Nieuws
The Wind Waker

Nintendo-animator onthult oorsprong van kunstzinnige stijl in Zelda: The Wind Waker

Inspiratie komt uit anime van veertig jaar eerder

Geschreven door Lucas May op
Yoichi Kotabe van Nintendo heeft in een interview met het Japanse tijdschrift Famitsu duidelijkheid geschapen over de oorsprong van de unieke visuele stijl van The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Het Franse Twitter-kanaal Editions Pix'n Love heeft een passage uit het interview met Famitsu vertaald waarin de kunstzinnige presentatie van The Wind Waker wordt besproken. Hieruit wordt duidelijk dat de uitstraling van de personages in de Zelda-game zijn geïnspireerd door de anime Wanpaku Oji no Orochi Taiji uit 1963.

Nintendo-animator Kotabe werkte vanaf 1959 tot 1985 bij Toei Animation, waar hij ook aan deze film heeft meegewerkt. Bij een vergelijking van de twee werken worden de overeenkomsten in ontwerp en kleurgebruik al snel duidelijk.

Kotabe heeft veel iconische werken voor Zelda- en Mario-games gemaakt sinds zijn aanstelling bij Nintendo in 1985 en is nauw betrokken geweest bij de animatiestijl van de Pokémon-tv-serie.

The Legend of Zelda: The Wind Waker verscheen in 2003 voor Nintendo GameCube en ontving tien jaar later een HD-remaster voor Wii U.

The Wind Waker
Wanpaku Oji no Orochi Taiji

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week The Game Awards-nominaties worden dinsdag bekendgemaakt
6

Reacties op: Nintendo-animator onthult oorsprong van kunstzinnige stijl in Zelda: The Wind Waker

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • El Ninjo

    • 8 november 2018 10:38
    Héél leuk om te zien dit, de art-style werd destijds niet goed ontvangen.

    Gelukkig is het een dijk van een game geworden. Ik heb the WW iig met veel plezier met m'n zoon gespeeld destijds, mede door deze stijl sprak het juist ook jongere kinderen aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 8 november 2018 10:58
    Nooit zo het verzet tegen de WW style begrepen.. ( alhoewel, Nintendo..fans.. :) ) Vond het altijd al een prachtige game!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WvA

    • 8 november 2018 16:19
    @casualkiller Dat had vooral met verwachting management te maken. Op dreamhack (dacht ik) hadden ze een demo laten zien van een gevecht tussen Link en Ganondorf om de grafische kracht van de Gamecube te tonen, in de stijl van Twilight Princess. Dat had mensen helemaal lekker gemaakt, en dan is zo'n ''kiddy'' stijl opeens wel een tegenvaller. Jammer, want het is een prachtige game (die gelukkig later wel de lof kreeg die het verdiende).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 8 november 2018 11:18
    Grappig, nooit geweten. Zo zie je maar, Nintendo jat ook wel eens wat. Ik bedoel, laat zich ook door anderen inspireren..:D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghost

    • 8 november 2018 19:31
    geschapen

    edit: het is aangepast, gelukkig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psychoot

    • 9 november 2018 09:45
    Ik ben blij dat ze toen voor die stijl hebben gekozen, persoonlijk houd ik hier erg van en heb WW dan ook 2x uitgespeeld op de GC :)

    Het is volgens mij ook een design keuze geweest omdat de GC gewoon niet krachtig genoeg was om zo'n grote 3D wereld te renderen en dan is de Cel Shaded techniek gewoon 'lichter' voor het systeem zonder aan details te verliezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.