Nintendo: '3D in de toekomst minder belangrijk' | Gamer.nl

Nintendo: '3D in de toekomst minder belangrijk' | Gamer.nl

The King of Monsters. Die titel verdien je niet zomaar. Die titel krijg je als je daadwerkelijk de koning van de monsters bent, als je van het kaliber Godzilla (Gojira voor intimi) bent. We waren graag wat ouder geweest om zo met knikkende knieën voor een tv te kijken naar de originele Godzilla uit 1954. Toen was een man in een pak die op miniatuurhuisjes stampte nog voldoende om je de stuipen op het lijf te jagen. Anno 2015 is Godzilla meer een culticoon dan daadwerkelijk een angstaanjagend monster. Toch heeft de koning nog altijd een bijzondere aantrekkingskracht, waardoor we toch graag weer heel Japan aan gort trappen in de nieuwste Godzilla-game.

"Met de 3DS en 3DS XL en een aantal games die goed gebruikmaken van het 3D-effect, zien we volgens mij dat het een belangrijk element is", aldus Iwata. "Maar als mensen zijn we snel gewend aan dergelijke verra ende effecten. De focus alleen op het 3D-effect leggen, zal mensen niet enthousiast houden."

Iwata wil hiermee niet zeggen dat 3D-graphics niet nuttig zijn. "Het is een belangrijk element, het zorgt ervoor dat graphics meer impact hebben, dus ik vind 3D wel beter dan 2D. Het is belangrijk om goede graphics te hebben, maar niet alleen maar goede graphics. Dus ik denk niet dat we het 3D-effect als een belangrijke feature in toekomstige consoles houden, meer als een feature die ook in onze apparaten ingebouwd is."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou