Nieuws
NES

Nintendo kondigt mini-NES met 30 ingebouwde games aan

Komt in november uit

Geschreven door Michel Musters op

Nintendo heeft de Nintendo Entertainment System: NES Classic Edition aangekondigd. Deze miniversie van Nintendo's console is vanaf 11 november verkrijgbaar in Europese en Amerikaanse winkels en bevat dertig ingebouwde games.

Het apparaat, dat lijkt op een kleinere versie van de klassieke NES die eind jaren '80 en begin jaren '90 verkrijgbaar was, kan met een HDMI-kabel aan moderne televisies aangesloten worden. Het apparaat heeft een prijs van 59,99 dollar, wat in Europa waarschijnlijk neerkomt op 59,99 euro. Nintendo kon echter nog niets over de Nederlandse en Belgische prijs zeggen tegen Gamer.nl.

De dertig games die op de kleine console staan, zijn Balloon Fight, Bubble Bobble, Castlevania, Castlevania 2: Simon's Quest, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Double Dragon 2: The Revenge, Dr. Mario, Excitebike, Final Fantasy, Galaga, Ghosts'N Goblins, Gradius, Ice Climber, Kid Icarus, Kirby's Adventure, Mario Bros., Mega Man 2, Metroid, Ninja Gaiden, Pac-Man, Punch-Out!! Featuring Mr. Dream, StarTropics, Super C, Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, Tecmo Bowl, The Legend of Zelda en Zelda 2: The Adventures of Link.

Naast het systeem en een HDMI kabel bevat het pakket ook een AC adapter een één NES Classic Controller, dat zo is gemaakt dat hij lijkt op de originele NES-controller. De NES Classic Controller kan ook aan de Wii Remote verbonden worden om Virtual Console NES-games op de Wii en Wii U te spelen. Daarbij heeft elke game meerdere opslagpunten gekregen zodat spelers verder kunnen waar ze gebleven zijn.

"We willen fans van alle leeftijden de kans geven om Nintendo's originele systeem te proberen en te herontdekken waarom ze ooit van Nintendo zijn gaan houden", aldus Reggie Fils-Aime, de president van Nintendo of America. "De Nintendo Entertainment System: NES Classic Edition is ideaal voor iedereen die zich herinnert dat hij op de NES heeft gespeeld, of die deze nostalgische herinneringen aan de nieuwe generatie games door wil geven."

NES
NES

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Hyper Light Drifter op 26 juli naar PS4 en Xbox One Bèta Battlefield 1 begint kort na Gamescom
24

Reacties op: Nintendo kondigt mini-NES met 30 ingebouwde games aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 14 juli 2016 14:33
    Geniaal. day one.

    kopen, alles eruit slopen, rasberri Pi 2/3 erin.. ;) PROFIT!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 14 juli 2016 19:47
    @casualkiller er zit al iets dergelijks als RB pi in….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 14 juli 2016 14:37
    Ok, deze wil ik meteen hebben, haha. En dan heb ik zelfs de originele nog staan, maar ik heb gewoon niet alle games die bij deze editie zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • furrie

    • 14 juli 2016 14:39
    erg verleidelijke, ook al heb ik nog een werkende nes in de kast staan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Centipede

    • 14 juli 2016 14:40
    Voor mij een must-have. De lijst van games vind ik erg goed…en mijn oude NES is pas overleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 14 juli 2016 14:41
    @Centipede Rip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 14 juli 2016 14:41
    Heel erg vet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 14 juli 2016 14:57
    Wat een geweldig idee.
    Die ga ik zeker bestellen!

    Enige wat ik me afvraag is of er een mogelijkheid komt om andere spellen aan te schaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Garia666

    • 14 juli 2016 15:24
    ja gaf man dit leuk voor mn zoontje.. even wat game les geven :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 14 juli 2016 15:38
    Heel erg aantrekkelijk, maar had graag gezien dat zij er nog een cartridge port in hadden gebouwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PuffnPow

    • 14 juli 2016 15:41
    epic! insta-buy!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jelster

    • 14 juli 2016 16:56
    Waarom niet dat apparaat vullen met de gehele nintendo 8-bit library?? Was insta buy geweest…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Metaboss

    • 14 juli 2016 18:21
    @Jelster Omdat dat er erg veel zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 14 juli 2016 17:05
    Ik hoop dat hier een mini-SNES op volgt. Die koop ik meteen. NES is leuk hoor, maar niet mijn favoriete systeem. De controller ligt niet lekker in de hand, en ik speel liever Super Metroid dan Metroid, liever Zelda: a Link to the Past dan Zelda 1 en 2.

    Ze hebben wel mooi alle goede games erbij gedaan op één spel na. Tetris! Die klassieker zou er toch op z'n minst ook op moeten staan. Er werden zelfs kampioenschappen gehouden.

    Ik voorzie veel boze mailtjes :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MeneerDJC

    • 14 juli 2016 18:16
    Deze nostalgische oude lul van 39 trapt er weer in en gaat deze gelijk halen zodra hij beschikbaar is. En ja, ook ik heb nog ergens in de kast een oude NES staan:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Louwter

    • 14 juli 2016 18:19
    Gaat dit er een beetje uitzien op de tv's van nu?
    Nostalgie is a bitch…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 14 juli 2016 19:49
    @Louwter dit is niets meer dan een emulator, dus het ziet er uit zoals men al gewend is van gebruik van emulators via je tv.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 14 juli 2016 19:33
    Super cool idee en erg slim van Nintendo. Wil er wel één hebben. Gewoon voor het idee. De prijs valt me ook heel erg mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 juli 2016 20:02
    Alleen al voor de 3 mario games, beide zelda's en metroid is dit de moeite waard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 14 juli 2016 20:24
    Day one buy