Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo hint mogelijk naar backwards compatibility volgende console

'100 miljoen gebruikers belangrijk voor volgende generatie platformen'

Geschreven door Jacco Peek op
Nintendo claimt het huidige aantal Switch-gebruikers uit te willen breiden op de volgende generatie consoles. Daarmee hint het bedrijf mogelijk naar backwards compatiblity.

Dat blijkt uit een verslag van analist David Gibson op Twitter. Volgens Gibson zegt Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa de huidige ruim honderd miljoen Switch-gebruikers te willen 'uitbreiden op de volgende generatie hardware'.

Tijdens de bijeenkomst herhaalde Furukawa nogmaals dat de Switch 'halverwege' de levensduur is, waarmee het platform langer mee moet gaan dan voorgaande consoles. 

Ook gaf het aan niet geïnteresseerd te zijn in grote overnames en bevestigt het dat de opvolger van The Legend of Zelda: Breath of the Wild in 2022 moet verschijnen.

De Nintendo Switch is tot en met 31 december 2021 103,54 miljoen keer verscheept.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bekijk vanavond om 23:00 uur de presentatie over Ghostwire: Tokyo Horizon Forbidden West-trailer toont uitdagingen en nederzettingen
9

Reacties op: Nintendo hint mogelijk naar backwards compatibility volgende console

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Real13

    • 3 februari 2022 16:10
    Hoop toch niet dat de Switch echt pas halverwege is. Hebben ze straks 0 third party support over of het moeten cloud versies zijn. Sws is het altijd wel even slikken als ik van mijn Series X of PS5 terug ga naar de Switch en speel eigenlijk alleen docked dus heb niet echt iets aan het grote voordeel van de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 3 februari 2022 16:41
    @Real13

    Ik ben nog lang niet klaar met de Switch, dus van mij mag ie nog wel even blijven. Tuurlijk zou een opvolger met veel mooiere graphics leuk zijn, maar het hoeft van mij niet. Maargoed ik ben dan ook een handheld switcher voornamelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 3 februari 2022 18:19
    @Luigi1985 Voor mensen die veel handheld spelen begrijp ik idd volkomen dat het zo nog wel best is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 3 februari 2022 18:06
    @Real13 Op zich is dat niet zo'n heel rare tijd hoor. De PS4 is inmiddels ook 9.5 en de Switch zit nu op bijna 5. Natuurlijk is die situatie anders gezien de beperkte beschikbaarheid van de PS5, de lengte van een console heeft wel de trend om steeds langer te worden per generatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 3 februari 2022 18:20
    @Quirinius Ja als ze het op die manier bedoelen en hij nog synchroon releases gaat krijgen met zijn opvolger vind ik het helemaal prima. Zou zelf graag uiterlijk in 2024 de opvolger zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 3 februari 2022 16:26
    Laten we het hopen dat dit gebeurt! Het zou toch zonde zijn dat de spellen die er nu zijn voor de Switch straks niet meer te spelen zijn op de nieuwe console van Nintendo. Ik gok nog steeds dat 2024 een nieuwe console wordt aangekondigd. Maar ik ga geen gokje wagen in welk jaar de release zou zijn haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 februari 2022 20:53
    Een heel goede gedachte en het zou ook heel jammer zijn als ze straks met een opvolger komen die dan ook hybride zal zijn, en niet gebruikt maakt van backwards want dat zou namelijk veel kopers kunnen tegenhouden.

    En nu net de lang beloofde sterkere switch zou een reden kunnen zijn om de oudere games in een upscale en meer fps te spelen. Of misschien zelfs via een soort boost mode zoals op ps4 pro nog extra mooie gfx dan zouden ze veel kopers kunnen overtuigen die upgrade naar de volgende te maken.
    Ik stap dan in ieder geval over, enkel voor een oled upgrade vond ik het nog niet genoeg ook al is dat een hele mooie upgrade.
    Ik wacht lekker nog even af tot de de volgende komt en dan graag met oude software.
    Dan is het een day one buy.
    Zonder backwards durf ik dat misschien niet aan omdat een nieuwe hybride console dan ook mega kan floppen. Want het kunstje vaker doen is geen gegeven.
    Maar met alle software als library die je kunt meenemen, dan is het al een veel makkelijkere keuze.

    Maar dat is mijn gevoel.

    Overigens een schitterende prestatie. 5 jaar, 104 miljoen verkocht. Een aantal die toch niemand had zien gebeuren toch?
    Ik was vanaf de eerste aankondiging enthousiast maar dat het zo zou lukken had ik niet gedacht.
    En denk dat er nog wel sales bij komen.
    Pokemon Arceus gaat nog doen, de volgende Zelda, en vast nog wat dingen( Metroid prime 4 en nieuwe Xenoblade) gaan ook nog sales maken.
    Denk dat over 4 jaar als de cycle voorbij het is de best verkochte console ooit tot dan toe is.
    Nu nog de ps4 maar die is ouder, en kwa verkopen loopt die niet zo ver voor.
    Maar denk wel dat ps5 uiteindelijk best meer kan verkopen als hij goed verkrijgbaar wordt.
    Maar neemt niet weg dat de switch bijna zeker een aantal jaar die titel gaat dragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 3 februari 2022 21:10
    Klinkt meer als een wens ze te overtuigen mee te gaan dan backwards compatiblity, maar, ik mag hopen op beiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 4 februari 2022 11:33
    @Tad verwacht gewoon een gevalletje gameboy games die je ook op de color kan spelen of op de gameboy advance.