Nieuws
botw2

'Nintendo onthult titel Breath of the Wild-vervolg tijdens komende Direct'

Wordt het Breath of Duality of iets anders?

Geschreven door Jari Klapwijk op
Nintendo zou tijdens een volgende Nintendo Direct de titel van het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild onthullen.

Die geruchten brengt Jeff Grubb de wereld in. Eerder meldde hij al dat de nieuwe Nintendo Direct zich met name op Zelda focust en dat onder andere de HD-versies van Twilight Princess en Wind Waker worden onthuld voor de Nintendo Switch. Nu doet hij daar nog een schepje bovenop door in gesprek met Nintendo Shack te zeggen dat de titel van de sequel wordt onthuld. "Het is mij gesuggereerd dat dat gaat gebeuren", vertelt hij.

Eerder waren er al geruchten over de naam van de nieuwe Zelda. Journalist Paul Gale claimde dat de game Breath of Duality gaat heten. Volgens hem zou de subtitel Breath of Duality slaan op diverse aspecten van de game: "Dualiteit tussen de mogelijkheden van personages, gameplay op het land en op zwevende eilanden, het verleden en het heden, licht en duisternis, en ga zomaar door."

Het vervolg op Zelda: Breath of the Wild is al een paar jaar geleden aangekondigd. Nintendo refereerde toen naar het spel als 'het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild.' In maart werd bekend dat de game is uitgesteld naar het voorjaar van 2023.

Het is nog niet duidelijk wanneer de volgende Nintendo Direct wordt uitgezonden. Insider NateTheHate2 claimt dat dat deze maand nog gaat gebeuren. Een exacte datum noemde hij echter niet, maar in het verleden had de twitteraar het vaker bij het juiste eind als het gaat om geruchten uit de game-industrie. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Gelekte beelden tonen mogelijk Silent Hill 2-remake Glitch maakt splitscreen toch mogelijk in Halo Infinite
18

Reacties op: 'Nintendo onthult titel Breath of the Wild-vervolg tijdens komende Direct'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 5 september 2022 08:37
    Breath of the wild 2 tonen is voor mij genoeg Zelda voor deze direct gewoon het vervolg op een van de beste games allertijden . Maar wat voor mij belangrijkee is dat Nate the hate die qua Nintendo redelijk goed op de hoogte is. Nintendo EPD Donkey Kong game heeft bevestigd. Maar voor de rest gaan we het wel zien wat deze direct gaat hebben. Maar voor mij zou een goede direct zijn. Dk, Breath of the wild 2, Prime remake.een nieuwe 2D Mario met nieuwe artstyle.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 5 september 2022 09:08
    Heel eerlijk voor mij hoef ik niet zo zeer van personages te wisselen. In Breath of the Wild vond ik het heerlijk om met Link elke keer weer nieuwe dingen te ontdekken. Anders heb je straks weer van die barrieres dat je daar alleen naartoe kan met dat personage. De naam lijkt mij erg logisch en ook een mooie naam. Verder hoop ik ook nog iets meer gameplay beelden te zien. Hoop ook echt dat Wind Waker juist is want dan ga ik die zeker halen. Nooit de kans gehad om het te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 5 september 2022 09:34
    @Snafu9 als je hem nog nooit gespeeld hebt. Dan moet je dat Zeker doen een van de beste Zelda games ooit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 5 september 2022 09:20
    Die eeuwige geruchten over Nintendo directs..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 5 september 2022 09:27
    @Mmo-veteran Dat kan ook als positief worden opgevat richting Nintendo. Dat er elk jaar minimaal 3 keer per jaar zo hype voor een Nintendo direct is. Dat heeft Nintendo toch echt zelf voor elkaar gekregen dat een Nintendo direct in de game industrie iets magisch is geworden. Dus een compliment van mij aan Nintendo. Dus niet schrikken haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 5 september 2022 09:28
    September is historisch een maand waar een belangrijke Nintendo direct in wordt uitgezonden, dus claimen dat er een komt is makkelijk punten scoren. Daarna is alleen maar raden wat er in komt. Metroid en Zelda worden al jaren geroepen dus dat nog een keer roepen is ook een makkelijke manier om jezelf in de spotlight te zetten. Ik geloof het allemaal al niet meer en laat me wel verrassen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 5 september 2022 11:05
    Twilight Princess wil ik nog wel een keer spelen en misschien moet ik Wind Waker ook nog een keer een kans geven. Echter hoeft het van mij niet perse, want ik heb de oorspronkelijke uitgaven al EN ik heb liever wat nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 5 september 2022 12:07
    Ik hoop gewoon dat de officiele titel: The Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild…
    Wat is hier mis mee? Gewoon duidelijk, straight to the point. HAHAH

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SmartTies

    • 5 september 2022 13:03
    @Ardyn The Legend of Zelda: Wild Breasts

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 5 september 2022 14:10
    @SmartTies

    De stoute adult only versie. Met extra dlc aankoop om Link zijn groene pakje te laten verruilen voor een kinky lak leren setje. Met bijbehorend extra krachtige master Sword

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 5 september 2022 14:22
    @SmartTies
    I mean, ze gaan duidelijk naar de diepste hollen in Hyrule + kan Link ineens omhoog vliegen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 5 september 2022 14:07
    @Ardyn

    Hahah dit klinkt eerder als een film titel die Mel Brooks zou bedenken . Alleen dan als een film die helemaal geen vervolg is op iets.

    Ik moest overigens even goed lachen vanwege deze reactie.

    Duidelijkheid in naam ik hou ervan hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 5 september 2022 14:21
    @watashi wa maurice desu.
    Ze gebruiken dit al in alle trailers, dus hoeven zij deze titels ook niet verder aan te passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 5 september 2022 13:49
    Daar gaan we weer.. Ik wacht geduldig af. Ik ga mezelf niet opzadelen met een evt. opkomende teleurstelling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 5 september 2022 15:00
    @PietS. Ik vindt het juist een compliment naar Nintendo toe dat gamers zoveel bezig zijn met een nieuwe Nintendo direct. Hebben ze mooi voor elkaar gekregen toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 5 september 2022 16:17
    @Snoop213

    O jazeker! Mensen/fans kijken er echt naar uit. Direct (geruchten) = HYPE!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 5 september 2022 15:06
    Zou leuk wezen, maar we zien het wel als het zover is. Er gaan zoveel geruchten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • turkieturkiei

    • 6 september 2022 01:49
    Dat werd eens freaking tijd halaluya