Nintendo zal alles op alles zetten om de Nintendo Wii en de DS rond de kerstperiode flink te promoten met een budget van ongeveer 12 miljoen pond (ca. 18 miljoen euro). Dit maakte de entertainmentgigant onlangs bekend op een event voor verkopers in Londen.

Er wordt een enorme marketing campagne voorbereid om de verkoop van de Wii in Europa zoveel mogelijk te stimuleren tijdens de launch op 8 december. Dit houdt ondere andere tv-commercials en bioscoopreclames in. Daarnaast is er een grote perscampagne opgesteld, waarin de pers de kans krijgt om kennis te maken met de console door middel van speelsessies.

Nintendo verwacht ongeveer 6,5 miljoen pond (ca. 10 miljoen euro) uit te geven tussen nu en december om de console te promoten. Een extra 4,5 miljoen pond (ca. 7 miljoen euro) staat gepland voor de periode Januari - Maart.

Naast de Wii-promotie staat ook de DS op de lijst. Nintendo hoopt door uitvoerige reclamecampagnes rond de kerstperiode nog een miljoen DS'jes te verkopen. Hiervoor stelt het 6 miljoen pond (ca. 9 miljoen euro) beschikbaar.

In december is het dan eindelijk zover.