Nintendo investeert meer in marketing ten opzichte van concurrentie | Gamer.nl

Nintendo investeert meer in marketing ten opzichte van concurrentie | Gamer.nl

In de maand augustus heeft Nintendo meer uitgegeven aan advertenties via televisie. Het Japanse bedrijf heeft dan ook aanzienlijk meer geïnvesteerd in zijn marketingcampagne ten opzichte van de maand juli.

Volgens Venturebeat investeerde Nintendo een bedrag van 6,2 miljoen dollar aan tv-reclames. De marketingcampagne bestond uit 11 tv-reclames die meer dan 3200 keer werd uitgezonden en in totaal 395,5 miljoen weergaven genereerde. In de maand juli werd nog een lager bedrag van 5,8 miljoen dollar geïnvesteerd in tv-reclames. De grootste groei in het budget ging naar Epic Games, vooral om Fortnite te kunnen promoten. Uiteindelijk was daar een budget van 2,6 miljoen dollar voor nodig. Vermoedelijk legt Nintendo nu meer geld in de campagnes om andere bedrijven voor te blijven.

Zo focuste Sony zich in augustus op het promoten van de nieuwe Spider-Man-game, dat afgelopen vrijdag uitkwam op de PS4. Met één commercial voor Marvel's Spider-Man werd 3,9 miljoen dollar uitgegeven, wat 249,5 miljoen weergaven genereerde en 792 keer werd uitgezonden. Hiermee staat Sony wederom achter Nintendo.

Spider-Man

Op de vierde plaats staat ontwikkelaar Niantic (achter FoxNext Games), die met één commercial voor Pokémon Go een budget investeerde van 3 miljoen dollar. Dit resulteerde in 310,8 miljoen weergaven waarin het 2600 keer werd uitgezonden.

In totaal zijn de uitgaven van de game-industrie voor tv-reclames gegroeid van 18,3 miljoen dollar in juli naar 24,9 miljoen dollar in augustus. Met de aanloop naar het uitkomen van grote games dit jaar, kunnen de bedragen nog hoger op gaan lopen.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou