Nieuws
Nintendo Switch Lite

'Nintendo lanceert begin 2021 een nieuw Switch-model'

Model zou verbeterde graphics bieden

Geschreven door Michel Musters op
Volgens een nieuwe reportage van Taiwan's krant Economic Daily moet Nintendo ergens begin volgend jaar een nieuw model van de Switch lanceren.

In de reportage van de Economic Daily, vertaald door The Edge Markets, valt te lezen dat men dit heeft vernomen van mensen verantwoordelijk voor de distributie van de console. Het zou om een Switch-model met verbeterde graphics en "meer interactie" gaan. De productie van het nieuwe model zou eind dit jaar van start gaan.

Er gaan al jaren geruchten over een krachtigere versie van de Switch, maar vooralsnog heeft Nintendo niet bevestigd dat een dergelijk apparaat daadwerkelijk in de maak is. Daarbij zijn de huidige modellen van de hybride console nog altijd wereldwijd populair bij consumenten. Nintendo heeft eerder wel bevestigd dat er in 2020 geen nieuw Switch-model op de planning staat.

Eind dit jaar staan de lanceringen van de PlayStation 5 en Xbox Series X op de planning. Hoewel deze consoles binnen een andere prijsklasse dan de Switch vallen en gedeeltelijk ook andere doelgroepen aanspreken, zou een nieuw model van de Switch begin volgend jaar een strategische zet van Nintendo kunnen zijn om het huidige succes vast te houden.

Dit artikel delen:

Lees meer

NBA 2K21-demo vanaf nu beschikbaar No Straight Roads van lead designer FF15 is vanaf morgen uit
11

Reacties op: 'Nintendo lanceert begin 2021 een nieuw Switch-model'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    D4rKy28

    • 24 augustus 2020 18:26
    About time nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 24 augustus 2020 23:19
    Tja we zijn deze geruchtenmolen een half jaar geleden ook doorgegaan. Ik moet het eerst bevestigd zien vanuit nintendo zelf voordat ik mijn hoop erop ga vestigen. Zou het wel leuk vinden, maar moet voor mij wel een serieuze grafische upgrade zijn en niet 10% meer vermogen zodat ie net wel een paar spellen soepel kan draaien met dezelfde graphics. De Nintendo games zelf zijn over het algemeen goed te pruimen maar sommige third party games blijven grafisch (te) ver achter bij de andere consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 25 augustus 2020 02:02
    @melody helemaal mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 augustus 2020 10:58
    @melody Gaan deze geruchten niet zowat elk jaar sinds de switch uit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 25 augustus 2020 06:57
    Ongeveer een jaar geleden had ik een artikel gelezen dat ze met andere displays bezig waren waar de helderheid en contrast wat van verbeterd zou zijn. Het zou me niets verbazen als ze dat met die upgrade bedoelen. Simpelweg een hardware upgrade van parts die nu iets beter zijn en wellicht gunstiger te produceren. Ik ken ook een aantal mensen die liever een docked only console willen wat niet zo heel vreemd is naast een handheld only versie. Die zouden ze dan ook een upgrade kunnen geven waardoor games op de tv er weer beter uit zouden kunnen zien.

    We gaan het mee maken maar tot Nintendo iets los laat blijft het gissen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 25 augustus 2020 08:41
    @Jumpman ik zou dat een stap terug vinden. De Switch is nu juist een samensmelting van de console en de handheld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 25 augustus 2020 09:30
    @Lord Ganon ik zou ook niet weten waarom iemand een functie zou willen laten vallen, maar gekeken naar de verkoop van de switch lite is er markt voor om een van zijn core functies te laten vervallen, helemaal als dit de prijs wat drukt. Dus als er een markt is voor een switch die docked en undocked kan, evenals een switch die alleen maar undocked kan dan wellicht ook een switch die alleen docked is. Als dan door het laten vervallen van je batterij daardoor meer vermogen kan gaan hanteren dan zie ik hier nog wel meerwaarde in. Zelf speel ik afwisselend handheld of docked maar ik hou deze optie zeker voor mogelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 25 augustus 2020 08:42
    De jaarlijkse geruchten, Ik geloof het pas als ik een sympathieke Japanse man een nieuwe switch zie vasthouden in een Nintendo Direct

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Linksquest

    • 25 augustus 2020 09:07
    Dat er een soort van Pro model aankomt hoor je de laatste tijd wel vaker, maar ik wacht wel even totdat Nintendo het officieel aankondigt, buiten dat wacht ik ook nog even om te zien wat de meer waarde is, want bij de New Nintendo 3DS heb ik me ook een beetje in de vingers gesneden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Djerique

    • 25 augustus 2020 10:06
    De eerste url in het artikel werkt niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 25 augustus 2020 10:58
    Tenzij ze hem op 3 maart uitbrengen (precies 3 jaar na de originele release datum v/d Switch) vind ik het een raar moment om de Switch pro uit te brengen (als het gerucht al klopt).

    Eind van dit jaar/begin volgend jaar zal de marketing van Sony en Microsoft overuren draaien om hun nieuwe console te promoten.
    Denk dat de Switch pro daarmee in de verdrukking komt, laat ze lekker wachten tot halverwege volgend jaar