Nieuws

'Nintendo Switch 20 miljoen keer verkocht in Japan'

Populairste game nog altijd Animal Crossing: New Horizons

Geschreven door Jacco Peek op
De Nintendo Switch is naar schatting zo'n 20 miljoen keer verkocht in Japan. Dat meldt Famitsu.

Daarvan zouden 16,2 miljoen exemplaren het reguliere model betreffen, en 3,8 miljoen de goedkopere Nintendo Switch Lite. Daarmee heeft de Switch mogelijk onder andere de Famicom ingehaald, dat zo'n 19 miljoen stuks verkocht in het land. Het bestverkochte platform in Japan is nog altijd de Nintendo DS, met bijna 33 miljoen verkochte exemplaren.

De populairste Switch-game in Japan is Animal Crossing: New Horizons met 6,8 miljoen exemplaren. Daarna volgen respectievelijk Super Smash Bros. Ultimate, Pokémon Sword en Shield, Splatoon 2 en Mario Kart 8 deluxe.

Mogelijk wordt deze week een nieuw model van de Switch onthuld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Blackwood-hoofdstuk voor The Elder Scrolls Online nu beschikbaar voor pc Dolby Vision en Atmos voor Halo Infinite bevestigd
8

Reacties op: 'Nintendo Switch 20 miljoen keer verkocht in Japan'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 2 juni 2021 12:04
    denk dat de switch wel overdie 33 miljoen heen gaat in japan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 2 juni 2021 12:36
    @hulstpower ze hebben nog nooit een prijsverlaging hoeven te doen voor een verkoopboost dus ik gok wel dat er mogelijkheden zijn dat aantal te halen als ze zouden willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 juni 2021 12:48
    @Jumpman daarom verwacht ik ook niet veel schokends van de switch pro dat ie 4k enzo aan kan.
    Want er zit nog veel rek in de switch voor de fans van nintendo, het zijn niet allemaal hardcore games kijk naar animal crosing niet perse een game wat ik bij de hardcore gamers neer zet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 2 juni 2021 12:58
    @hulstpower nee en ik verwacht al helemaal geen exclusive games voor het “nieuwe” model. Dat heeft bij de new 3ds ook niet gewerkt. Eerder verwacht ik dat er verbeteringen zullen zijn in de joycons, wellicht groter scherm, logischere plek voor de standaard, betere Dock met wellicht een wat hogere grafische output of een betere batterij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 juni 2021 13:24
    @Jumpman dat denk ik dus ook denk wel dat er een oled scherm in komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 2 juni 2021 13:11
    opmerkelijk dat er meer reguliere switches zijn verkocht dan de lite.
    Vanuit westers perspectief is dat goed te begrijpen, maar in Japan houden ze van klein, licht en handzaam. Zelf bezit ik beide modellen, maar voor mij ligt de lite net iets lekkerder in mijn handen. Neem ik de tijd om achter een tv te kruipen dan pak ik meestal de wat krachtigere consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 2 juni 2021 19:22
    @dakoota gewoon deze kopen

    https://m.aliexpress.com/item/1005001877133116.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.6d8a3c529apZZU&browser_id=a08f91e5344142a88714491a6972c804&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=179cdbdf6d24f2169fa56c60bd925da5de3603f502&gclid=&_imgsrc_=ae01.alicdn.com%2Fkf%2FH96702a6f84204a16b80ffa072fde44ab4.jpg_640x640Q90.jpg_.webp

    Sinds ik die heb, raak ik mijn Lite niet meer aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 2 juni 2021 15:02
    Logisch, toen ik in Tokyo was zag ik alleen maar mensen met portables gsmen..