Nieuws
switch oled

Nintendo start abonnementsservice voor Switch-reparaties in Japan

Voor 14,18 euro per jaar wordt je Switch en bijbehorend apparatuur gemaakt

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo is in Japan een abonnementsservice gestart waarmee leden hun Switch-apparatuur kunnen laten repareren.

De service heet Wild Care en kost 200 yen per maand of 2000 yen per jaar (1,42 euro per maand of 14,18 euro per jaar). Met een abonnement kunnen mensen zonder extra kosten hun Switch of Switch Lite, Joy-Con-controllers, de Switch-dock en AC-adapters laten repareren.

Per jaar kan men zes reparaties claimen, waaronder twee waarbij een console wordt vervangen. Naast slijtage vallen ook waterschade en ongeluksschade onder de reparaties die geclaimd kunnen worden. Ook het verschepen van het apparatuur naar Nintendo is kosteloos.

Het is niet duidelijk of Nintendo van plan is een soortgelijke service buiten Japan op te starten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Inter Milan vanaf juli 2024 exclusief voor eFootball Pokémon Go-maker rolt communicatieapp komende dagen uit
5

Reacties op: Nintendo start abonnementsservice voor Switch-reparaties in Japan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 1 juli 2022 16:20
    Ik kan me vergissen hoor, maar dit heet toch gewoon een verzekering?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 1 juli 2022 18:37
    @Messtranor nee, dit is een service contract.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 1 juli 2022 18:51
    @Floks je betaald om iets gerepareerd te krijgen voordat er uberhaubt wat gebeurd is. Want stel dat er wat gebeurd. Dat is een verzekering imo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 2 juli 2022 00:39
    @Messtranor Mee eens. Het heet dan wellicht geen verzekering, maar het komt er wel op praktisch gezien op neer.
    Ik vind dit rare praktijken.
    Voor de duidelijkheid, ik vind zoiets als Apple Care ook raar en ik ben een Apple gebruiker.

    Zoiets als dit is vooral voor arme mensen bedoeld (die de kosten van de reparatie van hun apparatuur niet kunnen dekken) en worden vaak door een middel van iets dat lijkt op angst aan de man gebracht.

    Nee, ik heb geen Apple Care. Ik heb niet eens tandartsverzekering. Of is dat ook geen verzekering?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 1 juli 2022 18:48
    Het is geen vleiend teken wanneer je aangeeft dat je regelmatig genoeg moet repareren dat je een abonnement hebt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.