"De essentie van Devil May Cry is dat het cool is. Het gaat erom dat Dante cool is en dat spelers zich cool voelen als zij Devil May Cry spelen, dus de combat en de stijl van het spel zijn daarvoor cruciaal. Maar weet je: wat twaalf jaar geleden cool was - ik denk dat het eerste deel toen ongeveer uitkwam - is dat nu niet meer", aldus Antoniades.

Uitgelachen

"Als Dante zich zoals hij eerst gekleed was in een bar buiten Tokyo zou laten zien, dan zou hij uitgelachen worden. Devil May Cry had alles dat leuk was aan actievolle films, zoals de kleding en de muziek. Het was een soort samensmelting van allerlei culturele invloeden. Ik heb het idee dat we bij de nieuwe Devil May Cry, om dezelfde impact te bereiken, uit nieuwe dingen inspiratie moeten putten, waaronder nieuwe muziek, mode en filmkunst", vervolgt hij.

Antoniades stelt tot slot dat het Japanse, overdreven ontwerp deze stijl weliswaar goed neerzet, maar dat Ninja Theory liever voor een look gaat die relevant voor deze tijd is en haalt hierbij de donkere toon van de film The Dark Knight aan. Het nieuwste deel in de Devil May Cry-serie komt uit voor de PlayStation 3 en Xbox 360, een releasedatum is nog niet bekend.