Nieuws

‘Nintendo NX komt eind dit jaar uit met Zelda NX'

Aldus bron binnen Nintendo

Geschreven door Michel Musters op

Een NeoGAF-bezoeker heeft van een bron binnen Nintendo vermomen dat de NX, de nieuwe console van Nintendo, nog dit jaar verschijnt. Daarbij moet de nieuwe The Legend of Zelda ongeveer tegelijk op Wii U en NX verschijnen, gedurende NX-lancering of kort daarna.

Hoewel er geen manier is voor bezoekers van het NeoGAF-forum om te bewijzen dat bezoeker Trevelyan9999 de waarheid spreekt, moeten bezoekers van het forum hun bronnen kunnen aantonen aan de moderators van het forum. Volgens de moderators is de bron van de bezoeker geloofwaardig.

Er gaan al langer geruchten dat de NX dit jaar zou verschijnen. Het is nog niet bekend wat de console precies inhoudt. Geruchten wijzen op een overkoepelend besturingssysteem, vergelijkbaar met iOS, waarop zowel een console als handheld draaien die mogelijk dezelfde games afspelen. Dit is echter nog niet bevestigd.

De bron van de NeoGAF-bezoeker zou ook hebben gemeld dat de Wii U een marketingbudget van 34,5 miljoen dollar krijg in 2016, terwijl de 3DS een marketingbudget van 56,25 miljoen dollar krijgt. Nintendo zou volgens de bron dit jaar 3DS-games uitgeven als Metroid Prime: Federation Force, Dragon Quest 7, Dragon Quest 8, een Pokémon-game om de twintigste verjaardag van de franchise te vieren en Mario and Sonic Rio 2016. Ook zou de 3DS dit najaar een prijsdaling krijgen. Nintendo heeft nog niets aangekondigd.

Bron: NeoGAF

Dit artikel delen:

Lees meer

Oculus annuleert bestellingen Rift uit landen waar bril niet uitkomt Ondersteuning Fallout 4-mods start in april voor pc
30

Reacties op: ‘Nintendo NX komt eind dit jaar uit met Zelda NX'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Mr. Harrow

    • 23 februari 2016 10:56
    Word eigenlijk wel steeds nieuwsgieriger naar de NX. Ben benieuwd of de geruchten kloppen en hoe de console er uiteindelijk uit komt te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 23 februari 2016 11:06
    @Mr. Harrow Ik hoop niet dat er teveel consessies worden gedaan naar de smartphone-markt. Dat wil zeggen, hopelijk toch wel een beetje power en niet teveel 'handheld'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 23 februari 2016 11:13
    Dit soort geruchten komen steeds meer naar voren en iedereen meldt betrouwbare bronnen te hebben. Het lijkt er ook steeds meer op dat er overeenstemming komt in de informatie, die hierover beschikbaar komt.

    Ikzelf heb hier ook over na zitten denken en het grootste probleem met een Zelda-titel is dat deze laat in de cyclus van een console gereleased wordt, voornamelijk bij de laatste consoles. Om dit te doorbreken, zal Nintendo Zelda uitstellen om hiervan een launchtitel te maken, dit zou de verkopen van de NX (of andere toekomstige consoles) flink kunnen verhogen. Ik verwacht een soortgelijk verhaal als bij Twilight Princess, die zowel op de Wii als de Gamecube uitkwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 23 februari 2016 12:40
    wordt wel eens hoog tijd voor wat sprongetjes voorwaarst voor de big N. Ben al die HD updates en re-releases van oude games spuugzat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 23 februari 2016 13:09
    Volgens de nieuwste geruchteb van de befaamde Liam Robertson zijn EA en Nintendo veel gesprekken en het voeren en vindt Nintendo EA een super belangrijke partner, EA daartegenover houdt zich nog afwachtend en eist van nintendo dat nintendo EA spellen meer promoot bundles maakt etc . Ook moet de NX van EA meer gaan doen met sport apps (like ik ken niemand die ze gebruikt, amerikaans ding zeker)
    Ook zou EA al best lang een NX dev kit hebben

    Op het internet spreken ze over een deal met de duivel, maar een die nodig is om een kans te krijgen op een succes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 23 februari 2016 13:23
    @Cyandog Dat had ik ook gelezen. Het lijkt aardig op elkaar aan te sluiten. Ik vraag mij echt af of we eind dit jaar de NX kunnen verwachten, dat zou ontzettend snel zijn. Ik ben echter bang dat we dat in juni te horen krijgen bij de E3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 23 februari 2016 13:26
    @NightyNite Ja het lijkt dat ze pas bij E3 het ding laten zien, wat opvzich niet zo erg is , maar ik wil het alleen eerder zien :P. Het kan ook zijn dat ze er pas over gaan praten als de releases van dit jaar zijn afgerond (Starfox,Pokken TLoZTPP) om de sales niet naar beneden te drukken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 23 februari 2016 13:33
    @Cyandog Dat denk ik ook. Als dit waar is, dan is dit wel de val van de Wii U. Ik hoorde ook dat er weinig tot geen support/releases meer komen voor de Wii U naast de reeds aangekondigde spellen. Ik ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 23 februari 2016 13:42
    @NightyNite Ja tot nu bekent , en volgens de geruchten (van dezelfde NeoGAF gebruiker) is er eigenlijk na starfox niks voor wiiu behalve Zelda en Shin megami Tensei X Fire Emblem (Genbei Ikun Roku # FE). Zelfs 3ds heeft nog meer (al is die ouder) met volgens die NeoGaffer . Codenamen: Pokemon Rainbow, Project ''Torte City'',N-Stars,Disney art academy en nog paar dingen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 23 februari 2016 13:43
    @Cyandog Ja klopt, een Pokemon game om het 20-jarig bestaan te vieren :) ik hoop een leuke RPG.

    EDIT: Ik bedoel daarmee in de lijn als de gangbare spellen op de handhelds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 23 februari 2016 16:06
    @Cyandog De maanlanding zou ook gespeeld zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 23 februari 2016 14:03
    Hopelijk geen nieuwe Donkey Kong op de NX want dan ben ik weer zo gek om de nieuwe Nintendo te halen :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimwa

    • 23 februari 2016 14:14
    @ShadowX
    Haha ja als er een nieuwe donkey Kong en een echte super Mario world bij uitkomen dan haal ik hem ook. Dat blijven toch gewoon superspellen.
    Zoniet dan haal ik zelda gewoon op de wii u en komt de NX pas een jaar later ofzo als die al komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 23 februari 2016 14:33
    @jimwa

    Inderdaad dat was ook mijn gedachten, Zelda wil ik ook maar ga gezien hij ook op de Wii-U komt er niet speciaal de NX voor halen, ditzelfde doe ik ook niet als een nieuwe DK op de Wii-U komt maar als dat niet zo is dan ken ik mezelf en zal ik toch echt de NX halen speciaal voor de DK en Mario games.

    Blijven toppertjes die games, had zo graag een nieuwe Mario Galaxy 3 gezien op de Wii-U.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 23 februari 2016 15:54
    @ShadowX
    Idem, maar een nieuwe MK zal mij wel laten watertanden denk ik :P
    Zou alleen nie zo fijn zijn als ze gelijk met een nieuwe MK op de proppen komen.
    Zie liever nog wat DLC voor MK8.
    En dat ze de huidige game voor NX uitgeven en crossplay kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 23 februari 2016 21:26
    @CroniC

    Leuk om te lezen dat ik niet de enige malloot ben die voor Mario en DK een NX zou halen :P.
    MK is de enige game die tot op heden mijn aandacht elke keer voorbij gegaan is, iedereen praat over MK.

    Mijn vraag is daarom wat is er nou zo bijzonder aan MK?.

    Is er een demo van MK ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimwa

    • 24 februari 2016 19:31
    @ShadowX
    Lol heb je Mario kart nog niet gespeeld wou je zeggen??? Op de battle na is die gewoon echt geweldig. Al die prachtige oude en nieuwe banen zijn gewoon prachtig om te zien en moet je gespeeld hebben.geen idee of er een demo is..
    Dat er geen Mario galaxy 3 op de wii u is, is zeer teleurstellend en baal ik goed van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 februari 2016 22:00
    @jimwa

    :)

    Klopt ik heb Mario kart nooit gespeeld, het trok me op een 1 of andere manier niet.

    Misschien ooit eens proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimwa

    • 23 februari 2016 14:17
    Ben wel benieuwd naar de NX, hopelijk is het gewoon weer met normale joysticks. Als het kan de gamecube controllers maar dan nog beter gemaakt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 23 februari 2016 14:35
    @jimwa zoek op internet de ''Procube pad'' op zoiets zal ik wel willen :P