"Klanten worden niet meer verzocht om een bewijs van aankoop te leveren voor het laten repareren van een Joy-Con-controller. Ook is het niet meer nodig om de garantiestatus te bevestigen", leest de memo die de klantenservice heeft ontvangen. Bovendien krijgen de klanten die eerder hebben betaald voor een Joy-Con-reparatie hun geld terug.
Hierbij moet worden vermeld dat het hier gaat om reparaties in de Verenigde Staten. Of Nintendo Nederland dezelfde maatregelen gaat treffen, is nog niet bekend.
Update 23 juli: Nintendo heeft een officiële reactie gegeven op de rechtszaak die is aangespannen tegen het bedrijf om de defecte Joy-Cons. Nintendo adviseert Switch-eigenaren die het probleem ondervinden om de klantenservice te raadplegen.
Een woordvoerder van Nintendo zegt tegen nieuwswebsite Kotaku dat het bedrijf trots is op het maken van producten van goede kwaliteit en het constant verbeteren hiervan. "We zijn op de hoogte van recente berichten dat sommige Joy-Con-controllers niet naar behoren reageren. We willen dat onze klanten plezier kunnen hebben met de Nintendo Switch en als dit niet lukt, moedigen we ze aan om onze klantenservice te raadplegen", aldus de woordvoerder.
De hoofdpagina van de klantenservice op de Amerikaanse website van Nintendo is inmiddels geüpdatet met een directe link voor klanten die problemen ondervinden met hun Joy-Cons. Hier kan een ticket worden ingediend om de controller te laten repareren. Of ook Nintendo Nederland extra maatregelen gaat nemen, is niet bekend.

Origineel bericht: Nintendo is officieel aangeklaagd door advocatenkantoor Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith. Veel spelers ondervinden namelijk problemen met de Joy-Con-controllers.
Sinds de lancering van de Nintendo Switch in 2017, ondervinden veel spelers problemen met hun Joy Con-controllers. De pook van de Joy Con zou snel 'driften', wat betekent dat de controller input registreert zonder dat de speler iets doet. Het advocatenkantoor Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith heeft om deze reden nu officieel een class action-rechtszaak aangespannen tegen Nintendo.
De class action-rechtszaak tegen Nintendo houdt in dat het advocatenbureau een grote groep mensen representeert die slachtoffer zijn geworden van het probleem met de Joy-Cons. Amerikaanse spelers die hetzelfde probleem ondervinden, kunnen op een speciale pagina op de website van het advocatenbureau een formulier invullen.
In de aanklacht wordt Nintendo ervan beschuldigd dat de pook van de Joy-Con defect is en dat hier niks aan wordt gedaan, ondanks dat het bedrijf van het probleem af weet door middel van de vele klachten van klanten. Ook wordt de pook niet gratis gerepareerd. Nintendo overtreedt volgens het advocatenbureau dan ook de wetten voor consumentenbescherming, valse reclame en garantie. Nintendo heeft zelf nog niet gereageerd op de aanklacht.
Reacties op: Update: Nintendo gaat defecte Joy-Cons gratis repareren
casualkiller
CroniC
@casualkiller
Inderdaad nog nie eens zo snel aan gedacht, maar die kunnen niet van t scherm afgehaald worden. Dat zou een misser zijn als ze dit niet direct al veranderen in t joycon ontwerp.
Maar Nintendo is niet alleen. Mijn dualshock 4 heeft t zelfde probleem na amper 1.5 jaar.
L3 registreert super slecht waardoor ik maar blijf druk om mn chatacter te laten renne of m in moet houden. En dan nog drift op de rechter pook. Controller voor shooters al niet meer geschikt.
Goodmushin
Fpsbig
burhan42
Voci
Ook mijn linker joycon registreert overigens foutief ‘naar beneden’…
DarkraverX
In Nederland hebben we de conformiteit garantie, dit houd in dat je zelfs na 2 jaar garantie hebt op je product.
Conformiteit is wat ook wel wettelijke garantie genoemd wordt. Consumenten mogen een redelijke verwachting hebben van de kwaliteit van een product. … Elk product heeft een bepaalde levensduur of in elk geval mag een consument een bepaalde levensduur van een product verwachten.
uiteraard is tot 2 jaar dus volledig vergoed en na 2 jaar heb je dus nog steeds garantie dus wilt zeggen stel je product is kapot na 2.5 jaar en je zou mogen verwachten dat het minstens 5 jaar mee gaat dan heb je nog steeds recht op garantie.
Helaas erkennen de meeste bedrijven die wetgeving niet, daarom is het raadzaam om een rechtsbijstand verzekering erbij te hebben want geen 1 bedrijf staat boven de Nederlandse wetgeving.
Voorbeeld een Bosch wasmachine of een In de Shit eeeh Indesit.
Jumpman
TommyVercetti
Mijn Indeshit is still going strong 😆
Heiny Reimes
EdwinS
Heiny Reimes
Maar contactspray verhelpt 95+% van de problemen (zoals WD40
'contactspray'). Dus ff sprayen (terwijl die uitstaat) onder het rubbertje van de controller, veel rondsturen, tijdje laten drogen en voila.
Maar ik hoop dat ze een andere techniek of materialen gebruiken voor de Switch Lite, want die controlers zijn niet te vervangen.
Wesshole
denver
EdwinS
Ralphvandodewaard