Wie dacht dat Nintendo na successen met de Nintendo, Gameboy, Super Nintendo, Nintendo 64 en Gameboy Advance nog steeds alleen maar voor de jongere gamers zou gaan, heeft het mis. De consoleproducent hoopt met ingang van de GameCube ook de oudere gamers aan haar console te binden.

"Met de GameCube hadden we de kans een om overnieuw te beginnnen, een schone start zou je kunnen zeggen", verteldt George Harrison, Nintendo's Senior Vice President van de Marketing afdeling. Ook wil hij graag van de status 'dark and techy' af, laat hij merken in het interview.

Armed with a $75 million ad and marketing budget in the fourth quarter alone, Nintendo's new ads are quirky and sophisticated, but also whimsical -- the anchoring TV spot shows a naked man floating in a cube signifying the imaginative world gamers enter via the GameCube. Also new: Cube Clubs, nightclub-style sampling venues set up in 12 cities for 10-day stretches where artists, musicians and gamers play on the Cube. The Cube Club's Los Angeles debut Oct. 3 included stars from the movie American Pie 2, rapper LL Cool J, model and actresses Rachel Hunter and Donna D'Errico.Vooral de games zullen natuurlijk gaan bepalen of de hardcore gamer zich aan Nintendo's console gaat wagen. Met alleen titels als Mario 8 en 9 zal dit niet gebeuren, gelukkig beschikt de consolefabrikant ook over een sterke reeks aan volwassen games.

Nogmaals gaat onze dank uit naar DS voor het melden.