Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo lanceert deze zomer mogelijk twee nieuwe Switch-modellen

Een versie voor gamers en een opvolger van de 3DS

Geschreven door Michel Musters op
The Wall Street Journal claimt dat Nintendo deze zomer mogelijk al twee nieuwe Switch-modellen lanceert.

De website zegt dat te hebben gehoord van mensen die zijn betrokken bij de situatie. Eén nieuwe versie zou nieuwe mogelijkheden bieden voor de fanatiekere gamers, maar is niet zo krachtig als een PlayStation 4 Pro of Xbox One X. Volgens The Wall Street Journal zouden de leveranciers van onderdelen en ontwikkelaars al toegang hebben tot een prototype van de console.

De andere versie van de Switch waar Nintendo aan werkt, zou een goedkopere optie zijn van de Switch. Nintendo zou deze versie als de echte opvolger van de 3DS beschouwen. De bronnen van The Wall Street Journal melden verder dat de nieuwe versies van de Switch een zichtbaar ander design hebben die "je zullen verrassen".

Nintendo heeft nooit bevestigd dat er nieuwe versies van de Switch in de maak zijn. Het apparaat is inmiddels meer dan twee jaar verkrijgbaar en een commercieel en kritisch succes. Later dit jaar staan er games als Pokémon Sword en Shield, Animal Crossing en The Legend of Zelda: Link's Awakening op stapel.

Dit artikel delen:

Lees meer

Noob Saibot en Shang Tsung komen naar Mortal Kombat 11 Borderlands: Game of the Year op ESRB-website genoemd
12

Reacties op: Nintendo lanceert deze zomer mogelijk twee nieuwe Switch-modellen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Gamegod

    • 25 maart 2019 09:11
    Hmm lijkt me een beetje vroeg in de levensfase voor een upgrade.
    Budget model is prima, dat zou gezinnen met meerdere kinderen of mensen met een lager budget ook spelen.

    Als er wel een upgrade versie komt, weet ik nog niet wat ik ga doen.
    Ligt er een beetje aan wat de verschillen en de prijs zijn.
    Als ik een 2de koop dan maak ik of 1 van mijn vrienden blij met een nieuwe oude Switch of ik gebruik hem puur voor homebrew.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 25 maart 2019 11:42
    Gaat dit de norm worden, na twee jaar upgrades uitbrengen? Zoja, dan koop ik niks meer bij de release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 25 maart 2019 12:26
    @Devenace
    Ik hoop het niet…
    Ik heb persoonlijk een zwak voor Nintendo dus de kans dat ik een nieuwe haal is zeker aanwezig maar als dat een jaar later zou zijn, zou ik dat niet erg vinden…

    Merk wel dat mij joy cons af en toe last krijgen van driften…
    Ik merk het voornamelijk bij Mario Party (omdat ik de rest met de pro controller speel) dus als het gerucht van de nieuwe correct is, hoop ik dat ze meteen dit soort problemen meenemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 25 maart 2019 12:30
    Mijn Switch is 2 jaar oud, en begint wat gebreken te vertonen. Ik denk dat mijn USB c aansluiting niet goed meer werkt want hij wil niet al te makkelijk meer laden.
    Dus wat dat betreft hoop ik op een update. Normaal wens ik dit niet toe omdat ik na 2 jaar wel snel vind. Maar anders ben ik bang dat ik toch moet investeren in reparatie of vervanging. En dan heb ik liever een nieuwe ge-update switch als die dan toch komt.

    Ik houd het heel erg in de gaten en blijf dan voorlopig nog wel even aantobben met mijn switch nu.

    Maar eigenlijk vind ik dit niet goed. Er zijn genoeg mensen die nog een perfect werkende switch en daar kan zulke uodates heel zuur voelen. Zelfs ik vind dat. Ook al sta ik dan open voor vervanging, want behalve opladen werkt alles aan de switch perfect.
    We zullen het zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 25 maart 2019 13:32
    @watashi wa maurice desu.
    Al geprobeerd met een andere kabel?
    Als je een pro controller hebt, kan je de Switch ook met die kabel opladen (mits je een adapter hebt die genoeg stroom op de USB kan geven).

    Ben op zich wel benieuwd naar het nieuwe design.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 25 maart 2019 14:42
    @Gamegod nou ik had nogal wat gelezen dat opladen met andere systemen schadelijk kan zijn, dus niet geprobeerd
    Maar ik laad enkel handheld op. In Dock doet hij het zoeizo niet. En de fout die dan aangegeven word door knipperende lampjes schijnen dus inderdaad een oplaad issue te zijn.
    Maar ik kan eens kijken of ik met een andere manier dan wel kan doen. Ik zou inderdaad wel willen weten of het de switch is of de kabel/adapter. Want dat kan ik dus in Dock en handheld niet vinden. En Google geeft mij geen goede antwoorden.
    Ik heb geen pro controller. Maar kan het mogelijk wel proberen.

    Thnx

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 25 maart 2019 15:07
    @watashi wa maurice desu.
    nou ik had nogal wat gelezen dat opladen met andere systemen schadelijk kan zijn, dus niet geprobeerd

    Die problemen zijn alleen met (sommige) niet officiële docks.
    Als de Switch in het dock zit moet er een bepaalde spanning binnenkomen waardoor de Switch opgeladen wordt terwijl het signaal naar de TV gaat.
    Nintendo heeft geen USB-C standaard (voor zover die er zijn…) gebruikt waardoor dat met bepaalde docks problemen geeft.

    Ik gebruik mijn Switch niet zo vaak in handheld behalve als ik lang moet vliegen/reizen.
    Bij mijn laatste 2 vluchten naar Japan heb ik hem met een powerbank en mijn pro controller kabel opgeladen (KLM wilde niet dat ik de USB van hun gebruikte…)
    Andere USB-C kabels zouden ook gewoon moeten werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 25 maart 2019 20:43
    @Gamegod

    Ok thanks. Ik heb altijd mijn powerbank op vakantie vermeden omdat ik dus dacht dat dat niet goed was. Maar dan ga ik eens een andere USB-C kabel halen( ik heb namelijk geen andere USB-C apparaten) en dan kan ga ik dat zeker s sn testen met mijn powrbank. Dat zou vakanties ook handiger maken ivm spannings verschil( niet dat ik weet dat dat een issue is, maar ik kan me indenken dat 110V of 240V ook wel wat doet, want op Filipijnen wilde mijn switch helemaal niet eens opladen via een stekker. Eenmaal thuis weer wel).
    Maar dan ga ik binnenkort testen.
    Heel erg bedankt voor de uitleg. 😊😊😊😊

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 26 maart 2019 11:12
    @watashi wa maurice desu.
    Graag gedaan
    Hoop dat je er wat aan hebt en dat het probleem in je kabel en niet in je Switch zit.

    PS:
    Hou er wel rekening mee dat je een flinke powerbank nodig hebt om de Switch op te laden.
    Als de powerbank niet krachtig genoeg is zal de Switch tijdens gebruik nog steeds leeglopen (niet zo snel als normaal maar toch).
    Heb zelf een Anker Powerbank (weet niet meer precies welk type, kan het nu niet controleren want ben aan het werk) en die werkt prima en laadt zelfs op tijdens het gamen maar een simpelere powerbank gaat dat niet lukken.

    Spanningsverschil zou volgens mij niet uit moeten maken.
    Als ik het goed heb, heeft de Switch maar 5V, 2,4 A nodig om op te laden in hand held.
    Geen idee waarom het niet werkte in de Filipijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 25 maart 2019 14:38
    Ik had een GBA nog niet lang en toen kwam de betere GBA sp. Ik had een 3DS net een jaar en twee maanden en toen kwam de new 3DS die je nodig had voor bepaalde spellen. Nu heb ik net 7 maanden een Switch en komt dit nieuws omhoog.

    Als dit zo is dan koop ik in het vervolg geen eersteversie van een console of handheld meer.

    Ik heb geen zin om steeds een tweede apparaat te moeten kopen om mee te kunnen doen. Ik dacht dat consoles juist ervoor waren zodat je alles kon spelen en niet steeds hoeft te upgraden, zoals bij PC wel het geval is. Op deze wijze kan ik weer net zo goed weer m'n PC een keer goed updaten en daarop gamen i.p.v. consoles.

    PC is daarbij nog een veiligere keuze ook, aangezien ik dan nieuwe games sowieso lang kan blijven spelen, echter alleen in een wat lagere grafische stand op den duur.

    Ik ben dit oprecht beu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 25 maart 2019 14:46
    @Minoesh

    Even aan je hartslag denken.
    Het is nog niet bevestigd en niemand zegt dat je moet updaten. Als Nintendo slim is gaan ze niemand verplichten om een nieuwe te kopen. Want dan gaat het alsnog kunnen floppen.
    Dus ik verwacht dat een nieuwe versie enkel stabielere frames zal bieden.
    Vooral omdat er schijnbaar ook een light versie komt.
    Niet meteen oordelen dat je wel moet updaten.
    Zelfde geld voor new 3ds. Weinig games die die versie perse nodig hebben,

    .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 25 maart 2019 18:27
    @Minoesh Je hoeft ook helemaal niet te upgraden. Zowel bij de xBox als PS4 zijn er geen exclusieve spellen en kan je alle spellen gewoon spelen met de grafische kracht die je van je console gewend bent. Bij Nintendo is dit inderdaad niet het geval, maar bij de New 3DS zijn er maar een handje vol games die ook op andere apparaten zijn te spelen. Je mist niks als je het niet hebt dus.