"Vlak na de aankondiging en voor de lancering van de Wii was de feedback hetzelfde als bij de Wii U", aldus Iwata. "Oftewel, wanneer iets unieks ten tonele verschijnt is het in het begin moeilijk voor mensen om het te begrijpen. Er heerst eerst verwarring en er worden pe imistische observaties gemaakt, zoals 'zal een dergelijk product echt succes hebben?', maar nadat mensen het product ervaren, verandert de tendens."
Iwata raadt de investeerders aan naar het recente verleden van Nintendo te kijken. "We hebben gezegd dat we de Nintendo DS op een bepaalde manier neer gingen zetten en het aantal mensen dat games speelt zouden verbreden. En dat hebben we gedaan. Ging onze aandeelprijs omhoog toen we die strategie aankondigde? Nee. Het ging pas omhoog toen de Nintendo DS goed begon te verkopen. Ook met de Wii gaven we aan mensen aan het gamen te zullen zetten die dat normaal niet zouden doen. Dat is ons gelukt. Wederom steeg de prijs van onze aandelen pas toen de console goed begon te verkopen."