Nintendo stapt definitief van 'dreamteam' idee af | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een van de redenen dat de Nintendo64 het kwa verkoopcijfers niet heeft gered naast de minder krachtige PlayStation, was de third-party support die de Nintendo64 ontving. Ondanks dat vele third-party developpers in het bezit waren van een development kit, kwamen er maar weinig spellen uit die hoek, dit omdat Nintendo een stevige kwalitietscontrole hanteerde, die weinig third-party's konden waarderen.

Nintendo heeft nu besloten de kwaliteitscontrole gedeeltelijk te laten vervallen; er wordt nog wel naar de spellen gekeken, maar ook de wat meer 'crappy' games zullen hun doorkomst maken.

Oh, wat leuk, wat hebben we daar dan aan? Nu is het zo dat een developper vaak niet eens aan een Nintendo game begint, bang om niet door de kwaliteitscontrole te komen. Hierdoor houd je inderdaad veel crap tegen, maar je maakt de kans op een third-party topper ook kleiner.

Confounding Factor, het development team achter Galleon hierover:There's a definite improvement in Nintendo's attitude from the N64 days. For example, there's no longer any need to have your game checked over - and po ibly rejected - by Mario Club, Nintendo's in-house testing team. There's better technical support from Nintendo HQ and disks aren't as prohibitively expensive as carts. Demolishing all these obstacles has made GameCube a brilliant prospect for developers.Een goede zet van Nintendo, die hiermee hopen de consolestrijd tu en Sony, Microsoft en Nintendo in hun voordeel zal besli en. De tijd zal het leren...


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou