Nieuws
Nintendo 64

Nintendo 64- en Mega Drive-games komen naar Nintendo Switch Online

De games zijn alleen speelbaar met een nieuw Switch Online-abonnement

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft aangekondigd dat Nintendo 64- en Mega Drive-games eind oktober naar Nintendo Switch Online komen. De games zijn alleen met een nieuwe versie van het abonnement speelbaar.

N64-games die op lancering van het Switch Online-kanaal beschikbaar komen, zijn onder andere The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Star Fox 64, Super Mario 64, WinBack, Yoshi's Story en Mario Kart 64. Games die daar geschikt voor zijn, kunnen met vier personen worden gespeeld. In totaal zijn er op lancering negen N64-games beschikbaar.

Ook verschijnen er Mega Drive-games op de Nintendo Switch, waaronder Ecco the Dolphin, Sonic the Hedgehog 2, Ristar en Streets of Rage 2. Het gaat in totaal om veertien games. Hieronder zijn illustraties van alle te verschijnen spellen te zien. 

Overigens werd ook gemeld dat er later meer games aan de service toegevoegd worden. Eén van de games die getoond werd, was N64-spel Banjo-Kazooie van Rare. Het is voor het eerst sinds de oorspronkelijke release dat de 3D-platformer op een Nintendo-systeem verschijnt.

Zowel de N64- als Mega Drive-games zijn onderdeel van een nieuw abonnement, waar huidige Nintendo Switch Online-leden naar kunnen upgraden. Meer details over dit abonnement, waaronder de prijs en precieze releasedatum, volgen snel.

Nintendo heeft ook replica's van de Nintendo 64- en Mega Drive-controllers getoond, die voor 49,99 euro per stuk te koop zijn voor Nintendo Switch Online-leden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Voice of Cards: The Isle Dragon Roars komt eind oktober uit Drie speelborden voor Mario Party Superstars bevestigd
38

Reacties op: Nintendo 64- en Mega Drive-games komen naar Nintendo Switch Online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DaFixer83

    • 24 september 2021 06:25
    Zozo dure controllers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 24 september 2021 07:17
    Banjo Kazooie heb ik nooit gespeeld dus mss ga ik er wel voor. Sowieso hebben beide consoles wel een aantal titels die ik nog wel eens wil spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 28 september 2021 11:46
    @Luigi1985 Ik ben jaloers. Wat een wereldgame.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 september 2021 07:17
    Wel gaaf om te zien dat er al betere games op switch online staan dan op de gehele game pass. Maar ja smaken verschillen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 24 september 2021 07:46
    Dat is natuurlijk geklets. @Roy36NL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 24 september 2021 07:47
    @Roy36NL Inderdaad maar wie je het vraagt. Gamepass heeft voor mij te veel moois om allemaal aan toe te komen. Daarentegen zie ik bij switch online vooral spellen die ik al 1 of meerdere keren als heruitgave gespeeld heb. Wel topgames als je ze nog nooit gespeeld hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 24 september 2021 09:10
    @Roy36NL wat een uitlokking hier. Ik dacht bij mezelf meer… EINDELIJK wat betere games naar de Switch online service. Ik snap dat je gek wordt van mensen (zoals ik) die af en toe uitspreken hoe tof gamepass is, maar persoonlijk denk ik dat als je het ervaart je er wel (iets) positiever over zou denken.

    De N64 games zijn bijna allemaal top, maar het blijven oude games. En ik dacht dat hier niet of nauwelijks verbeteringen aan toe gevoegd worden. Dus de versie van Banjo op de Xbox is superieur waarschijnlijk, hogere fps, resolutie(?), auto HDR en Quick resume.

    Het extra werk dat MS aan oude games besteedt, is ook iets dat de rest minder of niet doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 september 2021 09:38
    @ToMaX99 ik heb de gamepass al sinds Xbox one dus ik heb het ervaren. Bedoelde de opmerking ook meer met een knipoog. Super Mario World, Super Mario 64, Zelda Ocarina of time en Mario Kart. Zijn echte klassiekers. Deze oude games zijn nog wel eens leuk uit nostalgisch oogpunt naar terug te keren. En dat hoeft niet in een nieuwe resolutie of HDR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 24 september 2021 11:24
    @Roy36NL Ori and the Will of the Wisp is een klassieker in the making vind ik persoonlijk. Wat een toptitel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 september 2021 11:57
    @WvA zeker Ori Will of the Wisp is een hele goede game. Maar niet zo baanbrekend als Mario 64 of Zelda ocarina of time destijds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 13:48
    @Roy36NL Klopt maar die games hebben de lat ook wel heel erg hoog neer geleged, zelf vind ik ook halo/goldeneye voor shooter op consels en gta die sandbox genre heeft neergezet. Daarna is alles mooier geworden groter maar die games hebben voor mij wel de manier hoe we nu games spelen neergezet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 24 september 2021 15:40
    @Roy36NL True, maar je kan je afvragen of dat soort games nu nog uit kunnen komen, we hebben al zoveel gezien in de gamemarkt. Als je Ocarina of Time nu zou uitbrengen, zou het denk ik nog steeds een prima titel zijn, maar het was wel vooral de lading nostalgia en wow-dit-is-echt-nieuw die het zo'n legendarische game heeft gemaakt. Nou moet ik wel zeggen dat ik Mario 64 vorig jaar nog heb gespeeld en deze stiekem nog steeds de beste 3D Mario vind. Galaxy en Odessey doen me echt niets, en Sunshine is vooral nostalgie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 13:43
    @Roy36NL Dacht dat jij niet van oude games hield ;).
    Maar eindelijk krijgt switch online games dat ik de dienst ga overwegen er bij te nemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 september 2021 16:26
    @hulstpower zoals ik al zei echte klassiekers is leuk om naar terug te keren. Kijk een gears 2 of 3, halo 2,3,4 die staan er wel op maar wat moet een mens er eigenlijk mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2021 17:30
    @Roy36NL ik heb anders heerlijk vermaakt met nog een keer gears spelen op one en zelfs toen de one x patch uit kwam. Maar omdat het niet voor jou is zegt dat het niet voor andere ook geld, er. Is een hele community die oudere games spelen en heerlijk vinden of deze gemist hebben omdat ze op ps of wat anders speelde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 24 september 2021 09:26
    @Roy36NL hier is een lekker hapje kleine trol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 24 september 2021 13:37
    @Roy36NL
    Wat ben en blijf je toch een zielig kneusje. Als je toch op deze manier iedere keer de aandacht op jezelf moet vestigen dan ben je wel heel erg eenzaam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 september 2021 16:23
    @The_Stifmeister gelukkig is er altijd nog een grotere kneus die reageert

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 24 september 2021 19:18
    @Roy36NL En weer een totaal nutteloze reactie om de Xbox af te zeiken.

    Chapeau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 september 2021 04:34
    @DarkraverX mijn bedoeling was eigenlijk een dikke thumbs up naar Nintendo, maar ja iedereen interpreteert het anders denk ik