Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo bevestigt grote releases voor Switch

Het zijn er niet veel

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Nintendo heeft de grote gamereleases voor de Nintendo Switch bevestigd. Het gaat om een totaal van zes games die in Europa moeten uitkomen.

De games die de Japanse gamegigant voor een release in Europa gepland staan zijn Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (29 mei 2020), Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics (5 juni 2020), Bravely Default 2 (2020), Bayonetta 3 (nog geen datum), Metroid Prime 4 (tijdelijke titel en nog geen datum) en The Legend of Zelda: Breath of the Wild Sequel (tijdelijke titel en nog geen datum).

Dit zijn natuurlijk niet heel veel titels die nog op de agenda van Nintendo staan. Volgens geruchten zouden er nog een aantal games in ontwikkeling zijn, zoals de verschillende 3D Mario-remakes. Fans vermoeden dat Nintendo nog wat games achterhoudt, maar deze nog niet aankondigt vanwege het coronavirus. Dit wordt gevoed door het gerucht dat Nintendo geen Direct gaat houden in juni, omdat veel games vertraging hebben opgelopen.

De Nintendo Switch is sinds 2017 uit in Nederland. Lees hier over de tien beste games die tot nu toe op de console zijn uitgekomen.

Nintendo Logo

Dit artikel delen:

Lees meer

Fortnite krijgt Squads-update Vr Vrijdag: Zo stream je virtual reality
16

Reacties op: Nintendo bevestigt grote releases voor Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Quintex

    • 8 mei 2020 11:41
    "Het zijn er niet veel"

    Wat een shade. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 8 mei 2020 11:45
    Als je toch zoveel remakes uitbrengt maak dan ook een Wii Sports remake of helemaal beter een deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 8 mei 2020 14:27
    @TommyVercetti die is er al, Wii sports resort ๐Ÿ˜‰

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 8 mei 2020 18:27
    @Jumpman voor de Switch niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 8 mei 2020 12:12
    Nintendo weet wel hoe ze het moeten aanpakken, de focus ligt niet op de beste hardware maar op nieuwe manieren om te spelen, dat doet Sony of Microsoft ze niet na. De first-party games zijn dan ook vaak insta-klassiekers, ik speel momenteel Breath of the Wild weer en geniet net zo veel als de eerste keer.

    Van een nieuwe Metroid en Zelda wordt ik in ieder geval wel warm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 8 mei 2020 15:42
    @El Ninjo Mwah, ik prefereer de echte AAA titels in 2160p 60fps boven de simpel ogende spelletjes op de Switch. M'n switch gebruik ik enkel als ik de TV thuis niet bij de hand heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 8 mei 2020 13:05
    Top apparaat en van tijd tot tijd geniet ik ook erg van m'n switch, toch mis ik grote titels die geen Wii u remakes zijn. Een nieuwe Metroid prime zoj zeer welkom zijn nieuwe Mario kart allicht nieuwe mario misschien en wat toffe third party titels zoals Mario va rabbids. Veel games en keuzes die Nintendo maakt bevallen me helaas niet zo (auto steering Mario kart easy modes in donkey Kong ports etc. Ok mis het rare N64 tijdperk een dikke nieuwe 3d platform donkey Kong of een nieuwe in de stijl van tropical freeze mag ook, de switch is wel echt toe aan wat dikke Nintendo exlusivez wat grote titels. Voor mij is een titels als Luigi mansion leuk maar het is geen zelda of nieuwe Mario 3d titles also he begrijpt wat ik bedoel. Lang verhaal kort leuk apparaat maar ze moeten ondertussen met wat meer komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 8 mei 2020 15:13
    @Fpsbig Goed verhaal, beetje moeilijk te lezen hier en daar.

    Ik waardeer de keuzes juist dat Nintendo dit soort opties in spellen stopt! Sterker nog, o.a. Sony heeft een patent ingediend voor een dergelijke online hulp, maar hoe dat er precies uit komt te zien weten we nog niet.

    Als vader van 2 zoons is het echt fijn dat dit soort hulpmiddelen bestaan zodat ze beide met plezier kunnen spelen. De oudste kan zonder hulp spelen en de jongste wordt nog een beetje 'aan het handje'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 8 mei 2020 14:13
    Ze bevestigen BotW 2 en Metroid 4, maar daarvan was al bekend dat ze in ontwikkeling waren. Bevestigen ze ze dan voor 2020? Wat bevestigen ze hier precies?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 8 mei 2020 14:38
    @WvA ja dat dus, xenoblade was ook al bevestigd en de release is zelfs aanstaande. Daarbij meen ik me te herinneren dat Nintendo eens heeft geroepen geen games langer dan een half jaar voor de release al te willen benoemen. Dat in het achterhoofd zou dit tot dusver mager jaar heel erg dik kunnen eindigen ๐Ÿ˜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 8 mei 2020 15:16
    De 2 waar ik het meest naar uit kijk hebben geen datum.. (metroid en botw). beetje jammer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NeoRoy

    • 8 mei 2020 15:21
    Gek dat ik nog enthousiast raak over Mario remakes terwijl ik de meeste hier wel heb liggen. Zelda remakes zou ik ook wel vet vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 8 mei 2020 15:21
    Sinds Final Fantasy Crystal Chronicles is uitgesteld heb ik er niks meer van gehoord. Ik vraag me af hoe het met dat spel staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 8 mei 2020 15:46
    @Minoesh vooralsnog eind augustus. Zit er ook op te wachten. Ze zijn alleen erg vaag over hoe de multiplayer gaat worden. Is dat cross platform en couch co-op? En hoe gaat dat dan zonder extra schermen als je op de ps4 gaat spelen bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 8 mei 2020 18:05
    @Jumpman Ah ja, de multiplayer en co-op is inderdaad nog wel een ding.
    In het verleden heb ik genoten van de co-op. Ik ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 8 mei 2020 16:01
    "tijdelijke titel en nog geen datum" haha, ja dรกt wisten we al :D

    Wel verwarrend dat er staat 'die in Europa moeten uitkomen" - ik neem aan dat ze ook elders uitkomen? ;) En is dat dan voor dit jaar?