"Games moeten nieuw blijven en dus is het niet praktisch voor ons om ze te lang in de wacht te houden. Maar we denken dat enkele games voor enige tijd moeten worden achtergehouden om zo een ruimte te creëren tussen het moment dat ze af zijn en het moment dat ze uitgegeven worden. [...] Deze uitdaging zijn we aangegaan met de Nintendo 3DS", aldus Iwata.
De met toptitels overladen kerstperiode wordt door hem als voorbeeld genoemd. "De line-up van software voor het einde van dit jaar is zo vol dat de totale verkopen niet zouden toenemen, als we meer software uitbrengen. Daarom hebben we bewust de release van enkele titels uitgesteld tot begin volgend jaar."
Reacties op: Nintendo stelt release van 3DS-titels bewust uit
MikkelE30
Mysticmaus
Je moet het grotere plaatje zien XD
Noble7
Mi6chi6chi6
MikkelE30
MikkelE30
Als ze dan even nagaan dat ik geld aan de kanten had gelegd, omdat ik na de release een aantal coole games verwachtte.. Dat geld zijn ze nu misgelopen, want dat is opgegaan aan andere dingen. Dat geld vast voor meer mensen.
Chrispat
Mi6chi6chi6
Pffff….je hebt gelijk Chrispat, de helft speel ik niet eens uit, en dan speel ik alleen een deel van de toppers……en dan ongeduldig zijn voor nieuwe releases en op de releasedag aanschaffen…..
Maar vanavond verder met uc3, chapter 12, wat piraten om zeep helpen!!!!
Black Spider
Ohja, en Nintendo hoeft toch niet te vrezen dat de games in budgetbakken komen, Nintendo spellen hebben jaren na release nog steeds dezelfde (hoge) winkelprijs.
captain vimes
Kano
jurremans
Quantro
Farting Bob
mathijsvann
Minecraft server: Sentex.servegame.com
Heinster
De AAA titels zijn nu juist die titels die mensen moeten overtuigen een 3DS te kopen, dat zijn de spellen die het verschil moeten maken. Je kunt dan beter de markt met stoten wakker storen en niet druppelgewijs.
Nu blijven de hardcore gamers, early adaptors en Nintendo fans over. Als je dat dan afzet tegenover de PSVita, dan zou je kunnen zien dat Nintendo tussen twee vuren in zit.
Ze proberen teveel dezelfde marketing trucjes als in de NES periode en met de Wii… Bewust net iets onder de vraag leveren, zodat het exclusieve gevoel intact blijft en de vraag in totaliteit hoger blijft(en de prijzen hoger kunnen houden)… Nintendo gaf al 3-4 maanden voor de release van de Wii al aan dat ze wisten dat ze de productie moesten verhogen, maar utieindelijk deden ze dit minimaal. Ook de balanceboard bleven ze bewust iets onderproduceren. Zo heeft Nintendo iedereen 2 jaar lang aan hun hype tactiek gehouden, maar hoeveel mensen die hun wii na een paar maanden al lieten verstoffen? En het apparaat heeft het laagste aantal spellen per console ratio.
Goed voor het bedrijf toen, slecht voor de fans.