Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo investeert meer in marketing ten opzichte van concurrentie

Grote investeringen vereist

Geschreven door Rick Bloemzaad op
In de maand augustus heeft Nintendo meer uitgegeven aan advertenties via televisie. Het Japanse bedrijf heeft dan ook aanzienlijk meer geïnvesteerd in zijn marketingcampagne ten opzichte van de maand juli.

Volgens Venturebeat investeerde Nintendo een bedrag van 6,2 miljoen dollar aan tv-reclames. De marketingcampagne bestond uit 11 tv-reclames die meer dan 3200 keer werd uitgezonden en in totaal 395,5 miljoen weergaven genereerde. In de maand juli werd nog een lager bedrag van 5,8 miljoen dollar geïnvesteerd in tv-reclames. De grootste groei in het budget ging naar Epic Games, vooral om Fortnite te kunnen promoten. Uiteindelijk was daar een budget van 2,6 miljoen dollar voor nodig. Vermoedelijk legt Nintendo nu meer geld in de campagnes om andere bedrijven voor te blijven.

Zo focuste Sony zich in augustus op het promoten van de nieuwe Spider-Man-game, dat afgelopen vrijdag uitkwam op de PS4. Met één commercial voor Marvel's Spider-Man werd 3,9 miljoen dollar uitgegeven, wat 249,5 miljoen weergaven genereerde en 792 keer werd uitgezonden. Hiermee staat Sony wederom achter Nintendo.

Spider-Man

Op de vierde plaats staat ontwikkelaar Niantic (achter FoxNext Games), die met één commercial voor Pokémon Go een budget investeerde van 3 miljoen dollar. Dit resulteerde in 310,8 miljoen weergaven waarin het 2600 keer werd uitgezonden.

In totaal zijn de uitgaven van de game-industrie voor tv-reclames gegroeid van 18,3 miljoen dollar in juli naar 24,9 miljoen dollar in augustus. Met de aanloop naar het uitkomen van grote games dit jaar, kunnen de bedragen nog hoger op gaan lopen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkelaar Batman: Arkham neemt mensen aan voor 'AAA'-game GTA V meest gedownloade titel in PS-Store van augustus
8

Reacties op: Nintendo investeert meer in marketing ten opzichte van concurrentie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 10 september 2018 14:13
    Heeft erg geholpen, Nintendo..

    :D

    "PS4 exclusive Spider-Man is the fastest-selling game of 2018 so far.

    It narrowly beat previous record-holder Far Cry 5 (which was available on more platforms), and sold almost double that of the previous biggest exclusive of the year - God of War on PS4.

    Not only that, but it's the fastest-selling Marvel-branded game in history, beating previous title LEGO Marvel Super Heroes by a big margin."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 september 2018 15:35
    @casualkiller "Marvel’s Spider-Man PS4 Is The Fastest Selling Game In 2018 In The UK"

    https://www.justpushstart.com/2018/09/marvels-spider-man-ps4-is-the-fastest-selling-game-in-2018-in-the-uk/

    "Marvel’s Spider-Man for PS4 Is the Fastest Selling Game of the Year in the UK"
    https://www.dualshockers.com/spider-man-ps4-fastest-selling-game-uk/

    "Marvel’s Spider-Man is the fastest selling game for 2018 in the UK"
    https://www.godisageek.com/2018/09/marvels-spider-man-fastest-selling-game-2018-uk/

    Wel de hele titel kopiëren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 10 september 2018 16:06
    @fonsrutte Je bent gamesindustry.biz vergeten! Daar had ik hem vandaan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 september 2018 18:10
    @casualkiller ok
    "UK charts: Spider-Man is fastest-selling game of the year"
    https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-09-09-uk-charts-spider-man-is-fastest-selling-game-of-the-year

    Alleen in de UK

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 september 2018 17:09
    @casualkiller

    Fastest selling betekend nog niet dat een marketing campaigne beter werkt. Daarbij is Spider-Man een franchise en naam die mogelijk van zichzelf al niet slecht had gedaan dus ook dat is niet zeker of dat ook meteen vanwege de reclames is.
    En welke game heeft nintendo uit gebracht om een goede vergelijking te malen deze maand.
    Vrij weinig.
    Dus je kunt nu niet of nauwelijks zeggen dat Sony beter marketing pleegde want ze hadden ook geen andere grote concurrenten.
    Had dit samen met red Dead redemption 2, black ops nog wat en battlefield en een echte pokemon uitgekomen weet ik niet of Spiderman nog steeds de snelst verkopende game was.

    Ik geeft toe dat het overigens wel indrukwekkend is maar het zegt niks over succes en marketing.
    Merknaam marvel en Spider-Man op zichzelf zijn al marketing namelijk.
    Zonder geld uit te geven aan reclame zullen mensen dat merk toch al wel volgen.

    Dus ik wil niet zeggen dat ik het niet knap vind, maar in een tijd dat er vrijwel niks leuks uitkwam( of ik heb heel veel gemist) kan ik me indenken dat heel veel gamers zitten te wachten op een sterke actie game.
    Dus de eerste de beste die na de zomer uitkomt van deze klasse moet ook wel schandalig zijn als die niet aan hoge verkopen komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 10 september 2018 14:58
    Ik mis een beetje het deel waar de conclusie "om Spider-Man af te weren" uit te halen valt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chrisboers

    • 10 september 2018 16:04
    @Arisu Is er ook niet, maar een kop "Nintendo geeft veel uit aan reclame, want najaar" trekt niet zo veel lezers.
    Ik zie het verband niet, en waarschijnlijk is dat er ook niet.

    Het venturebeat artikel heeft het dan ook niet over reclame om Spider-man af te weren, maar 'Nindento geeft meer geld uit aan reclame dan Sony uitgeeft aan promotie van Spider-Man'. Ofwel, dit gaat puur om de ranglijst marketing-uitgaven. Slecht vertaald stuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RickBloemzaad

    • 10 september 2018 16:53
    @chrisboers Je hebt helemaal gelijk. Er ontbreekt inderdaad een verband. Ik heb dan ook de titel van het nieuws ondertussen aangepast.
    Bedankt voor de feedback!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.