Nieuws
Nintendo Switch logo

Nintendo Switch blijkt barsten te krijgen door oververhitting

Niet genoeg klachten binnen om actie te ondernemen

Geschreven door Pablo Bool op
Volgens de website Nintendo Life zijn er problemen met de Nintendo Switch waargenomen door oververhitting. Er ontstaan volgens gebruikers barsten dichtbij de ventilatiepoorten van de Switch. Nintendo heeft inmiddels gereageerd en stelt dat het aantal incidenten klein is.

Er wordt gespeculeerd dat het materiaal waar de barst is ontstaan niet is gemaakt om de hoge temperatuur te weerstaan. De meeste barsten van fans die op Twitter reageren hebben namelijk ook barsten dichtbij de ventilatiepoorten. Daarnaast blijkt uit de poll van Nintendo Life dat twintig procent van de gebruikers (1.148) ook last heeft van spontane barsten.

Sommige fans hebben na het ontstaan van de barsten de Switch naar Nintendo gestuurd. Ze melden dat Nintendo vervolgens 150-175 pond vraagt voor de reparatie van de console en niet open staat voor onderhandeling.

Na de publicatie van het artikel is Nintendo Life in contact geweest met Nintendo en werd de volgende verklaring gegeven: "Na contact te hebben genomen met ons team in Europa kunnen we bevestigen dat we geen groot aantal klachten over dit onderwerp hebben ontvangen, maar net als bij al onze producten, moedigen we gebruikers aan hun ervaringen te delen via de officiële website voor hulp van ons team."

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 20:00: PlayerUnknown's Battlegrounds Marrakech-level uit Hitman vanaf vandaag tijdelijk gratis
12

Reacties op: Nintendo Switch blijkt barsten te krijgen door oververhitting

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • clandestine666

    • 17 juli 2018 16:15
    Las het vorige week al, ik heb mn day-one Switch daarom maar uitvoerig gechecked, maar gelukkig niks te bekennen. Gebruik 'm eigenlijk alleen maar docked.

    Vervelend voor de mensen die voorzichtig zijn geweest met hun console maar toch dit probleem hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 17 juli 2018 17:01
    Ik merk juist als de Switch docked is erg heet word vooral bij Super Mario Odyssey. Gebruik de Switch toch als handheld en heb nooit last van overhitting in deze modus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ZeMMiK

    • 17 juli 2018 18:44
    voor ongeveer 15 euro kun je de achterkant ( in leuke kleuren) vervangen.
    https://www.youtube.com/watch?v=QcnwJTutB9w goedkoper dan bij nintendo en als het over en paar jaar gebeurd…ik gebruik hem af en toe een uurtje in handheld…dus bij mij ook nog niet warm geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 18 juli 2018 10:04
    @ZeMMiK Dat kan je doen, maar het moment dat je zoiets doet is je garantie er wel af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ZeMMiK

    • 17 juli 2018 18:47
    deze link is wat beter : https://www.youtube.com/watch?v=yLYd_mP1dEo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 juli 2018 22:00
    Hoewel ik ervan overtuigd ben dat deze (productie)fout bestaat (de eerste meldingen hiervan kwamen een paar maandjes terug al op Reddit) denk ik niet dat het 20% is.
    Iedereen (dus ook niet Switch eigenaren) kunnen reageren op deze poll.
    Het zal me dus ook niets verbazen dat er Xbox/PS4 bezitters hierop gestemd hebben want helaas hebben fanboys nog wel eens die neiging…..

    Wel blij dat Nintendo het erkent.
    Hopelijk zal het in de toekomst niet meer voorkomen.

    Heb er trouwens zelf geen last voor (plus ik heb mijn backplate al een tijdje geleden vervangen voor een paarse).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 juli 2018 19:10
    @Gamegod Ja erkent, maar dat je zelf toch nog 150 pond moet neerleggen om het gerepareerd te krijgen terwijl het dus gewoon een ontwerp fout is. Hier in nederland kun je gewoon het beste naar de winkel gaan en je garantie claimen (immers in NL/EU geldt gewoon 2 jaar garantie).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 18 juli 2018 00:09
    Ook hier een day 1 editie word behoorlijk warm bij odyssey en botw voor de rest geen problemen gehad op een paar keer vasthangen na

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 18 juli 2018 08:40
    Ik heb een day one switch. En geen enke probleem.
    Alle problemen die tot nu toe bekend zijn heb ik niet.
    Geen controller issues in docked, geen krassen van het in en uitschuiven en nu ook geen barsten.
    Ik voel me daardoor wel gelukkig want als je al die mogelijke problemen optelt, en dan zou berekenen hoeveel mensen 1 of meer issues hebben dan denk ik dat eigenlijk nagenoeg iedereen wel een probleem zou hebben.
    Of misschien valt het eigenlijk wel allemaal wel mee en zijn zulke polls en onderzoeken matig tot niet objectief!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 18 juli 2018 09:42
    Nintendo (eigelijk de retailer) moet dit volgens Europees wet binnen de minimale twee jaar fabrieksgarantie kosteloos repareren of vervangen.

    Drie maanden voordat mijn day one fabrieks garantie verloopt doe ik een uitvoerige check op de console en is er iets mee mis krijg ik gewoon mijn recht.

    Als Nintendo moeilijk doet ga ik gewoon naar Game Mania die is verpicht mijn Switch in te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 18 juli 2018 10:14
    @AllSeeingFish Je hebt vanuit Nintendo een jaar gratis garantie (wel bij het laten zien van de bon). Daarna is het vanuit de retailer inderdaad twee jaar. Gelukkig komt binnenkort cloud saving en is het omruilen van je Switch geen probleem meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 18 juli 2018 14:39
    Even gecontroleerd na het lezen van dit bericht, geen barsten in onze Switch hier, gelukkig!