De Gamecube komt eraan en Nintendo gaat een nogal aparte marketingstrategie toepassen. Voor Amerikanen die zich vaak in een club bevinden, en daar uit hun dak gaan, heeft Nintendo iets bedacht om een beetje variatie in het uitgaansleven te brengen.

Het concept is als volgt; men plaatst in een club verscheidene Gamecubes met games als Luigi's Mansion en Super Smash Bros. Melee, combineer dit met 32” Panasonic HDTV's en surround audio. Kleed de tent “Cuby” aan en je hebt een Nintendo Cube Club.

Door heel Amerika gaat Nintendo deze Cube Clubs opbouwen, op plaatsen die even niet worden gebruikt (gebouwen die nog te huur staan enz). In de Clubs kan je gave prijzen winnen, zoals een compleet Panasonic Home Entertainment System, of een speciale Gamecube inrichting van je kamer.

Peter Main, de man achter Nintendo's sales en marketing beleid, zegt dat het idee van de clubs perfect bij het imago van de Cube past:“A traditional truck tour is too pedestrian for the unparalleled entertainment of Nintendo GameCube and for the players who want to play it, Our clubs will immerse people in a multi-sensory experience, with sights and music pumping out of high-end digital audio and video equipment and, of course, the best games on the planet available only for Nintendo."De muziek zal overigens worden verzorgd door MTV, Panasonic zorgt dus voor beeld en geluid en andere sponsors zijn Yahoo! En DC Comics.

Niet iedereen kan natuurlijk naar de clubs komen. Daarom zal Nintendo een soort menselijke Gamecubes op pad sturen. Ze zullen een flatscreen monitor en een Gamecube dragen. Dit hebben ze al eerder gedaan bij de launch van de GBA, en ook nu hebben mensen weer de mogelijkheid om op straat voor het eerst op een nieuwe console van Nintendo te spelen.

Het is duidelijk dat Nintendo zijn best doet om de mensen warm te laten lopen voor de Cube (ik zeg bewust niet “hypen”). Ze proberen van het kiddy imago af te komen door de Cube feesten, we zullen zien of het lukt...

BTW er wordt geen alcohol geschonken in de Cubeclubs...