Nieuws
Splatoon 3

Nintendo onthult grote hoeveelheid details rondom Splatoon 3

Gratis demo komt op 18 augustus beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft vanmiddag tijdens een speciale Direct-uitzending allerlei details over Splatoon 3 onthuld.

Zo komt er vanaf 18 augustus een gratis demo beschikbaar voor alle Switch-eigenaren. Op 27 augustus om 10:00 uur Nederlandse tijd gaat vervolgens voor iedereen een Splatfest World Premiere van start. Spelers kunnen uit één van drie teams kiezen - Team Steen, Team Schaar en Team Papier - om mee te doen aan deze speciale Splatfest.

De game zelf komt op 9 september uit op Nintendo Switch en in onderstaande Direct-uitzending worden allerlei details over de game uit de doeken gedaan, waaronder de drie hoofdmodi van de game: Grondoorlog, Salmon Run en een nieuwe verhaalmodus genaamd Terugkeer van de Mammalianen.

De Grondoorlog-multiplayerstand speelt zich af in Splatsville. Zoals gebruikelijk zijn dit vier-tegen-viergevechten waarin spelers de arena met zoveel mogelijk inkt van diens eigen team moeten bedekken. Er zijn diverse nieuwe technieken beschikbaar, zoals een muurboost om snel tegen muren op te zwemmen, alsmede nieuwe en terugkerende levels. Op release zijn er twaalf levels beschikbaar, maar na release worden er meer levels toegevoegd. Zoals gebruikelijk volgen er op en na release ook weer diverse Splatfests.

Salmon Run is een coöpstand die in Splatoon 2 al werd geïntroduceerd. Hierin moet een team van vier spelers hordes van Salmonietenbazen verslaan en gouden eieren verzamelen. Salmon Run kan in Splatoon 3 op elk moment worden gespeeld, in tegenstelling tot Splatoon 2, waar de modus op gezette tijden beschikbaar was. Elke paar maanden vindt er ook een Big Run plaats, waarbij Salmonieten de stad waar Inklings en Octolings wonen binnendringen.

De nieuwe verhaalstand heet Terugkeer van de Mammalianen. Hierin kruipen spelers in de huid van Agent 3 en nemen ze het op tegen de slechte Octarianen. Samen met Salmini verkennen spelers allerlei levels. 

Nintendo introduceert ook een speciale online dienst voor Splatoon 3 genaamd SplatNet 3. Deze komt beschikbaar in de Switch Online-app voor smartphones. Hier kan men statistieken bekijken, speciale uitrusting bestellen die niet in in-game winkels te koop is en met gevechten verdiende inktpunten gebruiken om Pelles Aardboltoer te helpen. SplatNet 3 komt op release beschikbaar in de app.

In de loop van deze winter moeten er ook nieuwe amiibo-figuurtjes worden uitgebracht gebaseerd op de game, onder andere van Octoling-jongen, Inkling-meisje en Salmini. Mensen kunnen door de amiibo in te scannen hun favoriete uitrusting opslaan om zichzelf vervolgens heel snel om te kunnen kleden.

Nintendo laat tot slot weten dat er zo'n twee jaar lang updates uit blijven komen voor Splatoon 3. Elke drie maanden komt er een gratis seizoenscatalogus uit. Tegelijkertijd moeten er ook nieuwe wapens, toernooien en levels worden toegevoegd. Ook staat er grootschalige, betaalde downloadbare content op de planning, maar daar is nog geen verdere informatie over bekend.

De volledige Direct-uitzending is hieronder te bekijken, alsmede een kortere video over het populaire trio genaamd Deep Cut. Splatoon 3 komt op 9 september uit op Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Een uitgebreide blik op de gameplay van Saints Row Gratis Monster Hunter Rise: Sunbreak-update komt vandaag uit
13

Reacties op: Nintendo onthult grote hoeveelheid details rondom Splatoon 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 10 augustus 2022 17:17
    Zo zie je maar met een beetje goed management kan je gewoon games in 2022 uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 augustus 2022 23:27
    @Roy36NL

    Nintendo brengt dit jaar inderdaad een mooi aantal games uit ja!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 augustus 2022 01:53
    @PietS. Nintendo geeft vooral games uit dit jaar want de Nintendo EPD teams hebben op een overpriced Switch Sports en Splatoon 3 niet veel gemaakt dit jaar. En ze brengen veel games uit. Maar ze hebben echt een flinke misser begaan met Mario Strikers door hem met zo weinig content uit te brengen. En verder zit er voor mij tot nu toe niet iets tussen waarvan ik denk absolute topkwaliteit het is voor mij op de 3D Kirby na allemaal een beetje meer van hetzelfde. Weinig nieuws onder de zon en daar bedoel mee Fire emblem Warriors, Xenoblade 3, Splatoon 3, oa. En ik mis een echte klapper zoals een paar jaar geleden Breath of the wild was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 augustus 2022 15:55
    @Snoop213

    Ja, dat heb je al 85x gezegd ondertussen. Heel jammer voor je Kaas. :) -Overpriced Switch Sports-? Bij Nintendo vind je altijd alles overpriced, maar als Sony met neppe advertisement rondom TLOU1 Remake aan komt zetten, dan is het -een dure uitgave-. Jij snapt er echt niks van.

    En Nintendo maakt tenminste zelf nog games dat doet bv. PS niet. En ja, een 1st-party developer is wat anders dan een in-house development department, dus ga de discussie maar gewoon niet aan. ;)

    En -allemaal een beetje meer van hetzelfde-? Jij verwacht dus ieder jaar nieuwe IP’s/franchises? Deze man he.. :’-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 augustus 2022 16:11
    @PietS. Zo heb je al 85 x aangegeven dat je het zo geweldig vindt wat er allemaal uitkomt . En oh nee hoor het scheelt flink in de portemonnee. Ja 60 euro voor een game met welgeteld 6 mini games sporten vind aardig aan de prijs. Mario Strikers qua offline content een game die niet klaar is 60 euro voor vragen vind ik overpriced. Maar dat zijn in mijn ogen de enige games van dit jaar die ik ovverpriced vindt Dus leg mij geen verdere woorden in de mond.

    En verder vind ik The last of us remake zeker als de gameplay niet verbeterd wordt te duur. Maar dat laatste weten we pas zeker wanneer de reviews voorbij zijn gekomen. Verder reageer je wel erg opgefokt. Want het is mij erg ik heb een andere mening dan jou over Nintendo het is mij een partij erg.

    Waar heb ik ooit beweert dat Sony en Microsoft zelf in house hun games maken? Ik gaf alleen aan dat het de laatste tijd wat stil is betreft de Nintendo EPD teams. Jij haalt Sony erbij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 augustus 2022 16:57
    @Snoop213

    Opgefokt? Nee hoor. Dat is jouw interpretatie. :)

    Ik ga niet meer reageren op comments/reacties van jou met onzinnige, herhalende inhoud. Dan weet je dat. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 10 augustus 2022 22:22
    Ze kunnen beter eens wat meer inzetten om games die er toe doen: Zelda, Metroid, Mario, Pikmin, IPV deze onnodige game franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 augustus 2022 23:32
    @Monojaxx

    -Onnodige franchise- is niets meer dan jouw mening. Veel mensen zitten wel te wachten op Splatoon 3 (incl. ikzelf, voor de SP modus). Dat kun je ook wel zien aan het feit dat Splatoon 2 bijna 14M. keer verkocht is.

    Verder komt BotW2 volgend jaar uit, zit MP4 in de pijplijn, komen er regelmatig games uit met Mario in de hoofdrol en is Pikmin een minder populaire franchise dan Splatoon (de best verkopende Pikmin game -Pikmin 3 Deluxe- is +/- 2M. keer verkocht).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 augustus 2022 01:36
    @PietS. Ik vind hoe leuk Splatoon 3 ook is. Een Splatoon per gen vind ik meer dan genoeg vooral Omdat het meer van hetzelfde is. Verder bedoeld hij met Mario een gloednieuwe platform game. En niet de zoveelste onaffe sports of party game waar jij aan refereert. En dat Pikmin zo weinig verkoopt dat schijnt Nintendo niet zo erg te vinden aangezien ze ook een Xenoblade er regelmatig uit laten poepen die niet meer verkoopt dan de 2 miljoen. En vooral Nintendo interne EPD teams brengen echt veels te weinig games uit de laatste tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 augustus 2022 16:03
    @Snoop213

    Fijn dat jij dat vindt man! Top! Leuke MENING. Doen we helemaal niks mee. :) Verder zei hij -Mario- en verder niets.

    En lees je even in voor je iets zegt. XC2 had in november 2020 al meer dan 2M. kopieen verkocht. ;)

    Nintendo ontwikkelt tenminste zelf games. Dat kun je van veel andere bedrijven niet zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 augustus 2022 16:27
    @PietS. De eerste gedeelte van jou post reageer gewoon normaal in plaats cynisch en met andere woorden te zeggen dat mijn mening er niet toe doet. Dat soort opmerkingen bewaar je maar voor mensen in je directe omgeving. Ik accepteer het niet. Dus dan weet je dat.

    Het was vrij duidelijk dat hij het over een nieuwe main Mario had en niet de spinoffs. Stop eens met alles letterlijk te nemen.

    En 2.17 miljoen dan betekend dus dat een game serie niet opnieuw uitbrengen wegens de mindere verkoopcijfers niet de reden kan zijn. Want Xenoblade verkoopt ook bitter weinig en krijgt wel veel nieuwe delen. Omdat Nintendo die studio dat laat maken

    Verder heb ik ook nooit beweert dat veel andere bedrijven games zelf maken. Dus weer een overbodige opmerking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 augustus 2022 16:54
    @Snoop213

    -Zie bovenstaande reactie.-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 augustus 2022 01:34
    @Monojaxx vind juist dat Splatoon juist 1 van de leuke nieuwere franchises is. Ik haal deze ook voor de Singleplayer, omdat ik niet echt van multiplayers games hou, maar splatoon heeft een mega grote multiplayer fanbase.