Nieuws
SNES Classic Mini

Nintendo overweegt ontwikkeling van nieuwe Classic Mini-consoles

Bedrijf ontkent of bevestigt bestaan van Switch Pro niet

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo overweegt in de toekomst nieuwe Classic Mini-versies van oude consoles uit te brengen.

Dat blijkt uit een vragensessie tussen Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa en aandeelhouders van het bedrijf. Een aandeelhouder merkte op dat de Classic Mini-consoles een nieuwe manier is voor ouders die niet meer games spelen om in aanraking te komen met Nintendo-franchises.

"We willen altijd dat onze producten door mensen van alle leeftijden kunnen worden gespeeld, van kinderen tot volwassenen", zo meldde Furukawa. "We zijn al lang werkzaam in de game-industrie en geloven dat er vele generaties zijn die op Nintendo-consoles spelen. We blijven manieren onderzoeken om klassieke content aan te bieden, zoals via de NES en Super NES Classic Mini-serie en onze online services. Op die manier willen we de aantrekkingskracht van onze producten aan verschillende generaties communiceren."

Hoewel het bedrijf hiermee niet bevestigt dat er daadwerkelijk nieuwe Classic Mini-consoles uitkomen, sluit het bedrijf dit ook niet uit. Na de release van de NES en Super NES Classic Mini in respectievelijk 2016 en 2017 zijn er immers geen nieuwe Mini-consoles aangekondigd.

Furukawa werd ook gevraagd over het bestaan van de zogenaamde Switch Pro, een krachtigere Switch die Nintendo volgens geruchten wil uitbrengen. Hij kon het bestaan van de console echter niet bevestigen. "Het bedrijf blijft zich richten op het maken van unieke games. Om dit mogelijk te maken blijven we consoles uitgeven waarin hardware en software samen smelten. We ontwikkelen constant nieuwe hardware, software en accessoires, maar maken nu geen melding van specifieke producten die we ontwikkelen."

Tot slot deed Furukawa een uitspraak over dwangarbeid binnen het bedrijf. Vorig jaar publiceerde BBC een artikel over fabrieken waar mensen gedongen werken. Deze fabrieken zouden producten produceren voor grote merken als Apple, Dell en Nike. Furkawa claimt dat de bedrijven die onderdeel van dit onderzoek waren geen producten voor Nintendo maken. "Ook hebben we geen berichten ontvangen over dwangarbeid in onze bevoorradingsketens."

NES Mini

Dit artikel delen:

Lees meer

Spider-Man: Miles Morales-patch verbetert ray tracing-effect Render van AMD Radeon RX 6600 XT lekt uit
13

Reacties op: Nintendo overweegt ontwikkeling van nieuwe Classic Mini-consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Real13

    • 1 juli 2021 16:50
    Zou een Mini GameCube wel echt geweldig vinden moet ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tokumei

    • 1 juli 2021 16:57
    Doe mij maar een Nintendo 64 mini aub. Zolang Banjo Kazooie, Super Mario 64 en de Zelda spellen erop staan ben ik blij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 1 juli 2021 18:57
    @Tokumei DK64 mag er ook wel bij!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 1 juli 2021 22:57
    @Tokumei Banjo Tooie mag er ook bij hoor, geniaal spel. En Conker's Bad Fur Day natuurlijk. En ook Paper Mario, Super Smash Brothers, Diddy Kong Racing, Mario Party, Doom 64, Star Wars Racer, Bomberman 64… zoveel klassiekers.

    Maar ja, Banjo en Conker zie ik niet gebeuren aangezien dat eigendom is van Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 1 juli 2021 17:14
    Ik heb mini NES en SNES maar doe er weinig mee. Mini SNES gejailbraked (of hoe je het willen noemen), extra spellen toegevoegd maar toch ligt die stof te happen.

    Maar toch benieuwd wat ze gaan brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 1 juli 2021 17:16
    @Weerzinwekkend hier hetzelfde verhaal, heb er denk ik 20 min op gespeeld ofzo, maargoed gewoon een tof ding om te hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 1 juli 2021 18:09
    @shadowfirenl zeker maar ook een sucker voor nostalgie dus ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 1 juli 2021 19:45
    @Weerzinwekkend zeker ja, heb hier al een aantal van die mini's staan :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 1 juli 2021 18:20
    @Weerzinwekkend ik speel nog regelmatig op mijn mini snes die ook gejailbreaked waardoor ik ook neogeo,cps2,sega roms kan spelen. De cheats(gamegenie) toevoeging maakt het spelen van oude games wel veel leuker moet ik zeggen. Zodoende eindelijk UN squadron en contra(nes) kunnen uitspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 1 juli 2021 22:59
    @StormFox UN Squadron, daar noem je nog eens een vergeten klassieker. Ik had hem enkel op de Commodore Amiga… maar dat was een enorm brakke port.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 2 juli 2021 10:02
    @Weerzinwekkend Grappig, ik heb hetzelfde gedaan, maar ik speel er zeker een paar uur per week op. Vind die oude 2d games fantastisch, en bieden een stuk meer uitdaging dan de handjevasthoud spellen van tegenwoordig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 1 juli 2021 21:17
    Blij om te lezen dat er niet aan dwangarbeid wordt gedaan in opdracht van Nintendo.
    Mja, zou elke multinational dat niet zeggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 2 juli 2021 11:13
    Waarom niet gewoon meer VC apps toevoegen aan de Switch? Kom maar door met die N64 en GC apps! Die losse mini-consoles zijn wel leuk om te verzamelen, maar zoals ik hierboven ook lees, steek ik er misschien 2 uur in en dan is het wel weer leuk geweest.