wel heel benieuwd na projectxcloud en ik denk dat Microsoft dit wel goed draaiend krijgt. En ze hebben ook de nieuwe functie console streaming aangekondigd wat in oktober uitkomt daarmee word je Xbox een xcloud server. Dan heb je weinig kans op input lag als dat al het geval is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 juni 2019 00:38
    @TommyVercetti input lag is er altijd, de vraag is hoe groot, en dat zal afhangen van de kwaliteit van het netwerk, en niet alleen je thuis netwerk, maar alle netwerken tussen jou en de server. Binnen huis zal t waarschijnlijk meevallen, maar t blijft merkbaar.
    En dat krijgt ook microsoft niet voor elkaar. Google had t ook niet voor elkaar. Microsoft kan niet de wetten van netwerken omzeilen.

    Streaming zal altijd inferieur blijven aan gamen op t apparaat zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sander999

    • 13 juni 2019 07:25
    @darkmanwls
    Eens met je verhaal, behalve je laatste zin. Je kan niet in de toekomst kijken en je klinkt nu, met alle respect, als alle mensen die 10 jaar geleden zeiden dat ze nooit met een telefoon op straat zouden lopen. Als je ziet hoe hard de techniek gaat dan zou ik niet met zoveel zekerheid zeggen dat streaming altijd inferieur zal blijven. De tijd zal het leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 juni 2019 09:18
    @Sander999 't verschil zal wellicht ooit zo klein worden dat het te verwaarlozen is. Maar dat grotere afstand meer lag oplevert is gewoon een natuurwet. En 10 jaar geleden liep iedereen al met een telefoon op straat hoor. De tijd dat dat niet zo was is wel langer geleden. Ik had mijn 1e mobiel op m'n 18e en dat is toch echt al 20 jaar geleden :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sander999

    • 13 juni 2019 09:42
    @darkmanwls
    20 jaar alweer inderdaad. Jezus, ik word echt oud.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 juni 2019 10:13
    @Sander999 wij allemaal helaas :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.