Nintendo-animator onthult oorsprong van kunstzinnige stijl in Zelda: The Wind Waker | Gamer.nl

Nintendo-animator onthult oorsprong van kunstzinnige stijl in Zelda: The Wind Waker | Gamer.nl

Yoichi Kotabe van Nintendo heeft in een interview met het Japanse tijdschrift Famitsu duidelijkheid geschapen over de oorsprong van de unieke visuele stijl van The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Het Franse Twitter-kanaal Editions Pix'n Love heeft een pa age uit het interview met Famitsu vertaald waarin de kunstzinnige presentatie van The Wind Waker wordt besproken. Hieruit wordt duidelijk dat de uitstraling van de personages in de Zelda-game zijn geïnspireerd door de anime Wanpaku Oji no Orochi Taiji uit 1963.

Nintendo-animator Kotabe werkte vanaf 1959 tot 1985 bij Toei Animation, waar hij ook aan deze film heeft meegewerkt. Bij een vergelijking van de twee werken worden de overeenkomsten in ontwerp en kleurgebruik al snel duidelijk.

Kotabe heeft veel iconische werken voor Zelda- en Mario-games gemaakt sinds zijn aanstelling bij Nintendo in 1985 en is nauw betrokken geweest bij de animatiestijl van de Pokémon-tv-serie.

The Legend of Zelda: The Wind Waker verscheen in 2003 voor Nintendo GameCube en ontving tien jaar later een HD-remaster voor Wii U.

The Wind Waker
Wanpaku Oji no Orochi Taiji
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou