"We focussen ons niet op technologische specificaties. We snappen dat mensen het fijn vinden om de grafische- en processorkracht te ontleden, maar de ervaring van het spelen zal altijd belangrijker zijn dan harde cijfers", aldus Nintendo tegenover Yahoo's Digital Trends.
Onlangs spraken een aantal ontwikkelaars zich uit over de grafische kracht van Nintendo's nieuwe console, hun opmerkingen waren echter niet eenduidig. Darksiders 2-ontwikkelaar Vigil zegt dat de Wii U-versie van het spel op een gelijk niveau zit als de PlayStation en Xbox 360-versie, andere bronnen zouden tegenover GamesIndustry International gezegd hebben dat ze problemen ondervonden om het grafische niveau van die spelcomputers te bereiken op de Wii U.
Aliens: Colonial Marines-studio Gearbox noemde de Wii U vervolgens een "mooie brug" tussen deze en de huidige generatie, en sprak onder meer over het werkgeheugen van Nintendo's nieuwe spelcomputer. Dit zou hoger liggen dan bij de Xbox 360 en PS3 het geval is. Over de grafische kracht werd door Gearbox niet gesproken.
Reacties op: Nintendo: 'Spelervaring altijd belangrijker dan graphics'
eggbom8
Jor2
Rinocapz
keepitfrosty
DevTrunks
drabber
Turambar
MetalSonic
Baukereg
Overigens is er ook een verschil tussen technisch mooie graphics (dx11, shaders, weet ik veel wat) en goed ontworpen graphics met een briljante artstyle. Zo vind ik Flower en Journey 'mooier' dan Crysis of BF3.
Tostigroover
Dat vormt een sterk contrast met mijn PS3 want daar speel ik een flink tal spellen op. De PS3 heeft nog heerlijke graphics ook.
Vriess
pschyco henk
Grafics zijn een groot onderdeel van de gameplay dus dat maakt het voor mij belangrijk hoe het spel eruit ziet
Angelus230
MasterPim
Xanadu
incarnatus
maar is erg verslavend.
met mooiere graphics/bewegingen zal hij helemaal gaaf zijn.
maar bij elk type spel zal dit anders zijn.
zie maar een mmorpg met crysis graphics te maken.
dit kunnen de servers niet aan.
te veel rekenwerk om uit te wisselen tussen de verschillende pc's.
Nekkie
Plonsiar
Maar ik denk dat Nintendo een (te) brede publiek wilt aanspreken.
- Nieuwe innovatieve spelervaringen
- Laagdrempelig voor nieuwe potentiele gamers (casual gamers)
En om het toegankelijk te maken mag het niet al te veel kosten, waardoor ze vaak besparen op de hardware.
Ik vind graphics wel belangrijk voor mijn spelervaring, maar de artstyle vind ik belangrijker dan het aantal polygonen. En met meer grafische power hebben onwikkelaars meer vrijheid.
ShadowX
Nintendo heeft zo wie zo altijd zijn eigen games gehad en daarom geniet ik nog steeds van de Mario en Donkey Kong games, als je kijkt naar een game als The Last Story dan laat nintendo nog steeds zien wat de mogelijkheden zijn.
rohirrimdwarf