Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo brengt mogelijk kleinere en goedkopere Switch uit

Zou in het fiscale jaar 2019 in de winkels komen te liggen

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zou werken aan een kleinere en goedkopere Switch die het in fiscale jaar 2019 uit moet komen. Dat claimt Nikkei.

Er gaan al langer geruchten over een nieuwe, kleinere versie van de Switch. Dit keer geeft de Japanse uitgave Nikkei echter aan dit te hebben vernomen. Nikkei is een van de grootste uitgaves van Japan en brengt meestal alleen iets wanneer het zeker is van zijn zaak.

De kleinere versie van de Switch zou in het fiscale jaar 2019 uit moeten komen (dat loopt van april 2019 tot en met maart 2020). Daarbij zou de prijs van de console met deze nieuwe versie omlaag gaan. Verder is er nog niets bekend, ook niet of het apparaat aan de televisie te koppelen is.

Nikkei noemt de nieuwe versie "makkelijker te dragen". Mogelijk ziet Nintendo deze nieuwe versie van de Switch tegelijk als een opvolger van de 3DS. Met gamereleases als een nieuwe Animal Crossing en Pokémon zou de timing van een kleinere Switch mogelijk goed uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kom alles te weten over Metro Exodus Microsoft haalt meer omzet uit games en diensten, verkoopt minder Xbox-consoles
12

Reacties op: Nintendo brengt mogelijk kleinere en goedkopere Switch uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • watashi wa maurice desu.

    • 1 februari 2019 09:47
    Wel raar als dit klopt. Want van de week had de CEO nog gezegd dat ze dat niet gingen doen. Vooral niet goedkoper. Ze zouden zich focussen op verkoop.
    Noet dat ik dat toen al geloofde want tuurlijk denkt Nintendo na over hoe ze de switch nog sneller kunnen verkopen.
    En een eventuele light versie die enkel handheld is en kleiner zou een slimme extra keuze zijn. En vooral omdat nu na 2 jaar de ontwikkelings kosten wel aardig terug verdient zijn en produktie kosten mogelijk al lager zijn kunnen zie die dus ook goedkoper aanbieden.
    Zo kunnen ze de normale met Dock voor de hoofdprijs en dan een light zonder Dock voor een zacht prijsje.

    Maar goed hoe dan ook dit bericht staat wel lijnrecht tegenover wat de CEO van de week zei. We zullen het zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 1 februari 2019 10:08
    @watashi wa maurice desu. Volgens mij had deze beste man het over een opvolger van de Switch of een prijsverlaging voor de huidige console. Hier gaat het echter om een light-versie, dus dezelfde Switch in een nieuw, goedkoper jasje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 1 februari 2019 10:07
    @Robert-Frans Zo had ik het inderdaad ook begrepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 1 februari 2019 10:51
    @Robert-Frans

    Ja. Zou kunnen. Maar ik vind dat eigenlijk een soort van hetzelfde.
    Maar je hebt wel gelijk dat je het inderdaad zo kunt opvatten en dan is het hele verhaal al logischer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 1 februari 2019 11:28
    Pffff, er zijn de laatse tijd wel erg veel 'bedrijf X gaat MOGELIJK Y doen' artikelen.

    Edit: ik heb blijkbaar echt niets belangrijks te doen:

    https://gamer.nl/artikelen/nieuws/nintendo-brengt-mogelijk-kleinere-en-goedkopere-switch-uit/
    https://gamer.nl/artikelen/nieuws/rocksteady-werkt-mogelijk-aan-batman-arkham-crisis/
    https://gamer.nl/artikelen/nieuws/apple-werkt-mogelijk-aan-abonnementsservice-voor-games/
    https://gamer.nl/artikelen/nieuws/assassins-creed-3-remaster-verschijnt-mogelijk-voor-switch/
    https://gamer.nl/artikelen/nieuws/switch-versie-metroid-prime-trilogy-bestaat-mogelijk-echt/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 1 februari 2019 17:40
    Tja, het is en blijft speculatie. Het kan vriezen, het kan dooien :)

    inderdaad, men speculeert heel veel tegenwoordig. Niet dat gamer dit doet, die lepelen het alleen maar over van degenen die zo graag het primeurtje willen hebben. Hoeveel creatieve vrijheid daar bij is toegepast, daar zullen we maar niet al te veel over nadenken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 1 februari 2019 20:39
    @pfipf0 😂😂🤣 en dit is nog maar de opbrengst van deze week .

    Viel me ook al op dat er veel speculatie artikelen verschenen waren. De geruchten molen draait op volle toeren 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 1 februari 2019 12:40
    Nog kleiner? Nintendo doet alles wat we net niet willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 1 februari 2019 15:04
    @Fordon_Greeman
    Ik denk dat je dat verkeerd ziet.
    Wij….als in gamers die voor mooi groot en zo gaan…dan heb je gelijk.
    Maar Nintendo mikt nooit enkel op de gamers die gaan voor groot beeld enzo.
    Dus Nintendo wil met een kleinere versie meer compact zijn en sus meer de DS serie gaan vervangen…of nog beter proberen een stukje gamen van smartphone af te nemen door een game machientje uit te brengen waar je die grote Nintendo games op kunt spelen maar niet veel groter dan een grote smartphone.

    De switch groter maken heeft geen nut. Ik ga niet met een 24” scherm in mijn handen handheld spelen, daarbij is daar het Dock en gamen op tv voor bedoelt.
    Dus nu net de handheld moet niet groter worden. En ik denk dat kleiner wel degelijk een slimme keuze kan zijn mits ze dan daar een hele sterke marketing aan vinden die het ding interessant maakt Als broekzak game ding naast smartphone.

    Inderdaad de echte gamer zal dit niet willen, maar het gezinnetje zal dit misschien wel leuk vinden op vakantie en handig klein.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 1 februari 2019 15:54
    @watashi wa maurice desu.

    Mijn excuses. Er is iets misgegaan in translation. Ik wil niet dat de Switch groter wordt, dat maakt me niet uit. Dat zou ook niet logisch zijn. Wat ik bedoelde met 'Nintendo doet alles wat we net niet willen' was eerder een algemeen gevoel dat er te weinig content is, te weinig topgames, het vertragen van virtual console laat op zich wachten, MP 4 development is misgelopen etc…

    De huidige Switch lijkt me compact genoeg. Waarom moet ie nog kleiner? Als de huidge variant al van hier tot in China bejubeld is precies om zijn compact vorm, dan lijkt me dit een weinig interessante ontwikkeling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 1 februari 2019 16:55
    @Fordon_Greeman

    Ah ja dan heb ik het inderdaad ook verkeerd opgevat.
    Ik deel je mening hoor.
    Want voor mij is ie compact genoeg. Hij is afgelopen 3 weken mee geweest naar Azië.
    Dus compact genoeg.
    Ik zie ook geen extra nut. Liever zie ik de ontwikkeling in games gaan.
    Maar misschien is het soms ook een aandeelhouders kwestie.
    Of je investeert(zelfs in nutteloze dingen) of je mag een groter bedrag aan aandeelhouders betalen. Tenminste ik heb ooit eens gehoord dat dit een mogelijke situatie is waarom sommige bedrijven nutteloze investeringen doen.
    En dan maakt het niet uit of het een toevoeging heeft.

    Maar ja ik zie liever games, ik ga mijn switch toch niet inwisselen tenzij er een veel sterkere versie komt. Dan kan ik overwegen.

    Maar sorry dat ik je eerste bericht Zo verkeerd had ingevuld. Ik zie nu dat je het ook zo kon opvatten.
    Ietsje te vlug gereageerd. Lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MetalSonic

    • 2 februari 2019 22:22
    hopelijk speelt de kleinere switch ook dvd's!