Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo Switch is wereldwijd 68,3 miljoen keer verscheept

Mario Kart 8: Deluxe is de best verkochte Switch-game

Geschreven door Michel Musters op
Wereldwijd zijn er tot eind september in totaal 68,3 miljoen exemplaren van de Nintendo Switch verscheept.

Dit aantal combineert de verscheepte exemplaren van zowel de Switch als de Switch Lite. Nintendo kondigde de cijfers aan tijdens de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers. In het kwartaal dat eind september eindige, heeft Nintendo 6,86 miljoen Switch-consoles en 49,81 miljoen games verscheept.

Nintendo voorspelde eerder dat het tussen april 2020 en maart 2021 19 miljoen exemplaren van de Switch zou verschepen. Het bedrijf heeft die verwachtingen nu bijgesteld naar 24 miljoen verscheepte exemplaren.

Nintendo deelde ook de verkoopcijfers van diverse Switch-games. Zo is Mario Kart 8 Deluxe wereldwijd de best verkochte Switch-game met 28,99 miljoen verkochte exemplaren, gevolgd door Animal Crossing: New Horizons (26,04 miljoen), Super Smash Bros. Ultimate (21,10 miljoen), Zelda: Breath of the Wild (19,74 miljoen) en Pokémon Sword en Shield (19,02 miljoen).

Qua recent uitgekomen Switch-games zijn er van Super Mario 3D All-Stars 5,21 miljoen exemplaren verkocht, van Ring Fit Adventure 5,84 miljoen, van Paper Mario: The Origami King 2,82 miljoen, van Clubhouse Games 1,81 miljoen en van Luigi's Mansion 3 7,83 miljoen.

Nintendo Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

De soundtrack van The Pathless uitgelicht Sea of Thieves krijgt verbeterde laadtijden en graphics op Xbox Series X
14

Reacties op: Nintendo Switch is wereldwijd 68,3 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Exalian-1

    • 5 november 2020 10:21
    Offtopic: @Gamer.nl
    Waarom is bij het artikel "Phil Spencer: 'Game-industrie heeft meer zichtbare zwarte leiders nodig'" de comments uitgeschakeld/niet meer zichtbaar?!?
    Dit voelt echt als censuur!! Er waren juist hele goede onderbouwde punten die besproken werden van beide kanten.
    Het lijkt er nu net op alsof jullie niet eens een discussie hierover willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 5 november 2020 11:10
    @Exalian-1 Om te voorkomen dat het uit de hand loopt, hebben we de comments uitgeschakeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 5 november 2020 13:02
    @MonsterCrab En waarom zou het uit de hand moeten lopen? Er werden juist erg goede argumenten besproken. Jullie kunnen toch gewoon de personen die te ver gaan straffen. Maar nu wordt dus gewoon de hele discussie van tafel gegooid.
    Mensen de mond snoeren over specifieke onderwerpen komt erg, hoe moet ik het zeggen, fascistisch over. Ik had meer van jullie verwacht…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 5 november 2020 13:26
    @Exalian-1 Er waren zeker goede discussies, maar ook veel nare comments (die we moesten verwijderen en waarvoor bans zijn uitgedeeld). Het was voor ons niet te doen om alles bij te houden om een goede sfeer op Gamer.nl te kunnen waarborgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 5 november 2020 14:47
    @MonsterCrab Ik vind dat type nieuws ook niet thuis horen op een game site fijn dat phil dat zegt maar het is logisch dat daar discussies over beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 5 november 2020 17:19
    @MonsterCrab Ok. Jammer om te horen dat het zo uit de hand gelopen is. Het begon namelijk beschaafd en goed onderbouwd.
    Jammer dat dat soort personen er voor kunnen zorgen dat een discussie gestopt wordt.
    Kunnen jullie niet een functie inbouwen dat je bij de nare comments gewaarschuwd wordt dat een comment kwetsend kan zijn, maar dat je er wel voor kan kiezen om deze in te lezen?
    Dat is wat vrijer, en je geeft daarmee mensen een kans om de rottige comments te bevechten met goede argumenten. Mensen met slechte punten kunnen nooit veranderen, als je ze niet een andere kant laat zien waardoor ze tot inzicht kunnen komen dat het andere beter is.
    Je zal racisme nooit weg krijgen als je mensen niet laat inzien dat hun visie niet klopt (zie de film "American History X" of persoon Daryl Davis). Door mensen in hun eigen bubbel te laten en niet bloot te stellen aan andere gedachtegangen zullen dit soort mensen nooit veranderen. En door dit soort "censuur" zul je dit soort mensen alleen maar extremer maken. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen die geband worden juist extra extreem gaan reageren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nederlandsch

    • 5 november 2020 11:54
    Goed bezig Nintendo! Geweldig herpakt na WiiU.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 5 november 2020 14:00
    Shipped <> Verscheept

    Shipped = Verzonden
    Verscheept = Per Schip Vervoerd

    In de URL staat het wel goed!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 5 november 2020 14:05
    @denver lees even mijn comment op deze zelfde opmerking even terug die je bij het vorige artikel had https://gamer.nl/artikelen/nieuws/playstation-4-is-wereldwijd-1138-miljoen-keer-verscheept/ geplaatst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 5 november 2020 14:16
    Moet ik er ook op reageren? Het is namelijk duidelijk te zien — onder andere aan het bericht waaraan je refereert — dat jij minder geeft om de Nederlandse taal. Als ik spel- en grammaticafouten wil zien, ga ik Robert Jensen wel volgen op Twitter.

    Ik vind het 'verengelsen' van de Nederlandse taal echt verschrikkelijk. En als dat in dit geval zelfs leidt tot verkeerde informatievoorziening dan wijs ik de schrijver (en de lezers) erop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 5 november 2020 14:54
    @denver Dat 'verengelsen' daar heb ik me ook altijd al aan geërgerd. In de krant, in bladen op tv en vooral op het internet ik noem een Game Kings of een Power Unlimited die kunnen gewoon niet meer normaal Nederlands typen en het vooral niet meer spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 5 november 2020 15:50
    @denver 😂😂 waar ik meer om geef is videogames en zeker minder om de Nederlandse taal, dat klopt. Dat wilt overigens niet zeggen dat wat ik post nooit een keer overlees voor ik het plaats want dat is een tik van me. Maar waar het mij om gaat is het verwoorden van handelingen die wellicht niet 100% kloppend zijn als we er over na gaan denken maar zeer zeker begrijpelijk zijn en geaccepteerd in het dagelijks communiceren naar elkaar. Wellicht verwacht je teveel van de kwaliteit op een videogame site (electronisch spel internet pagina als je dat liever leest) en het was misschien een flauwe actie te refereren naar het vorige artikel, maar ook alleen omdat je zelf begon met copy/paste 😉. Ik val je er ook niet mee aan en ga er gerust mee door maar weet dat je die tijd ook in het gamen kan steken 😃👍

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 5 november 2020 14:45
    Bijna 70 miljoen! prachtig zo halen we de Ps4 nog in…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 5 november 2020 14:48
    De switch is ook een top console !!