Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo bespreekt rol van Shigeru Miyamoto en Switch-games in 2019

Ook verkoopcijfers van de Switch besproken

Geschreven door Jacco Peek op
Tijdens een aandeelhoudersvergadering heeft Nintendo gezegd dat het bedrijf dit jaar een game uitbrengt die goed pas bij Nintendo Switch Online. Ook reflecteerde Nintendo op de verkoopcijfers van de Switch en de 3DS.

Shinya Takahashi, senior managing directing officer bij Nintendo, gaf aan dat het bedrijf titels in ontwikkeling heeft "waar consumenten genoegen uit scheppen, inclusief een die goed past bij Nintendo Switch Online." Takahashi gaf geen namen van games, dus het blijft onduidelijk om welke titel het gaat. Een racegame als de vermeende Star Fox-racinggame of een nieuwe F-Zero zouden in theorie aan deze criteria voldoen.

Switch-verkopen

Shuntaro Furukawa, Nintendo’s president, reflecteerde ook op het naar beneden bijstellen van het verwachte aantal verkochte Switch-consoles. Volgens Furukawa waren verkopen tijdens de eerste helft van het afgelopen fiscale jaar, april tot september 2017, niet voldoende om het doel te behalen.

Een journalist vroeg hoe Nintendo het ontwikkelproces stroomlijnt software te verspreiden over het jaar. Volgens Shinya Takahashi, werkt Nintendo systematischer en is het onterecht dat Nintendo volgens sommigen “de neiging heeft tot een trage ontwikkeling van games.” Als voorbeeld geeft hij aan dat Nintendo “onaangekondigde games” in ontwikkeling heeft die in 2019 moeten verschijnen.

Nintendo Switch

Daarop reageerde Miyamoto dat het ontwikkelproces steeds soepeler verloopt omdat hij meer ruimte geeft aan jonge ontwikkelaars.

"Ik geef steeds meer autoriteit aan jongere mensen en ik denk dat we dankzij hun een unieke, Nintendo-achtige ontwikkelstructuur hebben neergezet. Ik wil hun groei koesteren, terwijl we unieke Nintendo-games blijven maken.

Wat het ontwikkelproces betreft, het feit dat we Super Smash Bros. Ultimate hebben uitgebracht, wat je kunt beschouwen als een megatitel, laat zien dat het proces soepel verloopt."

President Furukawa kwam ook nog terug op het feit dat Nintendo “het aantal mensen dat toegang heeft tot de Nintendo-IP wil uitbreiden.” Hoewel het voor het bedrijf belangrijk is om andere bedrijfstakken in te zetten om een groter publiek te bereiken, zijn hardware-verkopen volgens de president net zo belangrijk.

“De reden dat deze cijfers belangrijk zijn is dat consumenten die blijven spelen met de hardware ook meer mogelijkheden hebben om software aan te schaffen.”

3ds

Ook zegt Furukawa dat de verkopen van de 3DS in het afgelopen jaar sneller zijn afgenomen dan verwacht, maar ondanks dat blijft Nintendo het apparaat nog wel ondersteunen. Volgens hem de 3DS nog steeds aantrekkelijk als eerste Nintendo-platform voor kinderen vanwege de compactheid en relatief lage prijs.

New Nintendo 3DS XL

Volgens geruchten wil Nintendo de Switch en 3DS dichter bij elkaar brengen met een compacte versie en goedkopere versie van de nieuwe console. Deze zou Nintendo in het aankomende fiscale jaar nog uit willen brengen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Metro Exodus: Monsterlijke roadtrip - Gameplay Update Live om 15:00: Gamend het weekend in met Apex Legends
14

Reacties op: Nintendo bespreekt rol van Shigeru Miyamoto en Switch-games in 2019

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • WiiUser

    • 8 februari 2019 15:03
    Een Switch mini met een 3DS slot…

    Ben benieuwd wat de prijs van een mini gaat worden.
    Die zal echt onder de 200 moeten gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 8 februari 2019 15:38
    @WiiUser Ben wel benieuwd waarom dan. Zijn genoeg mensen (en met genoeg bedoel ik heel veel) die een Switch willen kopen voor 350 kennelijk, waarom moet er dan een variant komen die minder dan 200 kost?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WiiUser

    • 9 februari 2019 11:52
    @Quintex Het ging er mij om dat het financiele gat met de reguliere substantieel moet zijn omdat mensen dan toch sneller voor de grotere versie gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • atomicb

    • 8 februari 2019 16:19
    @WiiUser Een 3DS XL is ±150 een Switch ±300. Een Mini Switch (zonder dock en zonder hdmi kabel, misschien iets minder scherm en vaste/"lite" joy-cons) met een prijs tussen de 200-225 lijkt me redelijk. Onder de 200 als startprijs zou een redelijke stunt zijn denk ik zelf. En een 3DS slot is een nieuwe feature wat me weer duurder lijkt om toe te voegen als ze echt voor een mini/lite variant gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 8 februari 2019 20:30
    @WiiUser

    als de switch een goedkopere variant krijgt dan is dat zeker zonder 3ds slot hoor. Ik denk niet dat de architectuur van beide hetzelfde is, en dus lijkt ma 3ds games op direct op een switch lagen werken meer kosten dan dat je met 200 kunt krijgen. Vooral omdat het dan niet geemuleerd word maar direct compatibel

    Als er al een lite switch komt is dat gewoon een simpelere varrianr. Niet met extra geavanceerde toevoegingen

    Daarbij zolang deze huidige nog steeds in een sterk verkoop momentum zit voor 300+, waarom zou je dan als Nintendo een extra goedkopere maken die enke zorgt dat mensen kunnen kiezen en vaker een goedkopere kopen terwijl ze anders de duurdere hadden gekocht.
    Dus dat is minder winst op evenveel consoles.
    Het zou wel slim zijn zodra de switch zijn verkoop momentum aan hst verliezen is. Dan kun je het geheel weer boosten. Maar dat kan nog beter met enkel een prijsverlaging.
    Of een switch met meer kracht in plaats van een lite.
    Ze kunnen tegen dis tijd beter een switch XL uitbrengen met meer kracht en dan de huidige omlaag in prijs gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WiiUser

    • 9 februari 2019 11:55
    @watashi wa maurice desu. Ik vroeg me gewoon af of ze iets dergelijks zouden kunnen maken om de Switch en 3DS meer naar elkaar te brengen om vervolgens de 3DS af te voeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 februari 2019 20:14
    @WiiUser

    Ah op die manier.
    Het zou op zich wel een stomme zet zijn om niks met de enorme back catalog van de ds serie te doen. Dus een switch die 2 soorten cartridges kan spelen zou een keuze kunnen zijn.
    Alleen probleem is…..
    Een switch heeft geen 2e scherm. En ik heb zelf geen interesse om mijn switch verticaal te houden om zo 2 schermen te simuleren in het enkele scherm van de switch.

    Dus ik ben bang dat de DS serie gewoon uitsterft. En dat de switch die taak overnemer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 februari 2019 01:18
    Ik ben toch een beetje teleurgesteld, er is op dit moment geen first party game die op korte termijn uitkomst waar ik naar uitkijk.
    Ik heb mijn switch nu een jaar en alleen Mario en Zelda gespeeld, maar verder helemaal niets en ook niet direct zicht op verandering daarin. Toch wel jammer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 9 februari 2019 08:09
    @fonsrutte dan ligt dat toch ook vooral aan je eigen smaak. Er zijn veel goede spellen op de switch te vinden (Octopath traveler, Xenoblade 2, smash bros) en helemaal als je van retro games houd (megaman street fighter en megadrive collecties in overvloed). Dan heb je nog de lijst met indie games die ook een hele hoop geweldige games hebben dus daar kan het allemaal niet aan liggen. Denk dan eerder dat jou smaak van games niet op de switch te vinden is wat niet erg is natuurlijk, maar wellicht had dan een andere console beter bij je gepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 februari 2019 14:27
    @Jumpman ik heb het specifiek over first party games en dan geen WiiU Ports. Daarbij zeg ik ook dat er geen games zijn waar IK naar uitkijk en dat IK teleurgesteld ben.
    Ik zeg niet dat er geen games zijn die ik leuk vind maar de echte Leuke Nintendo games ontbreken.
    De XBox wordt ervoor afgebrand bij Nintendo wordt het geaccepteerd.
    Daarbij, ik heb drie consoles

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 februari 2019 20:15
    @fonsrutte

    Xbox word er denk ik vooral bij afgebrand omdat Microsoft vaak veel groter praat heeft dan Nintendo.
    Bescheidenheid komt niet van Microsoft vandaan.
    Die blazen zelf altijd zo hoog van de toren dat zij de mooiste console. De sterkste. De beste. Etc hebben.
    Ja als hè dat roept word je onder een loop gelegd.
    Als iemand zegt de knapste slimste beste man/vrouw ter wereld te zijn word die ook meer negatief beoordelend dan iemand die niks zegt. Zelfs als die persoon niet liegt.

    Nintendo zegt nergens dat zij de krachtigste zijn. En zo. Dus dan word je ook niet beoordeeld als je wat meer gebrek aan software hebt.
    Wat heb je namelijk aan een super krachtige console zonder die toppers.
    Dan kun je op de switch nog steeds plezier hebben aan die indie games. En dat zijn geen games waar je een Xbox one X voor koopt lijkt me. Dus daarom accepteer ik persoonlijk mindere games bij Nintendo meer dan zulke licht arrogante bedrijven als Microsoft.
    Ik wil niet zeggen dat de Xbox een slechts console is.
    Maar doe je groot dan krijg je automatisch die beoordeling als je dan achteraf toch tegenvalt. Of niet de games hebt die dat bewijzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 11 februari 2019 01:05
    @fonsrutte haast elke franchise heeft een game op de Switch op dit moment. Met een Pokemon en Smash, en binnenkort een Yoshi en Fire Emblem, zijn al veel franchises vertegenwoordigd. Zit je te wachten op een Metroid? Dat doet niets af aan het feit dat er al een zeer sterke line-up is, die veel verder gaat dan Mario en Zelda. Ik zou zeggen: probeer eens wat uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 11 februari 2019 07:34
    @fonsrutte dat zeg ik dus, is jou eigen smaak.

    Maar waar gaat het je eigenlijk om? Om het fijt dat xbox wordt afgebrand en Nintendo niet of omdat je niet kan geloven dat het bij Nintendo zoveel beter lijkt te gaan dan bij Xbox ondanks een kleinere bibliotheek aan games?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 11 februari 2019 09:14
    hadden ze het laatst niet over dat ze meer de kant van software op willen gaan?