Nieuws
Switch

Nintendo Switch verkoopt 10 miljoen exemplaren binnen negen maanden

Verwachting ligt op koers

Geschreven door Bob van der Laan op
De Nintendo Switch is binnen de eerste negen maanden meer dan 10 miljoen keer verkocht.

Nintendo heeft bekendgemaakt dat de Switch sinds lancering negen maanden geleden meer dan 10 miljoen exemplaren heeft verkocht. Via Twitter laat het bedrijf weten dat het erg tevreden is met de mijlpaal.

In april had Nintendo al 2,7 miljoen exemplaren verkocht. Toen liet het bedrijf weten dat het verwachte dat het binnen een jaar meer dan 13 miljoen keer zou verkopen. Zo’n acht maanden later zijn er dus meer dan 10 miljoen verkocht en lijkt Nintendo nog tijd te hebben om er nog eens 3 miljoen te verkopen.

De Switch kwam 3 maart 2017 uit een heeft al een aantal grote titels gekregen, waaronder Super Mario Odyssey en The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dat vrijdag is gekozen als game van het jaar bij The Game Awards.

Dit artikel delen:

Lees meer

Survivalgame The Forest komt naar PS4 Lootbox-parodiegame nu beschikbaar op Steam
11

Reacties op: Nintendo Switch verkoopt 10 miljoen exemplaren binnen negen maanden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Krytuun

    • 12 december 2017 16:29
    Mooie cijfers voor een pracht systeem. Het succes is Nintendo gegund, met hun oog voor kwaliteit.
    Dat terwijl de WiiU in 4 jaar tijd 13.97 Miljoen exemplaren verkocht heeft.

    Dit is nog niet het succes van de Wii, maar zodra de line up breder wordt, zullen de sales toe blijven nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 12 december 2017 17:04
    Breng een exclusieve GTA na de Switch Chinatown Wars 2 bijvoorbeeld nog meer sales.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 december 2017 01:56
    @Xbox One GTA V EENS!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 december 2017 06:50
    @timtim96
    Oh man, GTA V spelen overal waar je wil. Yes please!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 12 december 2017 18:40
    Het is dan ook een super leuk game systeem. En de line-up is al stukken beter dan met de Wii U (ughhh).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 12 december 2017 18:56
    Ik vind alleen wel dat er volgend jaar weinig pareltjes uitkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 12 december 2017 22:14
    @AllSeeingFish line up volgend jaar is nils van bekend net zoals dat dit jaar was. Let maar op Nintendo komt met games en opeens zijn die er.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 december 2017 01:58
    @hulstpower Kirby, Yoshi, Bayonetta…
    Wie weet een Donkey Kong, echte Fire Emblem (yes please!), en wat ze verder nog in het geheim maken.

    Ik zou Cities Skylines trouwens ook graag verwelkomen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 13 december 2017 10:33
    @timtim96 Met alle respect, er zitten niet veel mensen te wachten op Kirby/Yoshi. Dat zijn meer games van het Xbox Live Arcade niveau.

    Bayonotta/Metroid/Pokemon kunnen/gaan uitkomen. Daarnaast heeft Nintendo al aangegeven begin 2018 hen plannen voor 2018 kenbaar te maken.. Ik reken op opnieuw een mooi jaar!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • controvi

    • 13 december 2017 11:12
    @MikkelE30
    Ik moet toch zeggen dat kirby in mijn ogen best een grote game kan zijn.
    Daarnaast kijk ik ook erg uit naar de nieuwe fire emblem voor de switch.

    En waar ik nog veel meer naar uit kijk is eigenlijk de emulator die nintendo wellicht in de switch beschikbaar gaat maken voor oude games.
    Kan niet wachten (als het gebeurd) om Baten Kaitos en deel 2 op mijn switch te kunnen spelen of wat dacht je van super smash bros melee van de gamecube!

    Ik wil ik graag wat geld voor neerleggen om die weer te spelen.
    In de trein, in de pauzes , etc , etc :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 13 december 2017 10:00
    @AllSeeingFish
    De verwachting is dat Nintendo in januari een nieuwe direct gaat uitzetten.
    Ze zullen dan (waarschijnlijk) meer info geven over Kirby, Yoshi en hopelijk nog wat meer.

    Ik ben het met je eens dat er momenteel nog weinig bekend is voor volgend jaar.
    Pas al er geen direct komt in januari ga ik me daar zorgen over maken.

    heb tot die tijd nog genoeg te doen op de Switch (zit nu 20 uur in Xenoblade en heb de Zelda DLC, Thimbleweed Park nog niet aangeraakt)