Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo heeft geen plannen voor nieuw Switch-model dit jaar

Standaard Switch met Animal Crossing-thema wel onthuld

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zegt niet van plan te zijn dit jaar een nieuw Switch-model te lanceren.

Dat vertelt directeur Shuntaro Furukawa in een gesprek met investeerders dat afgelopen nacht plaatsvond. "We vinden het belangrijk om beide Switch-systemen aantrekkelijk te houden en de hoeveelheid spelers uit te breiden. We hebben geen plannen om een nieuw Switch-model in 2020 te lanceren."

Dit ondanks eerdere geruchten dat er een krachtigere of verbeterde versie van de Switch in de maak zou zijn. Mogelijk waren deze geruchten onjuist, of het nieuwe model staat pas voor na dit jaar gepland.

Furukawa meldde ook dat Switch-gamers veel nieuwe titels kunnen verwachten. "We ontwikkelen veel nieuwe spellen voor Nintendo Switch, naast de games die al zijn aangekondigd. Er zullen in de toekomst constant nieuwe games uitkomen - niet alleen Nintendo-games, maar ook spellen in gevarieerde genres van andere uitgevers."

Ondanks dat er dit jaar geen nieuw Switch-model verschijnt, krijgt de huidige Switch wel een nieuwe editie: eentje die gebaseerd is op Animal Crossing. De console verschijnt in Japan op 13 maart, precies een week voordat Animal Crossing: New Horizons voor de Switch uitkomt. In Nederland komt de console op 20 maart zelf uit.

Switch
Switch
Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

Project Xehanort heet officieel Kingdom Hearts: Dark Road Nieuwe beelden van Microsoft Flight Simulator getoond
11

Reacties op: Nintendo heeft geen plannen voor nieuw Switch-model dit jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 31 januari 2020 09:18
    Ja die kennen we van Nintendo :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 31 januari 2020 09:57
    @Mmo-veteran Mwa, tegen investeerders zullen ze niet zo snel liegen (het is hun geld immers). Als er dit jaar wel wat kwam, hadden ze ook kunnen zeggen 'daar doen we nu geen uitspraken over'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 31 januari 2020 12:53
    ik vind volgend jaar(2021) ook wel logisch. Dan hebben de nieuwe versies ( van de normale switch) en de lite ook tijd om hun verkopen te halen, want vooral de gewone gaat natuurlijk minder gekocht worden als er op korte tijd een sterker model gaat komen. Dus ik verwacht ook dat het vorige ge-update model en die AC edition eerst wat tijd zullen krijgen voordat ze een nieuwe aankondigen.

    Want ik denk dat de aankondiging komt en dan in maand of 2 daarna al release. Zoals de lite. Aankondiging en meteen release datum.
    Maar ik kijk ook meer uit naar die software want eerlijk gezegd zou ik niet weten wat er nog komt.

    Tijd voor een direct.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 31 januari 2020 13:06
    @watashi wa maurice desu. Die komt in maart toch meestal?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 31 januari 2020 14:03
    @Baroness Soms januari, soms februari. Maar goed, het verleden is niet bepalend voor de toekomst, zo blijkt elke keer weer met Nintendo Directs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 31 januari 2020 15:04
    @Baroness

    Goede vraag. Ik ben wel liefhebber van Nintendo maar niet zo dat ik heel hun schema’s kan doorzien. Hahahah.

    Maar als ik het mag zeggen had ik hem eigenlijk al wel verwacht.
    Maar het kan ook zijn dat er pad1 komt na animal crossing zodat die game nu de enige aandacht krijgt.
    Maar ik had al wel een direct verwacht. Maar dat is enkel omdat ik dat een logische stap zou vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 31 januari 2020 16:49
    @watashi wa maurice desu.
    Ik ben altijd weer boven in de vlagenmast te vinden als er een Direct aan komt. Maar ik kijk nu al uit naar maart voor Doom Eternal, Animal Crossing, en The Outer Worlds (die niet fysiek is maar via een code in een doosje is) die me wel erg geschikt lijkt voor op de Switch en die de eerste Fallout ervaring gaat bieden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nattehanddoek024

    • 3 februari 2020 11:14
    @watashi wa maurice desu. Februari is de logische stap. Maand later (of 2) komt Animal crossing. kunnen ze even hypen voor release + overige games zoals je al noemt. Medio februari of begin maart zet ik mijn geld op in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 31 januari 2020 13:01
    Ten eerste die Animal Crossing-thema ziet er prachtig uit!..
    En Ik ben blij dat er dit jaar geen Pro-editie komt want ik heb al het vlaggen schip en de Lite uitvoering. En de vraag is dan ook natuurlijk past die Pro wel in je dock waar ik er 2 van heb (200 euro!).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 31 januari 2020 15:06
    @Baroness
    Ik zou wel een nieuwe switch willen persoonlijk, ik heb nog de normale vanaf day one, en dus een update mag van mij best. Maar hoeft ook nog niet.
    Ik heb namelijk geen interesse in lite. Ik vind de switch mobiel genoeg zoals die is.
    Maar ik snap wel dat jij het nog wel even goed vind zo. Hahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 31 januari 2020 16:52
    @watashi wa maurice desu.
    Ja en dan komt Nintendo toch met een beest van een Pro-Switch aan zetten in 2021 Het zou gaaf zijn….