Nieuws
Nintendo Switch

'Nintendo lanceert volgend jaar nieuw Switch-model'

Met een verbeterd scherm

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo brengt volgend jaar mogelijk een nieuw model van de Switch uit, zo meldt The Wall Street Journal.

Hoewel het artikel alleen leesbaar is voor leden van The Wall Street Journal, worden details uit het artikel gemeld op onder andere Kotaku en ResetEra. Nintendo zou het nieuwe model lanceren om de goede verkoop van de hybride console vast te houden.

Volgens het artikel zou het nieuwe model waarschijnlijk veel eigenschappen met het huidige model delen en sowieso alle bestaande Switch-games afspelen. Nintendo zou nog twijfelen over mogelijke nieuwe hardware en software die in het nieuwe model zouden kunnen worden geplaatst.

Er wordt volgens het artikel onder andere gekeken naar een verbeterd scherm die meer wegheeft van meer recentere smartphones. Dit zou de consoles "helderder, dunner en meer energie-efficiënt" maken. De nieuwe Switch zou in de tweede helft van 2019, misschien zelfs al in de zomer, kunnen verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix-game The Quiet Man verschijnt volgende maand Multi-console-emulator kan op gehackte Switches worden geïnstalleerd
17

Reacties op: 'Nintendo lanceert volgend jaar nieuw Switch-model'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 4 oktober 2018 08:54
    Dit is nieuws waar ik op zit te wachten.
    Good busy nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 4 oktober 2018 09:03
    De switch is de enige big N console die nog ontbreekt hier in de collectie.. maar met nieuws als dit zie ik mezelf er dus voorlopig nog niet 1 kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 4 oktober 2018 10:00
    Dan voel je je als vroeger koper ook wat bekocht nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 4 oktober 2018 10:08
    @bigds9fan Hoezo? Er is nog niks bekend over het nieuwe model.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WijvanWCeend

    • 4 oktober 2018 10:46
    @bigds9fan Dus als smartphone bezitter voel jij je elk jaar bekocht? Die fabrikanten brengen ook elk jaar een zeer kleine update als een volledig revolutionair nieuw product. Is toch hetzelfde?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 4 oktober 2018 12:56
    @WijvanWCeend

    Zo zie ik dat niet. Bij consoles zit je doorgaans niet met dezelfde cyclussen als bij telefoons. Ik kan me voorstellen dat de meerderheid niet elk jaar een nieuwe smartphone koopt, dan kan ik me ook voorstellen dat hun gewoontes bij consoles hetzelfde zouden zijn. De waarheid zal in het midden liggen. Namelijk je bent idd niet verplicht de nieuwe switch te kopen, maar het betere scherm had er mogelijk ook al bij de start bij kunnen zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 4 oktober 2018 10:57
    @bigds9fan Ach, het is de trend tegenwoordig om twee/drie jaar later een verbeterd, energie zuiniger en kleiner model de markt op te slingeren.. Iedere console fabrikant doet dat. Wat belangrijk is, is dat je op je oude model gewoon alle toekomstige games kan blijven spelen. Dus NIET zoals die NEW 3ds die enkele titels heeft die alleen op dat model te spelen zijn. Dan is het een naaistreek imo…

    Take notes, Nintendo!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 oktober 2018 11:33
    @bigds9fan Inmiddels moet je toch wel weten dat er na een poos een nieuw model van een apparaat uit komt? dat gebeurd al jaren. Dat is een nadeel als je er als eerste bij wil zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 5 oktober 2018 16:55
    @darkmanwls Ik probeer zoiets om te draaien en te denken: Maar ik heb de afgelopen 1,5 jaar al diverse leuke titels kunnen spelen waar ik anders 2 jaar op had moeten wachten. Hindsight is a bitch toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 oktober 2018 18:57
    @bigds9fan

    Ik voel me niet bekocht.
    Ik heb tegen die tijd al minstens 2 jaar een switch met plezier.
    Waarom zou ik me bekocht voelen ala ik al 2 jaar lang plezier heb.
    Als ik had gewacht tot er een nieuw model kwam dan had ik nog 2 jaar moeten inhalen.
    Dat terwijl er ook andere games uitkomen.
    Dus vooral daarom voel ik me nog niet bijna bekocht.

    Dat was misschien wel zo als dat al na een half jaar zou zijn.
    Maar nu na 2 a 3 jaar een update die mogelijk zuiniger is en zo vind ik helemaal niet bekocht.

    Hoeveel ps4 versies zijn er al, en verdeel dat eens over de jaren dat de ps4 al uit is
    Dan denk ik dat dit van Nintendo nog niet zo schandalig is als jij doet laten overkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 5 oktober 2018 08:44
    @bigds9fan je mag niet zeuren, ik heb een WiiU :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 4 oktober 2018 13:26
    Ik ben blij met mijn first day launch switch ik kan nu retroarch installeren en met een nieuw model waarschijnlijk niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 4 oktober 2018 14:05
    K*t.
    Ik stond op het punt er één te kopen..

    Ben nu bang voor de 3DS XL vs 2DS praktijken…
    Kijk maar naar bijvoorbeeld Hyrule Warriors die voor geen meter op de 3ds/2ds speelt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 4 oktober 2018 17:54
    Hoezo lees ik nou dat ik als vroege koper in het nadeel ben? Jullie hebben duidelijk nooit Zelda BOTW gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 4 oktober 2018 19:45
    @Cocabeer ik heb zelda geprobeerd maar kwam er niet in. Een collega van mij ook niet. Niet iedereen vind die game blijkbaar geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 4 oktober 2018 20:12
    @Shinjite Sommige mensen hebben geen smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 4 oktober 2018 22:29
    @Cocabeer Zelda fan boy alert.
    Iedereen lief praten over zelda of deze keyboard ridder komt je pakken