Nieuws
Metroid Prime 4

Nintendo-insider hint naar Metroid Prime-nieuws

'Do you think everyone is primed and ready?'

Geschreven door Michel Musters op
Een betrouwbare Nintendo-insider lijkt te hinten naar de mogelijkheid dat er binnenkort iets rondom Metroid Prime wordt aangekondigd.

Insider Fun_Way_6592 heeft eerder al hints over games als Splatoon 3 en de Switch-heruitgave van Skyward Sword online geplaatst, nog voordat de games werden aangekondigd. Ook liet hij de dag voordat de subtitel van Zelda: Tears of the Kingdom werd onthuld van zich horen.

Via een persoonlijk bericht op Reddit bracht hij onlangs het volgende bericht naar buiten: "Do you think everyone is primed and ready?", waarbij het woord 'primed' natuurlijk doet denken aan Metroid Prime.

Gezien de betrouwbare reputatie van de insider in kwestie, speculeren fans nu dat er binnenkort een aankondiging rondom Metroid Prime gedaan wordt. Het is al geruime tijd bekend dat Retro Studios aan Metroid Prime 4 werkt - het zou kunnen gaan om de eerste beelden van die game. Verder gaan er al jarenlang geruchten over een remake van de eerste Metroid Prime, en heruitgaven van de twee daaropvolgende delen, voor de Switch. Dit is echter nog altijd niet officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Dark Pictures: Switchback VR 'maakt knipperen met ogen eng' Final Fantasy-producent heeft grote aankondiging in petto
16

Reacties op: Nintendo-insider hint naar Metroid Prime-nieuws

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 3 januari 2023 08:59
    ik vond metroid op de switch zo ontzettend lekker spelen, was echt de beste toepassing voor de wii-motes toen. Alleen kreeg ik na een paar uur wel last van mn arm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 januari 2023 10:16
    Tjonge alsof dit de eerste keer is dat er iemand zoiets lekt. Volgens mij is er elk jaar wel iemand dit zoiets lekt.
    Ik zeg niet dat het daarom niet klopt maar wat ik wel wil zeggen dat dit soort nieuws lekken al heel veel views zal opleveren zelfs al heeft het helemaal geen bron.

    Nu heeft deze lekker misschien wel een reputatie, dus enigszins een integriteit hoog te houden en een geloofwaardigheid. Maar neemt niet weg dat als hij/zij merkte dat zijn views en rating minder werd en hij een zogenaamd gerucht maakt wat veel viewers regelt dat zo de rankings in Google en dergelijke omhoog gaat. En naderhand kan er altijd gemeld worden dat het toch fout was of ze zeggen,::

    Ja maar het stond wel gepland maar Nintendo heeft toch besloten het uit te stellen blah blah blah.

    Nogmaals ik zeg niet dat het niet klopt maar niemand kan dit controleren, komt het uit dan is het een held. Komt het niet uit dan kan altijd gezegd worden dat het besloten werd om uit te stellen.

    Maar degene die wint is de insider omdat die nu veel views krijgt.
    Dat mag overigen hoor.


    Maar dan nu on topic; ik zit naar alle goden die ik ken, oudheid en tot aan spaghetti monster aan toe te bidden dat dit waar is.
    Ik hoop ondertussen Metroid prime 4, en laat dan de hele trilogy er maar lekker een maand of anderhalf aan vooraf gaan.

    Dat zou dit mogelijk het beste Nintendo jaar voor mij ooit maken.

    Dus ik hoop, wens, bid, schrijf aan Sinterklaas en de kerstman dat dit waar is. HAhah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 3 januari 2023 10:20
    @watashi wa maurice desu. Absoluut. Zoals ik al in het nieuwsbericht meld, gaan er al jarenlang geruchten over het bestaan van de game. De tijd zal het leren, haha. Het feit dat deze insider al best vaak bij het juiste eind zat, doet in ieder geval hopen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 januari 2023 12:06
    @MichelMusters

    Hahah mijn reactie was eigenlijk ook niet omdat jij het als nieuw plaatste hoor.
    Ik vind het belangrijk dat dit wel gedeeld wordt.
    Ook al is het een gerucht

    Hoop doet leven en ik heb altijd hoop op ook maar iets van Metroid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 3 januari 2023 10:19
    Tsja elk jaar de geruchten ik wacht wel af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 3 januari 2023 10:34
    @AgeQned er is zelfs een aankondiging geweest van deel 4, waarna het toch wel akelig stil is gebleven… Ik wacht wel af tot er iets tastbaars in de winkelschappen ligt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 3 januari 2023 10:32
    Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat Metroid Prime 4 niet op een nieuwe Nintendo console uitkomt. Ik verwacht dus eerst een heruitgave en dan hoop ik echt dat ze er iets moois van maken en niet een simpele HD Port. En misschien een trailer van MP4 tijdens de direct in juni of sept met een nieuwe Nintendo console in maart 2024 en Super Mario Odyssey 2. Beide games uiteraard ook speelbaar op de huidige switch.

    Okik stap weer uit m’n fantasiewereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 3 januari 2023 10:44
    @Luigi1985 Heruitgaves van Metroid zou ik echt blij mee zijn, maar ook weer niet. Ik word een beetje gaar van al die heruitgaves en Nintendo gaat daar iets te ver in voor mijn gevoel.
    Al vind ik 2 remakes van TLOU ook vrij ranzig.

    Persoonlijk vind ik de Switch daardoor steeds minder relevant worden. De games die ik echt gespeeld heb zijn BOTW, Mario Odyssey en Mario Kart. Verder is ie bijna niet meer aangeraakt. De nieuwe Zelda ga ik zeker weer spelen, maar daarna is het wel klaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 3 januari 2023 13:12
    @Ziminar

    Ik heb echt super veel games op de Nintendo Switch gespeeld, maar Super Mario Odyssey en Breath of the Wild steken er wel met kop en schouders bovenuit, terwijl ik de laatstgenoemde eigenlijk op de Wii U heb uitgespeeld.

    Van Nintendo zelf heb ik daarnaast Mario Kart, Super Smash Bros. Ultimate en Metroid Dread als toppers beschouwd. De rest zit daar allemaal wel een stukje onder, zoals Luigi's Mansion 3 en Link's Awakening.

    Wel ontzettend veel indiegames gespeeld zoals Hollow Knight, Celeste, Cuphead, beide Ori-games en nog wel een aantal die ik ook echt als toppers beschouw. Natuurlijk veel remakes van enkele games die ik gemist heb en enkele games die ik al wel eerder speelde, maar ik vond ze over het algemeen wel tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 3 januari 2023 11:45
    Rumors.. Ja ja! Eerst zien dan geloven!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 3 januari 2023 14:54
    Vind het apart dat men hier niks over hoort maar ze wel pikmin 4 etc pushen leuk voor de geinteresseerden natuurlijk maar persoonlijk zie ik liever vaart achter de metroid games.

    Hoelang is het nu geleden dat we die afbeelding zagen van Metroid Prime 4 precies veel te lang. Dread was ok maar niet hetzelfde en met al die hype die toen was hadden ze wel wat meer mogen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 4 januari 2023 01:14
    @Deadspacer
    Metroid is nooit een verkoopknaller geweest. Alleen de originele Metroid Prime uitgave was een klapper. De rest? Nope.
    Dat is ronduit jammer trouwens, ik ben een megafan van dit genre.

    Mensen die willen zeggen dat Metroid en Metroid Dread ongeveer net zoveel verkocht hebben… ja, maar beide games hadden een veel grotere installbase.
    Prime had een verkoop van zo'n 13%. Dread en Metroid haalde zo'n 5%.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 3 januari 2023 15:14
    Prime 4 launch titel opvolger Switch, komt niet naar Switch.

    Calling it.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 4 januari 2023 01:18
    @Ramirez-1
    Ik denk dat het een TP/BOTW-situatie wordt. Een crossgen titel.
    Metroid kan geen exclusieve launchtitel zijn voor het volgende systeem. Dat zou de meest domme zet ooit zijn van Nintendo.
    Metroid is geen franchise als Mario, Zelda of Pokemon. Metroid is buiten de originele uitgave van Prime nooit een verkoopknaller geweest voor een platform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 4 januari 2023 08:03
    @Ardyn

    Of ze zien het als een kans om de serie te pushen. Zelda was ook nooit huge tot aan BotW. (Granted wel groter dan metroid maar nooit een echt een giga seller)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 4 januari 2023 19:16
    @Ramirez-1
    Zelda verkoopt bijna standaard zo'n 10 a 20% in aandeel. Het verschil is alleen dat Zelda geen Mario is/was. BOTW heeft het in die zin toch wel een stukje beter gedaan met minimaal 25%.
    15% in aandeel is alsnog vele malen hoger dan 5%.

    Nintendo kan er niet van uitgaan dat Metroid Prime 4 eventjes 10 miljoen exemplaren verkoopt. Zelda staat bijna altijd in de Top 5 best verkochte games van een platform… Metroid is dit nog nooit gelukt, zelfs niet met Metroid Prime.