Nintendo legt patent voor een virtualrealitybril voor Switch vast

Nintendo legt patent voor een virtualrealitybril voor Switch vast

Nintendo heeft een patent vastgelegd voor een virtualrealitybril voor de Switch.

Dat heeft de website LetsGoDigital ontdekt. Het patent werd in februari 2018 al ingevoerd, maar is pas sinds augustus dit jaar zichtbaar.

De headset lijkt in eerste instantie op de kartonnen vr-bril die spelers met een Nintendo Labo-pakket kunnen maken, met het verschil dat deze headset van plastic is en waarschijnlijk niet door spelers zelf in elkaar gezet hoeft te worden.

Net als de kartonnen vr-headset bevat deze versie geen hoofdband. In plaats daarvan schuiven spelers de Switch zelf in de bril en houden ze het apparaat tegen hun gezicht aan.

Het is niet duidelijk of Nintendo van plan is wat concreets te lanceren gebaseerd op dit patent. Vooralsnog heeft het bedrijf geen officiële aankondiging gedaan. Gisteren kwam ook al een patent van Nintendo naar buiten met daarin Joy-Cons waarbij het bovenste gedeelte van positie kan veranderen.

Media has no description

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

slechte ogen en sterke armen :D

0
test

"Net als de kartonnen vr-headset bevat deze versie geen hoofdband. In plaats daarvan schuiven spelers de Switch zelf in de bril en houden ze het apparaat tegen hun gezicht aan." Lijkt mij verschrikkelijk onhandig en vermoeiend om te spelen. Wat is er mis met gewoon een bril met hoofdband waar je de Switch inschuift en waarbij je vervolgens de JoyCons of de Pro als losse controller(s) in je handen hebt? Waarom lijkt Nintendo bij dit soort dingen soms zo onnodig ingewikkeld te willen doen?

0
test

@Robert-Frans De joycons zitten er waarschijnlijk zo aan omdat de bewegingssensoren in de joycons zitten. Dus die moeten aan de switch zitten zodat die registreert waar je naar toe kijkt. Je zou in theorie dan een tweede controller kunnen gebruiken maar dat is dan weer hoogdrempiliger. Ze gaan dit denk ik niet aanpassen omdat dit niet bedoeld is om lang te spelen, daar is de switch gewoon niet geschikt voor(te lage resolutie en verversingssnelheid). Het is dus voornamelijk een gimmick die je even een kwartiertje speelt

0
test

@KoningDriessen Volgens mij zijn er inmiddels genoeg VR-brillen met losse controllers, die het gewoon prima doen zo. En ik zie niet in wat daar hoogdrempelig aan zou zijn: bril op, controller of joycons in de handen, spelen maar. In elke houding die je maar wil. De Oculus Quest presteert het zelfs om letterlijk alléén een bril met controller (en hoofdband!) te zijn, zonder extra apparatuur, sensoren, bedrading, etc. Het is mogelijk dat het bedoeld is voor mensen die de Labo-VR-bril graag willen hebben, maar geen zin hebben om daarvoor te knutselen. En die heeft een dergelijke vormgeving, omdat het knutselbaar moet blijven, het karton het gewicht van de Switch zelfstandig moet kunnen dragen, en het knutselen zelf deel van de pret is. Dan neem je die onhandigheid wel voor lief, omdat het inderdaad dan niet om het urenlang spelen zélf gaat. Net zoals de Labo-piano toch ook niet bedoeld is voor serieuze pianoconcerten. Maar deze bril hoeft vrij duidelijk niet geknutseld te worden en wordt zo begrijp ik van stevig plastic gemaakt, zodat er eigenlijk geen excuus meer is om het niet een stuk gebruikersvriendelijker te maken. Ook niet als het enkel bedoeld zou zijn voor korte speelsessies. En als de Switch dan toch niet zo geschikt zou zijn voor langdurige VR, wat ongetwijfeld het geval is, waarom dan vele euro's besteden aan zo'n gimmick, terwijl er al veel betere en geschiktere 'instapbrillen' zijn, zoals de al genoemde Oculus Quest?

0

Aanbevolen voor jou