Op het Europees launchevent van de Nintendo DS, welke een aantal dagen geleden in Parijs gehouden werd, was grote Nintendo baas Satoru Iwata ook van de partij. De beste man, die twee jaar geleden de leiding overnam van Yamauchi, hield een speech van maarliefst twaalf minuten in het engels die op Kikizo Games te bekijken is. Hierin werden verscheidene interessante punten aangesneden. Hij begon over Nintendo's relatie met Europa. Hij gaf toe dat Nintendo altijd sterk de neiging heeft gehad om hun producten hier als laatste uit te brengen of soms helemaal niet. Nadat hij zich hiervoor verontschuldigd had, wees hij er meteen op dat Europa wel een steeds belangrijker gebied voor Nintendo wordt. Als voorbeeld nam hij Metroid Prime 2: Echoes, welke nog voor de Japanse launch in Europa verscheen. Er bestaat dus een grote kans dat men deze trend in de toekomst zal proberen door te zetten. Nintendo is in zijn ogen namelijk een echt wereldwijd bedrijf en daar dient goed op ingespeeld te worden.

Vervolgens gaf hij zijn visie op de Nintendo DS en de gamesindustrie in het algemeen. Hij wees erop dat de constante vooruitgang in graphics en geluid zeker goed is en absoluut doorgezet moet worden, maar als de industrie wil blijven groeien, zal ook naar andere aspecten gekeken moeten worden. Uit onderzoek zou namelijk zijn gebleken dat er langzaamaan een stagnatie plaatsvindt in de groei van de hoeveelheid mensen die games speelt en consoles koopt. Het zou blijken dat de groep dat geen games speelt nog steeds aanzienlijk groter is dan de groep die dit wel doet en het gros daarvan zou niet tot nauwelijks bereikt kunnen worden met de huidige manier waarop games gespeeld en gepresenteerd worden.

De Nintendo DS zou met zijn toegankelijke en alternatieve touchscreen controls, Pictochat en dubbele scherm een stuk beter op deze potentiële doelgroep inspelen. Dit zijn bijvoorbeeld mensen die weinig tijd hebben om games te spelen, oudere mensen, een grote groep vrouwen en jongeren die tot nu toe weinig van gaming moeten hebben. Om dit te kunnen bewerkstelligen, zal men een aggressieve prijs- en marketingstrategie aanhouden. Op die manier wil men van de Nintendo DS in Europa net zo'n groot, of misschien nog groter succes maken als in Amerika en Japan.