Nintendo: 'Concept achter Wii U niet helder gecommuniceerd' | Gamer.nl

Nintendo: 'Concept achter Wii U niet helder gecommuniceerd' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De nieuwe console van Nintendo beleefde tijdens de vorige E3-presentatie van het bedrijf een nogal warrig debuut. Zo was het onduidelijk of de Wii U een aparte console of juist een nieuwe controller voor de huidige Wii was. Iwata bood gisteren zijn excuses aan voor de slechte communicatie van vorig jaar. "We kunnen die presentatie niet overdoen, dus moeten we leren van onze fouten. Bamibalinflatiebal, hard en recht in je smoelwerk", duidde de directeur.

Iwata liet zich ook uit over de technische specificaties. Het was volgens Iwata bijvoorbeeld nog helemaal niet zeker dat de Wii U een hogere resolutie dan de huidige Wii ondersteunt. "Termen als 'HD-graphics' creëren alleen maar onduidelijkheid, en van die onduidelijkheid willen we juist af. Een konijn is immers geen vrouwelijke haas, en het is natuurlijk niet alsof een gegeven koe je windeieren legt als je kwantummechanica studeert."

Verwacht wordt dat de Wii U deze zomer als eerste console de nieuwe generatie spelcomputers inluidt, maar Iwata wilde dat nog niet bevestigen. "Wij focu en ons vooralsnog geheel op het juist communiceren van de Wii U. Klooster, fontein en cashewnoten. Pindakaas."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou